Toon posts:

Hoeveel prints uit een printer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier even een canon i560 te leen goede printer want niet te duur voor de kleurtjes en nette kwaliteit,aangezien ik voor 20 € alle 4 de patroontjes kan vervangen.

Maar ik vraag me alleen af hoeveel full-color prints op a4 formaat je uit een printer kan halen. Totdat de kleuren cartriges leeg zijn.

Is er ergens een site voor. Ik snap ook wel dat dit natuurlijk telkens verschilt maar hoeveel zouden het er ongeveer kunnen zijn ?

20?-30?-40?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 03:42 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
in de C't staan af en toe uitgebreide tests. Op het internet heb ik ze nog niet gezien, maar ik weet ook niet alles te vinden. :)

Uiteraard hangt het heel sterk van de kleurverdeling af. Soms kan ik makkelijk 100 kleuren A4 tjes afdrukken maar soms zijn het er ook maar 20 (zeker met HiRes foto's met veel kleuren ).

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
_bas_ schreef op 12 september 2004 @ 14:12:
in de C't staan af en toe uitgebreide tests. Op het internet heb ik ze nog niet gezien, maar ik weet ook niet alles te vinden. :)

Uiteraard hangt het heel sterk van de kleurverdeling af. Soms kan ik makkelijk 100 kleuren A4 tjes afdrukken maar soms zijn het er ook maar 20 (zeker met HiRes foto's met veel kleuren ).
Kijk is aan weet jij misschien hoeveel milliliter in jou tankjes zit ? Of heb je maar een kleurencartridge en heb je ook een canon? Dan zou het namelijk ongeveer wel hetzelfde moeten zijn. Neem aan dat alle canon printers ongeveer wel hetzelfde inktverbruik zullen hebben toch?

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-04 16:18
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 14:17:
[...]

Kijk is aan weet jij misschien hoeveel milliliter in jou tankjes zit ? Of heb je maar een kleurencartridge en heb je ook een canon? Dan zou het namelijk ongeveer wel hetzelfde moeten zijn. Neem aan dat alle canon printers ongeveer wel hetzelfde inktverbruik zullen hebben toch?
Nou, dat verbruik is toch wel veranderd vergeleken met de oude serie printers. Nu kan ik met m'n huidige i850 veel langer doen bij bijv. zwart, dan met m'n oude Canon. Terwijl daar grotere zwarte inkt-patronen in zaten.
't Is waarschijnlijk wel te vergelijken met andere printers uit de i-serie, maar met vroeger is het zeker wel veranderd.
En kwa kleur kunnen er uit m'n i850 toch een redelijk aantal A4-afdrukken...

Verwijderd

Topicstarter
Aha hoeveel denk je ongeveer? 40 50 ?