Toon posts:

[xp] Swap partities

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi
nou wil ik xp opnieuw instaleren,maar nou zat ik te denken
zou het goed zijn om xp een ander swap tegeven op een andere partitie
zo ja wat zou dan beter zijn, de swap op een partitie op de zelfde schijf of op een andere schijf
en hoe groot zou ik ddeze swap dan het best kunnen maken
het zelfde geld voor de xp partitie wat is de beste groote

ik wil alles op ander partities hebben omdat ik me windows schoon wil houden
van spellen games ect
dus alles komt op een ander partitie games proggie's, windows ,swap

ik heb gezocht met search maar met de uitkomst was ik niet tevreden ,dus als julie kunnen bijstaan zou ik dat heel tof vinden

edit
specs zijn
amd 3200
2x 512 pc 3200
maxtor 8 mb 120 gig
maxtor 2mb 80 gig
saphire 9800pro
asus a7n8x-x mobo

bij voorbaat bedankt _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 14:05 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Swap op andere partitie op *dezelfde* schijf heeft echt geen voordeel, eerder een nadeel.
Swap op een andere schijf heeft wel voordeel, maar dan zou ik eerst eens gaan bedenken hoeveel je swap gebruikt wordt. Immers, als je bijv. 512MB of meer RAM hebt wordt er in de meeste gevallen weinig gebruik gemaakt van je swapfile :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als jij alles op 1 schijf gaat zetten, maar dan in partities, verlies je eigenlijk snelheid doordat je dan je data over de hele schijf gaat verspreiden, ipv lekker bij elkaar. (Dat heeft als resultaat dat de lees/schrijfkop meer afstand moet afleggen).

Ik zou, als je maar 1 schijf hebt, swap, windows, programma's en spellen allemaal bij elkaar zetten. Wat je wel kan doen is een aparte partitie maken voor dingen zoals documenten, mp3's en films.

specs

• Daacuso
  • Laatst online: 21-02 01:13
gladiool schreef op 12 september 2004 @ 14:09:
Als jij alles op 1 schijf gaat zetten, maar dan in partities, verlies je eigenlijk snelheid doordat je dan je data over de hele schijf gaat verspreiden, ipv lekker bij elkaar. (Dat heeft als resultaat dat de lees/schrijfkop meer afstand moet afleggen).

Ik zou, als je maar 1 schijf hebt, swap, windows, programma's en spellen allemaal bij elkaar zetten. Wat je wel kan doen is een aparte partitie maken voor dingen zoals documenten, mp3's en films.
Dit klopt inderdaad. Zo zie je ook dat kopieren tussen partitieslangzamer gaat dan kopieren naar een andere HD. Het beste is ook om je OS op de eerste partitie te zetten. Die heeft ook weer te maken met de kop die dan minder afstand hoeft af te leggen.

Maar nou heb ik ook gelijk een vraagje ;) Zelf heb ik een tweede HD die iets langzamer is dan de HD waar mijn OS op staat. Heeft het dan nog nut om een swap file op die tweede HD te plaatsen?

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

Topicstarter
het plan was eigelijk om windows op de 120 gig 8mb tezzetten ,en de spellen ook maar op een andere partitie
en de swap op de 80 gig 2mb hd
zodat ik windows clean kan houden en de documenten komen ook op een adner partitie

zou dit goed lopen of eerder nadelig?

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Daacuso schreef op 12 september 2004 @ 14:22:
[...]

Maar nou heb ik ook gelijk een vraagje ;) Zelf heb ik een tweede HD die iets langzamer is dan de HD waar mijn OS op staat. Heeft het dan nog nut om een swap file op die tweede HD te plaatsen?
Check eerst eens of je swap wel serieus gebruikt wordt.
Daarna: als de HD *iets* langzamer is kan het wel een prestatiewinst opleveren natuurlijk, maar als ie een flinke stap langzamer is zal het bij de meeste zaken weer handiger om de swap op de OS schijf te laten.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Happy-Amd_Freak
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-09-2021
Het zou idd wel iets sneller moeten zijn als je de partitie aan 't begin van de schijf zet.. Maar of je het verschil ook echt merkt :?

Je moet alleen heel goed kijken hoe je je partities gaat indelen. Want bijv een partitie voor word/powerpoint etc. documenten, daar heb je nou niet echt veel snelheid voor nodig. Dus die kan je dan het beste aan 't eind van de schijf zetten, lijkt mij..

[ Voor 50% gewijzigd door Happy-Amd_Freak op 12-09-2004 15:59 ]

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Pagina: 1