Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Window in een ti-84 plus grafische rekenmachine....

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 21:56
Ik wil een windowtje in het klepje van men rekenmachine (ti-84 plus) maken. :9
Ik moet natuurlijk beginnen met een gat in dat klepje te boren, dat lukt nog wel.
Maar ik zou niet echt goed weten hoe ik een stukje plexieglas aan dat plastik krijg...
Heeft iemand dat al een keer gedaan? :*)
Any Ideas?
En wat hoe zal ik het gat maken? (rond, viekant, ..... )

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik denk met plasticlijm?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb het een paar jaar geleden bij een TI 30 XB gedaan. Hoe ik het gedaan heb:

- Gaatje boren
- Raampje uitzagen met figuurzaag
- Stukje plexiglas uitzagen en op maat vijlen
- Beetje secondelijm op de randen, en plexiglas erin zetten

Zat op zich wel goed, maar niet echt netjes. Het nadeel van secondelijm is dat het meteen droogt als je de delen aan elkaar zet. Als ik het nu zou doen had ik een andere lijmsoort gebruikt, constructielijm bijv. of tweecomponentenlijm (dat vult tenminste, in tegenstelling tot secondelijm) en het wordt ook niet broos zoals secondelijm. Dan kan je nog een beetje schuiven met het raampje tot het goed zit, en dan met een lijmklem de zaak laten drogen :)

• -DG-
Is er niet een soort raamrubber dat heel dus is :D

Verwijderd

wel verwarrende titel van je post; ik dacht al dat je windows XP wilde draaien op je TI-84...

Verwijderd

Als je het plexi _in_ het klepje wilt zetten dan moet je eerst zonder lijm kijken of het past en zonodig bijvijlen.
En gebruik bij het lijmen niet te sneldrogende lijm, dan kun je het makkelijker op zijn plaats schuiven.

Wat je ook kunt doen is het plexi _achter_ het klepje lijmen.
Dan moet je het plexi groter dan het gat zagen zodat er plaats is voor de lijm.
Dan doe je de lijm langs het gat in het klepje en dan kun je zonder precies te passen het plexi erop drukken.
Mogelijk moet je dan wel wat dunner plexi gebruiken omdat het tussen je rekenmachine en het klepje moet passen.

• -DG-
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 16:33:
wel verwarrende titel van je post; ik dacht al dat je windows XP wilde draaien op je TI-84...
Jah zal wel lekker gaan met een 15 mhz processor en 24 kb geheugen :P :D

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11 16:44

Jimbolino

troep.com

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 16:33:
en we zitten hier in Casemodding & Elektronica...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Just_I
  • Laatst online: 23-11 21:44

Just_I

What did you just say?

Misschien een beetje offtopic, maar wat wil je met dat schermpje in het klepje :? . Ik kan zelf namelijk niet op een idee komen waarom dat een praktisch en functionele mod is. Dus is het gewoon voor het uiterlijk oid?

Voor je vraag hoe je het moet doen (mocht je het nog niet weten) eerst een gaatje boren, daarna een figuurzaagje erdoorheen rammen. Zagen in de vorm die je wilt (eventueel eerst nog aftekenen. Bijvijlen en schuren tot de vorm goed is (evetueel klepje bij de randenafplakken zodat je de rest niet beschadigd.
Het kunststoffen plaatje kan je achter het gat maken of in het gat. Ik zou zelf zeggen achter het gat, want als je het in het gat gaat maken is het op maat maken veel ingewikkelder en ziet er bij een foutje gewoon minder mooi uit. Of je moet er bij de naad dan wat overheen plakken. Voor het lijmen kan je het beste even kijken wat voor lijm je het beste kan gebruiken (ivm materiaal en de bestendigheid tegen zuren ed ervan). Ik denk dat het met PVC lijm wel zal gaan.

Succes ermee

offtopic:
@Cyberdog : Er staat volgens mij Window en niet Windows en al helemaal niks van XP of iets in die richting :P .

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• -DG-
Just_I schreef op 12 september 2004 @ 16:53:
Misschien een beetje offtopic, maar wat wil je met dat schermpje in het klepje :? . Ik kan zelf namelijk niet op een idee komen waarom dat een praktisch en functionele mod is. Dus is het gewoon voor het uiterlijk oid?

