Toon posts:

MS Exchange 2003 Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Momenteel beheer ik een netwerk met ongeveer 20 e-mailaccounts. De huidige configuratie is nu Outlook Express met POP, en dat wil ik graag veranderen omdat er érg veel virussen binnenkomen en het centraal wil beheren.

Het probleem is dat de verbinding die er ligt, niet erg betrouwbaar is. Een e-mailserver on-site lijkt me geen handige oplossing. Is het met Exchange server mogelijk om bijvoobeeld elke exchange account de koppelen aan een externe POP3 account en dat de server elke 3 minuten checkt op mail?

Is dit een brakke oplossing, en hoe zouden jullie het inrichten?

Ik hoor graag jullie advies, met name omdat de Exchange server website niet écht duidelijk is.

Hans

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 15:49 ]

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-05 20:07
Neem aan dat als je exchange neemt, dat je gaat werken met BSMTP. Dus lijkt mij het verstandigst om een goede lijn neer te laten leggen. Ben je klaar neem ik aan...

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

zoiets?
http://www.msexchange.org/software/POP3-Downloaders/

sbs 2003 zit standaard al een pop3 connector in trouwens.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 16:35:
sbs 2003 zit standaard al een pop3 connector in trouwens.
Die heeft echter een minimum interval van 15 minuten.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
blackd schreef op 12 september 2004 @ 16:37:
[...]

Die heeft echter een minimum interval van 15 minuten.
dan download je pullmail.exe en script je je eigen :) die kan elke minuut desnoods checken (windows scheduler)

zo doe ik het ook thuis :) (naast mijn batchedsmtp natuurlijk)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Maar is het niet wat brak, zo'n techniek (het is wat dubbel), ik heb een NL.Tree lijn, zou dat voldoende zijn voor een mailserver?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 16:57:
Maar is het niet wat brak, zo'n techniek (het is wat dubbel), ik heb een NL.Tree lijn, zou dat voldoende zijn voor een mailserver?
tuurlijk is dat genoeg voor een mailserver, er zijn zelfs nog bedrijven die het op een isdn lijn doen

het hangt echt van de hoeveelheid mail af wat je binnenkrijgt of de lijn het aankan, mailserversoftware zelf heeft geen 'lijneis'

A wise man's life is based around fuck you

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Je zou ook gebruik kunnen maken van 3rd party tools.
Zelf heb ik een goede ervaring met Popbeamer.
(http://www.ceratec.net/popbeamer.htm) Super veel mogelijkheden met instellen.

EFS is ook handig tooltje alleen kan deze nog wel eens vast lopen op bepaalde emailtjes. De demo versie is onbeperkt bruikbaar met hier en daar een limiet.

Suc6
Pagina: 1