Toon posts:

[XP] Driver/boot probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe pc gekocht (MSI K8T NEO FSR, AMD64 3200Mhz, 1024MB DDR 400Mhz, ATI RADEON 9550 256 MB, 160GB Maxtor). Schijf bij Windows installatie in 3 partities gezet.

Op de eerste partitie van 20GB staat Windows. Gaat perfect. Dan de nieuwste VIA Hyperion drivers erop. Na rebooten doet ie het nog steeds goed (kan alleen Windows in klassieke stijl zetten bij 'vormgeving', niet op XPstijl). Dan de Catalyst 4.9 drivers erop. Na één keer rebooten doet ie het nog. Na twee keer ook nog. De tweede keer geeft de pc echter het volgende: 'Windows is hersteld van een ernstige fout in het register'.

Meer geeft ie niet weer, dus na een reboot zou je denken dat het goed is. Jammer. Vlak voordat het inlogscherm van Windows komt, zie je een zwart scherm.

Het volgende bestand is beschadigd:
/WINDOWS/SYSTEM32/CONFIG/SYSTEM/
Insert de windows cd en druk op 'R' om het systeem te herstellen.

Zowel met de eerste Windows XP cd, als de nieuwe met SP2 integrated heb ik ditzelfde probleem. Iemand enig idee wat hier mis gaat?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Al geprobeerd om de pc te rebooten met cd en via de recovery modus een repair uit te voeren?

Of voorzover aanwezig een systeemherstelpunt terug te zetten ?
[google=/WINDOWS/SYSTEM32/CONFIG/SYSTEM/ beschadigd] :)

[ Voor 16% gewijzigd door sanfranjake op 12-09-2004 14:16 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel een repair gaan uitvoeren, maar dan kom ik terug in de oude systeemstatus. Als ik dit doe, dan moet ik vervolgens alsnog de drivers gaan installeren.

Dit heeft dus geen zin allemaal. Want, na de repair moeten de Catalyst drivers er weer op en als deze er eenmaal op staan.. ..duurt het 2maal rebooten en dan is het weer zover.

Wat kan het probleem zijn dat iedere keer weer dit probleem terugkomt? En beter nog; hoe los ik het op ;)?

Verwijderd

Topicstarter
Overigens krijg ik nu helemaal drama; Windows cd erin, daarna nieuwe partities aangemaakt. Formatteren als NTFS en dan:

Setup kan de partitie niet formatteren. De schijf is mogelijk beschadigd.

:(beetje jammer. Eerst dat nog maar weer proberen op te lossen|:(

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Kapotte HD kan ook best de oorzaak zijn van je andere klachten hoor. Test 'm eens met PowerMax, te vinden op de Maxtor site. Neem overigens aan dat je XP met SP1 of hoger hebt ? De originele versie heeft namelijk geen goede ondersteuning voor schijven groter dan 137GB.

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-04 13:43
Om te beginnen vraag ik me af, waarom je in 2004 nog partities gebruikt, maar dat terzijde. Lijkt me niet echt handig meer en je maakt het jezelf lastiger dan het eigenlijk hoort te zijn.

Partitioneer je HD nou eens met 1 partitie en probeer het nog een keer. Kijken wattie dan doet.

En het zou ook heel goed mogelijk zijn dat je hd het begeeft op dit moment hoor. Waardoor je files "wegvallen" en je dus deze problemen krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Het blijft vreemd. Na in de repairmodus de schijf te hebben geformatteerd en chkdsk te hebben gedaan kan ik gewoon weer Windows installeren.

Daar is ie nu dan ook gewoon mee bezig, maar vervolgens krijg ik weer hetzeflde probleem waarschijnlijk dus rijd ik er maar ff mee langs de computerwinkel.

Misschien dat zij sneller doorhebben dat er een bepaald iets fout is. In ieder geval had ik eerst geen versie van Windows met SP erop, maar nu een installatiecd met SP2 integrated.

Die partities had ik ondertussen aangemaakt omdat ik dan allerlei files daar kon laten staan terwijl ik Windows overnieuw installeerde op C:\. Dat is nu eigenlijk ook niet meer nodig nee..

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Massiefje schreef op 13 september 2004 @ 09:19:
Om te beginnen vraag ik me af, waarom je in 2004 nog partities gebruikt, maar dat terzijde. Lijkt me niet echt handig meer en je maakt het jezelf lastiger dan het eigenlijk hoort te zijn.
Er zijn talloze situaties denkbaar waarom partities wel degelijk erg handig zijn.

Jij stelt dus van niet en daarom ben ik erg nieuwsgierig wat de beweegredenen zijn voor je opmerking en hoe jij de voordelen denkt te kunnen behouden met maar één partitie.

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 13-09-2004 10:36 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
We gaan offtopic :).

Ik heb nog steeds 2 partities; 1 voor XP en mijn documenten en 1 voor alle troep die ik zelf gebruik.

Het probleem was: Het BIOS van het moederbord kon het nog niet aan dat er 1024 MB DDR 400Mhz RAM in geprikt zat. 1 brokkie RAM eruit, Windows installatietje overnieuw, en whoppa; het werkt.

Vreemd toch, dat ie niet eens een gig accept :r
Pagina: 1