Toon posts:

Wat is de beste/meestgebruikte internetbetaal-methode? way2p

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe betaal jij het liefst op Internet en waarom

Way2pay
paypal
moneybookers
rabo direct
credit-card
wally
anders
Noooit koop ik iets op internet

Een andere vraag is hoe kun je op sommige sites betalen zonder credit-card, dwz als je geen creditcard hebt met een andere methode betalen vaak kan dit niet, vooral niet op Amerikaanse sites.

Verwijderd

[zeurmode]
valt dit niet onder 'opsomtopics' :?
[/zeurmode]

Ikzel met Rabodirect. Maar wat echt veilig is, is naar de winkel gaan :+ 'T mag dan wel wat duurder zijn, maar vriendelijk geholpen worden is ook wel fijn dacht ik zo :)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik koop regelmatig via internet, vooral computerstuff binnen Nederland. Dit kan dus gewoon via rembours of internetbankieren. Voor dingen die ik in het buitenland koop heb ik een paypal account, maar die gebruik ik eigenlijk zelden.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

internetwinkels > visa

waarom moeilijk doen als er visa is

Vraag gewoon een visa-kaartje aan bij uw bank, dat geven ze u altijd, kost wel 18 euro / jaar of zo.

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
IK heb een mastercard en gebruik paypal voor sommige sites. Werkt erg fijn. Maaruh Ygreke een Visa is toch ook gewoon een credit card ? die geven ze niet aan iedereen hoor.

Verwijderd

WeAreLegion schreef op 12 september 2004 @ 15:12:
IK heb een mastercard en gebruik paypal voor sommige sites. Werkt erg fijn. Maaruh Ygreke een Visa is toch ook gewoon een credit card ? die geven ze niet aan iedereen hoor.
Boh, ik ben student en heb de mijne het eerste jaar zelfs voor niet gekregen en nu betaal ik slechts 10 euro / jaar er voor tot ik 25 ben.
En ik ben nog steeds student, geen inkomen dus, en toch krijg ik een visakaart.

Tegenwoordig geven ze dat aan iedereen. En ik ben zeer tevreden met die kaart, het is must voor het boeken van jeugdherbergen over het net, boeken, .... En betalen in een winkel in het buitenland gaat zonder problemen, zelfs waar maestro het al begeeft.

En de wisselkoersen van VISA zijn beter dan in mijn bank zelf.

(mijn bank is fortis Belgie, niet echt de beste bank misschien, maar 't kan der door :p )

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 15:16:
[...]

Boh, ik ben student en heb de mijne het eerste jaar zelfs voor niet gekregen en nu betaal ik slechts 10 euro / jaar er voor tot ik 25 ben.
En ik ben nog steeds student, geen inkomen dus, en toch krijg ik een visakaart.

Tegenwoordig geven ze dat aan iedereen. En ik ben zeer tevreden met die kaart,

(mijn bank is fortis Belgie, niet echt de beste bank misschien, maar 't kan der door :p )
Helaas maar hier in Nederland kun je geen visa/mastercard krijgen als je een inkomen hebt onder de plusminus 1200 euro (als student kom je daar absoluut niet aan :( ) :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 15:18:
[...]

Helaas maar hier in Nederland kun je geen visa/mastercard krijgen als je een inkomen hebt onder de plusminus 1200 euro (als student kom je daar absoluut niet aan :( ) :(
Miljaar, nog een geluk dat ik in België leef. Hier gooien de banken met studentenpromo's

'Sta op je eigen benen'
'Maak je eigen beslissing'
'blablabla .... '

Als ze konden smeerden ze elke student VISA, mastercard en american express aan !!! (nuja, 't is vooral visa die ze promoten)

Ik dacht dat over ter wereld hetzelfde was.

Nuja, voor paypal en zo heb je toch een creditcard nodig sowieso?

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:42

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 15:18:
[...]

Haha leugenaar :X |:(
De banken geven studenten zelfs goedkoper een creditcard, dus ze moedigen het alleen maar aan :)

Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

Verwijderd

Topicstarter
DaMorpheus schreef op 12 september 2004 @ 15:30:
[...]

Haha leugenaar :X |:(
De banken geven studenten zelfs goedkoper een creditcard, dus ze moedigen het alleen maar aan :)
Om iemand een leugenaar te noemen moet je toch diep gezonken zijn.

Maar, geef maar eens een linkje dan.....

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 15:32:
[...]

Maar, geef maar eens een linkje dan.....
Doe eens moeite om iets te vinden, check een willekeurige banksite en daar het student-gedeelte..... :|

Hier, ik help je even bij deze zeer moeilijke taak: http://www.postbank.nl/in...,2819,1859_180706,00.html ;) :+

[ Voor 18% gewijzigd door Stewie! op 12-09-2004 15:35 ]

Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 15:32:
:? Klopt toch? Ik bedoel, je verteld niet de waarheid, dus ben je een leugenaar, ik snap niet dat je dat zo serieus opvat |:( Jokkebrok :) :X

Maar het klopt idd niet wat je zegt, ik heb al een tijdje een postbankcard (Mastercard) en die heb ik aangeschaft toen ik aan student was. Ik heb niks hoeven laten zien van een bewijs van inkomen of iets anders.

Ook denk ik niet dat ze je creditcard innemen of niet verlengen als je niet bij dat bedrag wat je noemt komt.

[ Voor 11% gewijzigd door Ruzor op 12-09-2004 15:41 ]

[This is what you get when you mess with us]

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Ruzor schreef op 12 september 2004 @ 15:38:
[...]
Maar het klopt idd niet wat je zegt, ik heb al een tijdje een postbankcard (Mastercard) en die heb ik aangeschaft toen ik aan student was. Ik heb niks hoeven laten zien van een bewijs van inkomen of iets anders.
Sterker nog: omdat je student bent krijg je hem nog goedkoper ook! B)

[ Voor 16% gewijzigd door Stewie! op 12-09-2004 15:40 ]

Verwijderd

voor banken en creditcardmaatschappijen is het belangrijk om u zo vroeg mogelijk te strikken.

