[Toetsenbord] Toetsenbord werkt niet meer PS/2 poort kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-04 20:23
Hoi

Ten eerste hoop ik dat ik dit topic in het goede forum heb geplaatst.
Ik heb in de search gelezen dat een PS/2 poort niet te repareren valt.

Ik vanochtend toen ik aan het gotten was viel plotseling mijn toetsenbord uit. Ik keek of hij goed in de poort zat dus duwde hem nog wat aan. Ik heb daarna een ander toetsenbord wat op een andere computer wel werkte in het netwerk het deed, maar die dat het helaas ook niet.

Ik heb gelezen dat ik de mogelijkheid heb om een PS/2 -----> USB convertor te kopen , alleen ik heb een heel oud toetsenbord dus ik moet een nieuw toetsenbord kopen.

Nu is de vraag wat is een goed toetsenbord met wire en het liefst zonder al te veel multimedia shit die zorgt dat de f1 tot en met f12 toetsen 2 functies hebben en met usb ondersteuning het liefst met er al een usb convertor? Een PS/2 Usb converter kan ik wel vinden bij de lokale pc shop neem ik aan
:)

Bedankt

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:45

Acheron

updatepack.nl

Heb je je computer al eens uitgezet, de knop aan de achterkant 2 keer omgezet, en de computer weer aangezet. Dit lost dit soort problemen soms ook op.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• Icingdeath
hp38guser schreef op 12 september 2004 @ 14:14:
Heb je je computer al eens uitgezet, de knop aan de achterkant 2 keer omgezet, en de computer weer aangezet. Dit lost dit soort problemen soms ook op.
Bedankt voor de tip :) maar dit hielp niet.

Ik ben vergeten in de startpost te vermelden dat iedere keer als ik het toetsenbord in mijn PS/2 poort stop dat dan de 3 ledjes een keer kniperen en daarna nooit meer.

Kan het een softwarematig probleem zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Icingdeath op 12-09-2004 14:27 ]

Verwijderd

Dat lijkt me sterk dat het software is tenzij je wel in de bios kunt komen.

Maar je kunt wel een goed koop toetsen bordt kopen vaak zit daar niet al te veel poes pas op en werkt het verder.

• Icingdeath
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 14:53:
Dat lijkt me sterk dat het software is tenzij je wel in de bios kunt komen.

Maar je kunt wel een goed koop toetsen bordt kopen vaak zit daar niet al te veel poes pas op en werkt het verder.
idd maar ik ben bang dat als ik een goedkoop toetsenbord koop dat er geen usb ondersteuning is. ;)

Verwijderd

Of vervang het toetsenbord voor een USB toetsenbord..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Herr Stuhl schreef op 12 september 2004 @ 14:55:
[...]

idd maar ik ben bang dat als ik een goedkoop toetsenbord koop dat er geen usb ondersteuning is. ;)
Kijk dan gewoon naar de aansluiting die erop zit, als dat USB is kun je die er geoon invrotten.
als je bak dan ook gewoon legacy support heeft dan zal dat geen probleem vormen.

en een USB plank hoeft niet duur te zijn. Ik werk hier op een bordje van 60 cent met een usb aansluiting :)

• Icingdeath
Dus ik kan gewoon aannemen als ik het goedkoopste plankje van logitech neem dat er wel usb ondersteuning is :)?

bij sallandautomatisering, ja daar bestel ik veel van mijn spullen zie ik dat de meeste van logitechs planken geen usb aansluiting hebben , maar de meeste onbekende merken wel zoals cherry .

Is het wel verstandig om zo'n onbekend merk te nemen?

[ Voor 56% gewijzigd door Icingdeath op 12-09-2004 15:19 ]

• Icingdeath
Ik ben er uit ik neem de Logitech Internet Navigator SE , hijs wel duur maar ik koop meteen een mooi toetsenbord. Gelukkig hebben de f toetsen geen extra functie, en wat is 32 euro nou???? :P
Pagina: 1