Voor je vraag hoe je het moet doen (mocht je het nog niet weten) eerst een gaatje boren, daarna een figuurzaagje erdoorheen rammen. Zagen in de vorm die je wilt (eventueel eerst nog aftekenen. Bijvijlen en schuren tot de vorm goed is (evetueel klepje bij de randenafplakken zodat je de rest niet beschadigd.
Het kunststoffen plaatje kan je achter het gat maken of in het gat. Ik zou zelf zeggen achter het gat, want als je het in het gat gaat maken is het op maat maken veel ingewikkelder en ziet er bij een foutje gewoon minder mooi uit. Of je moet er bij de naad dan wat overheen plakken. Voor het lijmen kan je het beste even kijken wat voor lijm je het beste kan gebruiken (ivm materiaal en de bestendigheid tegen zuren ed ervan). Ik denk dat het met PVC lijm wel zal gaan.

Succes ermee

offtopic:
@Cyberdog : Er staat volgens mij Window en niet Windows en al helemaal niks van XP of iets in die richting :P .
Gewoon voor de lol en dat je dan iets anders hebt dan anderen.. Later misschien nog achtergrond verlichting erin..
Maar ik denk niet dat het erachter kan vanwege de knoppen. :|

• Nik
  • Laatst online: 22-11 08:50

Nik

Zou dat gaan die achtergrondverlichting?

Man man man wat krijgen we nou? Ik zie het nog gebeuren dat je een GR met een CCFL hebt, een case window, extra koeling (cpu fan :p), en niet te vergeten, een voltmod erop :p Vergeet je GR niet een ander kleurtje te geven!

• Just_I
  • Laatst online: 23-11 21:44

Just_I

What did you just say?

-DG- schreef op 12 september 2004 @ 16:59:
[...]

Maar ik denk niet dat het erachter kan vanwege de knoppen. :|
Je kan toch ook gewoon een dun 'lapje' kunststof pakken dat nog geen millimeter dik is O-) . Dat moet volgens mij toch wel kunnen ?

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb op mijn oude rekenmachine 2 rode en een blauwe 3mm ledjes :P. Heeft ook totaal geen nut maar ja, das vaker zo met casemodden >:)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Wel uit kijken of je leraren er niet over gaan zeuren :r ,hebben ze bij ons wel eens gedaan over een window ,je zou er makkelijk spiekbriefjes in kunnen verstoppen B) 8)7 ,wrom zou je als je zo een programmatje in je TI kunt maken :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 17:32 ]

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:46

Santford

FP PowerMod
Hehe opzich wel leuk idee om je Grafische Rekenmachine te modden, ander kleurtje spuiten, verlichting, window erin >:) , heeft er mss iemand foto's van zijn GR-mod? ben erg benieuwd hoe het eruit ziet!

• Robertstoppels
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-08-2023
Een goede vriend van me heeft ook ooit een raampje in zijn grafische rekenmachine gedaan. Echter werkte de rekenmachine na een tijdje (lees: paar minuten) niet meer. Aangezien hij dacht dat hij misschien onderdelen had geraakt (statische electriciteit) of misschien wat onderdelen van de rekenmachine gesloopt had zonder het te weten heeft ie toen deksel van zijn rekenmachine (met raampje dus) op een andere rekenmachine gezet. Deze werkte prima.... voor een paar minuten. Toen verscheen er geen beeld meer op de rekenmachine. Dus snel weer die oude deksel op die rekenmachine gezet en het werkte gelukkig nog wel. Zijn eigen rekenmachine niet en is dus ondertussen afgeschreven.

Ik weet niet waardoor het komt maar ik raad het je dus af. Het ging hier om de TI 83.

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:48

BLN

ik heb ook mijn casio nog wat nog wat gewone rekenmachine(de ongeveer 12mm dikke versie ipv de nieuwe 8mm dikke) in metallic groen gespoten en een window in gemaakt. Achter die window zit zo'n groen lampje uit een smart koplampje(zo'n rijtje met 3 leds) en kan dus aan, knipperen, en loopje, ik post binnenkort wel een filmpje ofzo.

If it ain't broken, don't fix it

Verwijderd

Het is alleen we jammer dat als je de kap van je je GR spuit, dat je dan meteen niet meer kan zien wat de functies van verschillende toetsen zijn :)

Verder lijkt het me wel een cool idee, alleen ben ik bang dat het batterijen gaat vreten
Pagina: 1