Onderzoek heeft uitgewezen dat 80% van de mensen bij de creditcard blijven die ze de eerste keer hadden. Dus als de bank u een visakaart kan aansmeren waarmee je voor de eerste zelf, zonder uw ouders te moeten lastigvallen, iets kan kopen over het internet.

Verwijderd

Topicstarter
DaMorpheus schreef op 12 september 2004 @ 15:34:
[...]

Doe eens moeite om iets te vinden, check een willekeurige banksite en daar het student-gedeelte..... :|

Hier, ik help je even bij deze zeer moeilijke taak: http://www.postbank.nl/in...,2819,1859_180706,00.html ;) :+
Heb ik al gedaan, maar voor zo'n luilak als jij zal ik het hier plaatsen:

Abn Amro

http://www.abnamro.nl/nl/...ntenpakket/kenmerken.html
klik op creditcard
http://www.abnamro.nl/nl/...redit_card/voordelen.html
klik op kenemerken
http://www.abnamro.nl/nl/...redit_card/kenmerken.html

Minimaal netto maandinkomen EUR 900,-

Sns-bank:
http://www.snsbank.nl/index.asp?navigationID=3961

de Postbank:

http://www.postbank.nl/in...0706,00.html?linktype=int

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

DaMorpheus schreef op 12 september 2004 @ 15:40:
[...]

Sterker nog: omdat je student bent krijg je hem nog goedkoper ook! B)
Idd :)
Postbank Card voor studenten

Altijd kunnen betalen in binnen- en buitenland. Als je een Studentenrekening hebt, kun je gebruik maken van de Postbank Card voor studenten.

Belangrijkste kenmerken

* Wereldwijd betalen en opnemen, overal waar je het MasterCard logo ziet
* Maximaal € 1.000 bestedingsruimte
* Voor studenten kost de Postbank Card slechts € 11 per jaar (normaal € 18). Nu het eerste jaar gratis! Geldig tot 15 oktober 2004
* Geld opnemen bij een geldautomaat kost € 4,50
* Verzekerd tegen diefstal en misbruik
* Je kunt een creditcard aanvragen zodra je 18 jaar of ouder bent

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 15:42:
[...]
Heb ik al gedaan, maar voor zo'n luilak als jij zal ik het hier plaatsen:
Een aantal links
En waar zie je precies staan dat je een minimaal netto inkomen moet hebben (postbank bijvoorbeeld)?

[ Voor 19% gewijzigd door Ruzor op 12-09-2004 15:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het blijkt dus dat sommige banken voor studenten geen minimaal inkomen voor een creditcard vragen, anderen zoals de abn-amro dus wel.

Maar nu weer ontopic graag: wat vind jij de beste internet-betaalmethode en waarom?

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Korting op de Rabocard, de creditcard van de Rabobank
Als je een Studentenrekening opent, dan kun je als HBO/WO-student voor € 3,- per kwartaal een Rabocard aanschaffen.

Verwijderd

Topicstarter
Er is nu ook een nieuw betaalsysteem (hoezo door de bomen het bos niet meer zien)
Minitix een initiatief van de Rabobank

echter:

"Een MiniTix-portemonnee is voor elke inwoner van Nederland van 15 jaar en ouder met een Nederlandse bank- of girorekening. Dus ook als u geen klant bent van de Rabobank."

http://www.minitix.nl

• jpvk007
  • Laatst online: 21-02 06:29
credit card is beste... wordt over de gehele wereld het meest geaccepteerd en de aankoop is iig deels verzekerd (visa iig, mastercard moet ik nakijken). verder ben je bij diefstal/verlies -> misbruik, verzekerd

verder hoef je echt geen inkomen te hebben als student... wanneer je een studentenrekening opent bij postbank kon ik gelijk voor 25-25 gulden een creditcard aanvragen... geen extra kosten (krijg je zelfs bij maximaal rood!!!)

[ Voor 8% gewijzigd door jpvk007 op 12-09-2004 15:59 ]

Verwijderd

Voor internetbetalingen denk ik dat visa nog altijd een tikkeltje meer aanvaard is dan Mastercard.

Verder staan Mastercard en Visa mijlenver boven alle andere (amercian express, diners club, .... )

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 15:56:
Voor internetbetalingen denk ik dat visa nog altijd een tikkeltje meer aanvaard is dan Mastercard.

Verder staan Mastercard en Visa mijlenver boven alle andere (amercian express, diners club, .... )
Denk ik ook idd

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 21:59

Christiano007

Ich bin der champion

aah mooi een CC topic :)

Kheb 2 weken geleden bij de SNS een CC aangevraagt, heb donderdag de Pincode ontvangen, maar wanneer komt die pas eens?

Mastercard is 't.

Ter land, ter zee en in de kroeg

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:00

makje

Professioneel prutser

Christiano007 schreef op 12 september 2004 @ 17:18:
aah mooi een CC topic :)

Kheb 2 weken geleden bij de SNS een CC aangevraagt, heb donderdag de Pincode ontvangen, maar wanneer komt die pas eens?

Mastercard is 't.
offtopic:
Als ik jouw nu precies kon vertellen wanneer jouw CC aankomt, zou jou dat veel vertrouwen geven in de SNS bank en hun beveiliging, of juist niet....

Misschien kun beter even contact opnemen met je SNS bank hierover.

9800x3d

Pagina: 1