[winroute] Netwerk traag op Winroute-PC

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Sinds in Winroute 5.1.10 op m'n Windows 2003 server heb geinstalleerd, is het netwerk van en naar die computer erg traag. De ping-tijden lijken wel ok, maar de doorvoersnelheid komt vrijwel nooit boven de 2MBps uit, terwijl het voorheen makkelijk 10MBps was.

Naar andere PC's in het netwerk is het wel gewoon snel. Ik zie ook op die server dat het CPU-gebruik tijdens kopiëren via netwerk op 100% staat te hakken (en zeg nou niet dat ik een snellere moet kopen, want er zit al een 2,4GHz in). Het maakt ook niet uit of ik de snelheid test via FTP of windows networking is wat dan ook.

日本!🎌

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
waarom gebruik je in hemelsnaam een 3rd party tool op je server als windows2003 zelf al een routing engine (rras) aan boord heeft :?

routing and remote access is nog vrij simpel te configgen ook (wizards) ik zou zeggen probeer het daar eens mee

A wise man's life is based around fuck you

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Beetje onzinnig antwoord weer... Ik gebruik winroute natuurlijk omdat
• RRAS bij mij niet werkt
• Winroute een VEEL betere firewall heeft
• Winroute een eenvoudige config heeft.
• En nog wat redenen die je op winroute.nl kan vinden ;)

Afgezien daarvan, weet iemand misschien een oplossing?

[ Voor 12% gewijzigd door _Thanatos_ op 12-09-2004 15:35 ]

日本!🎌

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
_Thanatos_ schreef op 12 september 2004 @ 15:33:
Beetje onzinnig antwoord weer... Ik gebruik winroute natuurlijk omdat
• RRAS bij mij niet werkt
• Winroute een VEEL betere firewall heeft
• Winroute een eenvoudige config heeft.
• En nog wat redenen die je op winroute.nl kan vinden ;)

Afgezien daarvan, weet iemand misschien een oplossing?
Rras niet werkt :? lijkt me sterk, dat het niet werkt betekent meestal dat de user het niet goed kan configgen (no offense)

* Zwelgje gebruikt vaak genoeg rras op 2003 en heeft daarmee nog nooit probs gehad, toegeven het is mischien wat moelijker in te stellen (alhoewel die wizard toch vrij simpel is)

firewall=firewall, beiden blocken verkeer van buiten naar binnen

vraag: heb je het probleem ook met versie 6? , het kan zijn dat 5 niet goed werkt met 2003 natuurlijk

[ Voor 7% gewijzigd door Zwelgje op 12-09-2004 15:41 ]

A wise man's life is based around fuck you

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
6.0 heb ik nog niet geprobeerd, maar die installeer ik liever alleen als ik zeker weet dat dat het probleem oplost... ik heb al vaker vage problemen gehad tijdens een upgrade van winroute.

日本!🎌

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Maar als er nou iemand is die kan bevestigen dat dit probleem in v6.0 niet bestaat, dan ben ik blij, en is m'n server blij en is de hele wereld weer goed :)

日本!🎌

Verwijderd

Heb je de versie met geintregeerde mcafee of virus plugin met andere vscan? schakel deze is uit... kijk tevens in je routing table of daar gekke entries instaan... kun je ook een screenshot posten van je traffic policy als je deze zelf veranderd hebt? tevens kun je in je default rules de protocol inspectors proberen te uitschakelen, maar dan lever je wel in op veiligheid (en kun je net zo goed je 2003 ras gebruiken ;) ) mischien dat daar ook wat verkeerds in staat...

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb die met mcafee, maar ik was in de veronderstelling dat dat alleen op HTTP verkeer werkt, mits de clients de proxyserver gebruiken (transparent proxy staat uit).

De traffic policy ziet er ongeveer zo uit. En de routing table lijkt me ook vrij normaal:

NetMaskGatewayInterfaceMetric
0.0.0.00.0.0.0Internet1
192.168.10.0255.255.255.0LAN20
192.168.10.251255.255.255.255LAN20

日本!🎌

Verwijderd

Je traffic policy is oké en je metric's ook... denk toch dat je het niet in de software moet zoeken maar mischien in de performance van de machine of nic's?

Overigens kun je rustig naar 6.0.4 gaan, deze is erg stabiel en bied nieuwe features. In mijn ervaring de beste KWF tot nu to (vanaf 5.x gezien dan, 4 is simpel maar rocks :) )

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb net een probeersel op een andere server gedaan, maar een upgrade naar winroute 6.0.5 is dus weer doodleuk een trial. Dat schiet dus ook niet op.

日本!🎌

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Zo, ik heb dus zojuist Winroute 6 toch maar geinstalleerd, maar hij komt nog steeds niet boven de 3MBps uit. Zelfs als ik het "enable local traffic" filter bovenaan zet, en de meeste overige scan- en filteropties uitzet.

日本!🎌

Pagina: 1