[Ervaringen] Fotograferen door een microscoop

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik wil foto's maken door een microscoop (@400x en @1000x), maar ik ben sowieso niet zo'n foto-talent. Ik heb paar howto's online gevonden, maar ik vroeg me af of iemand hier het al een keer geprobeerd heeft en wat zijn/haar bevindingen ervan zijn.

En of iemand nog tips heeft mbt focus of sluitertijd of iets dergelijks?

Een korte howto is overigens hier te vinden :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb wel eens foto's gemaakt door een microscoop,, maar dat was gewoon met een Zeiss MC200, dat werkte wel makkelijk. Als je een oude spiegelreflex hebt kun je die vaak dmv een adapter gebruiken, je kunt dan gewoon de lichtmeter gebruiken van en scherpstellen door de camera, het vergt wel wat uitbroberen, elke film is ook weer anders. Een digitale SLR werkt dan natuurlijk het makkelijkst.

Wat voor een microscoop gebruik je?

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 12-09-2004 17:36 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het is op mijn school, ik studeer biologie.

Ik werk met een Nikon Alphaphot-2 YS2-H microscoop (40x - 1000x, laatste met olie-immersie).

En ik moet talloze dingen bekijken voor mijn studie, van allerlei cellen en weefsel tot bacteriën en noem maar op. En het lijkt mij gewoon heel cool om daar foto's van te maken, want zeg nou zelf, hoe vaak krijg je de kans daarvoor.

Ik heb overigens de Canon A60, niet het allerbeste toestel, maar ik ben ook niet echt een fotograaf :P

Als het mij lukt, (of ik heb tips), dan zal ik ze gewoon in dit topic dumpen :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu