Hoi,
Of het ligt aan mij of ik snap het niet.
Ik wil een gebruiker aanmaken.
Dan controlleerd hij of die gebruiker en het emailadres bestaat.
Vreemd genoeg de database is leeg. Dus 0 gebruikers.
Ik voeg een nieuwe toe en dan zegt hij dat gebruikersnaam en emailadres al bestaan. Maar hij voegt hem wel toe. dus het lijkt dat ie hem er 2 keer inzet. ga ik daarna een nieuwe invoegen dan doe hij dat gewoon 2 keer.
Ik heb deze functie voor het opslaan van mijn gegevens.
Of het ligt aan mij of ik snap het niet.
Ik wil een gebruiker aanmaken.
Dan controlleerd hij of die gebruiker en het emailadres bestaat.
Vreemd genoeg de database is leeg. Dus 0 gebruikers.
Ik voeg een nieuwe toe en dan zegt hij dat gebruikersnaam en emailadres al bestaan. Maar hij voegt hem wel toe. dus het lijkt dat ie hem er 2 keer inzet. ga ik daarna een nieuwe invoegen dan doe hij dat gewoon 2 keer.
Ik heb deze functie voor het opslaan van mijn gegevens.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| <? function opslaan(){ $sqlgnaam = mysql_query("SELECT gebruikersnaam FROM gebruikers WHERE gebruikersnaam = '".$_POST['gebruikersnaam']."' LIMIT 0,1 "); $sqlemail = mysql_query("SELECT email FROM gebruikers WHERE email = '".$_POST['email']."' LIMIT 0,1 "); mysql_num_rows($sqlemail); mysql_num_rows($sqlnaam); if(mysql_num_rows($sqlemail) == 1 && mysql_num_rows($sqlgnaam) == 1){ echo "Gebruikersnaam en EmailAdres bestaan al."; exit(); }else if (mysql_num_rows($sqlgnaam) == 1){ echo "Gebruikersnaam bestaat al."; exit(); }else if(mysql_num_rows($sqlemail) == 1){ echo "Email adres bestaat al."; exit(); } if (strtolower($_POST['gebruikersnaam']) == strtolower($_POST["wachtwoord"])){ echo "Gebruik een ander wachtwoord of gebruikersnaam."; exit(); } $wachtwoord = md5($_POST['wachtwoord']); $sql = "INSERT INTO gebruikers (`id`,`naam`,`gebruikersnaam`,`email`,`wachtwoord`,`groep`,`actief`,`registratiedatum`, `laatstebezoek`) VALUES ('', '".$_POST['naam']."', '".$_POST['gebruikersnaam']."', '".$_POST['email']."', '".$wachtwoord."', '".$_POST['groep']."', '1', NOW(), NOW())"; mysql_query("$sql") or die(mysql_error()); echo "<script>document.location.href='gebruikers.php'</script>"; } ?> |
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 16:38 ]