Toon posts:

[ALC850] Geen ob geluid met K8N-E Deluxe en SP2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een probleem met m'n onboard geluidschip op m'n K8N-E Deluxe. Nadat ik Windows XP Professional SP2 erop zet (slipstream cd), wordt de chip compleet niet herkent.

Het installeren van de drivers op de Asus driver cd hielp niet, ze stonden niet eens in het menu. De laatste versie van de Realtek drivers willen wel installeren, maar na de reboot is er geen spoor meer van te vinden. Ik dacht dus dat ik in de bios ff de chip moest aanzetten (laatste bios staat erop, 1004). Maar na een paar keer de bios doorspitten en het mobo boekje doorlezen, kwam ik erachter dat die optie er niet is?

Zie ik iets over het hoofd? Staat er ergens een jumper niet goed? Of heeft het met SP2 te maken?

Bedankt alvast.

Verwijderd

Ik weet de oplossing niet. Maar het is algemeen bekend dat sp2 ontzettend veel bugs heeft en problemen geeft.

Wat mij betreft zou het denk ik slimmer zijn om sp1 erop te laten totdat ze sp2 verbetert/vervangen hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 16:06:
Ik weet de oplossing niet. Maar het is algemeen bekend dat sp2 ontzettend veel bugs heeft en problemen geeft.

Wat mij betreft zou het denk ik slimmer zijn om sp1 erop te laten totdat ze sp2 verbetert/vervangen hebben.
Er staat nu toch bijna niets op de PC, dus ik zal sp1 eens proberen, kijken of de chip dan wel herkent wordt.

Edit: hij doet het :)
Het was toch een optie in het bios. Na het installeren van Windows XP (zonder SP1 of 2) werd er nog steeds geen audio controller gevonden. Dus toen wist ik dat het iets met de bios moest zijn.

Voor de mensen die het willen weten:
In het menu Advanced van de bios staat een optie Audio CODEC Interface. Deze staat default op Auto. Deze moet dus op Enabled staan ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 17:10 ]