Ik zoek een oplossing voor het volgende probleem; voor de hoofdpagina van een website wil ik een overzichtje maken van nieuws berichten. Omdat het niet de bedoeling is dat het hele bericht daar komt te staan gebruik ik substr() om de boel na een aantal karakters af te kappen. Nu werkt dat prima, totdat je per ongeluk afkapt op een punt waar nog een tag openstond; dan is je xhtml ineens niet meer valid, en dat was wel de bedoeling.
Ik zoek dus een oplossing voor dit probleem. Andere tags dan opmaak tags als i,b,u,p etc. zijn niet toegestaan. Wat is de beste manier om dit probleem te tackelen? Heb al gedacht aan een regex, maar ben daar niet zo'n held in, dus dat lukt me niet. Andere oplossingen heb ik (nog) niet, dus vandaar dat ik jullie even om advies vraag
Ik zoek dus een oplossing voor dit probleem. Andere tags dan opmaak tags als i,b,u,p etc. zijn niet toegestaan. Wat is de beste manier om dit probleem te tackelen? Heb al gedacht aan een regex, maar ben daar niet zo'n held in, dus dat lukt me niet. Andere oplossingen heb ik (nog) niet, dus vandaar dat ik jullie even om advies vraag