Toon posts:

Adaptec 29160N met een Ultra3 Seagate Cheatah SCA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Adaptec 29160N U160 controller, daarop wil ik een Seagate cheatah ultra3 (met HP sticker erop ?!) aansluiten via een 68pins to SCA convertor (merk unknown), maar de Adaptec-controller gaat over de zeik, bla bla bla error tijdens posten!!!! Nu heb ik een IBM 68pins Ultra2 op controller aangesloten en deze werkt goed op 80MBps. De flatcable is een ultra3 met LVD/SE en terminator eraan.

Ik snap geen zak van de convertor, je kan de scsi-id instellen en nog wat extra opties zoals start command en stuff. Er zitten ook nog eens 3 IC's op (75lbc970a), maar staat geen merk op convertor (enige is Topsearch; google leidt tot niets). Hoe achterhaal ik of deze convertor geschikt is voor mijn SCSI-HD? Andere kabel zonder terminator werkt ook niet.

De Seagate HD wilt allleen opspinnen als ik de SE force jumper op de HD zelf enable en op een Adaptec 2940UW met andere 68pins kabel, anders geen activiteit! Wat the @##^^ is wrong? Ik zie door de bomen ook het bos niet meer. Na wat artikels en wat topics lezen zou ik zeggen dat misschien de convertor geen LVD devices aankan, maar dan zou mijn HD toch op 40MBps moeten werken, nou is de combi gewoon dood! Het enig is dus een error tijdens initten van de controller.

Idee?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
en wat voor melding anders dan 'blablabla' krijg je :?

want meldingen als blablabla daar kunnen we niks mee, ik neem aan dat je een serieus antwoord wilt :? post dan ook een serieuze foutmelding

[ Voor 61% gewijzigd door Zwelgje op 12-09-2004 13:52 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 17:51

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

test eens zonder jumpers op de disk (geen force single ended, maar ook *niets* anders) en net zo goed ook niets op de sca convertor.

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je hebt netjes de terminator aan het end, en geen terminator's op de drivers ingeschakeld?
Zorg er ook voor dat je ID's enz. alleen op de convertors insteld, niet ook nog 's op de drives.

[ Voor 44% gewijzigd door _XipHiaS_ op 12-09-2004 14:02 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
_XipHiaS_ schreef op 12 september 2004 @ 14:00:
Je hebt netjes de terminator aan het end, en geen terminator's op de drivers ingeschakeld?
Zorg er ook voor dat je ID's enz. alleen op de convertors insteld, niet ook nog 's op de drives.
LVD drives hebben geen onboard termination meer...

Topicstarter, ik heb hier 2 SCA naar 68 pins convertors voor mij liggen, hier zitten geen IC's of dergelijke op, alleen 1 weerstand voor de externe LED. En deze werken prima met u160/u320 SCA schijven op een 39160.

Ik weet eigenlijk niks van HVD, maar zou het kunnen dat die convertor voor HVD is? (of dat het dus aan je convertor licht?)

Wat is trouwens het typenummer van je schijf, dus het seagate typenummer?

[ Voor 11% gewijzigd door maratropa op 12-09-2004 14:07 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff de foutmelding van de 29160N gecheckt, het zijn er twee:

1) Host adapter configuration error

2) SCSI Bios not installed

Die laatste vind ik nog wel het meest bizar!

Verder zitten er geen weerstanden op mijn convertor, ik gok dat die IC's weerstanden zijn. Zonder enig jumpertje op de HD zelfde problemen. Ik heb nu alle jumpers van convertor gehaald, dus SCSI-ID=0, nog steeds melding als heirboven.

Typenummer is ST336706LC

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 14:15 ]

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heeft hij misschien een start commando vanuit de adapter nodig?

Verwijderd

Topicstarter
_XipHiaS_ schreef op 12 september 2004 @ 14:15:
Heeft hij misschien een start commando vanuit de adapter nodig?
Waarom spint de schijf pas op als ik forced SE jumper enable? start commando staat enabled in de bios, namelijk bij de IBM ultra2 HD werkt het start command wel.

Verwijderd

"bla bla bla error" <- fet, zo ver heb ik een aha nog nooit gekregen :X
wat voor error is het precies?

die hp betekend dat het een hp schijf is, gemaakt door seagte en door hp gebruikt in hun servers. Ook flashen ze hun eigen firmware er in.

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:39

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

In de wat oudere HP9000 systemen wordt meestal een Differential bus gebruikt voor de interne disk, is er een kans dat die converter HVD is?

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 14:10:
Ik heb ff de foutmelding van de 29160N gecheckt, het zijn er twee:

1) Host adapter configuration error

2) SCSI Bios not installed

Die laatste vind ik nog wel het meest bizar!

Typenummer is ST336706LC
Die 2e 'error' is normaal als de controller geen scsi apparaten ziet, dan hoeft ie zichtzelf ook niet te 'installeren' !

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
DeBolle schreef op 13 september 2004 @ 00:55:
In de wat oudere HP9000 systemen wordt meestal een Differential bus gebruikt voor de interne disk, is er een kans dat die converter HVD is?
Dat zou natuurlijk ook nog kunnen! Hoe zie ik dat op de convertor? Dat zal zeker niet zijn?!

Lang leve je spul los kopen en niet als een setje :P 8)7 Ik ga gewoon zo'n U320/LVD SCA->68pins convertor bij mr-at bestellen, checken wat er dan gebeurd.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 19:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK DAN!!!!! Ik heb nou al de SCSI-convertor van mr-at binnen. Het draait nu wel goed, probleem dus opgelost!!! Wat voor 'n soort SCA-->68pins convertor zou die andere dan kunnen zijn?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 17:51

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Misschien *juist* wel een HVD->SE convertor. Check het, en verkoop hem aan me :P (geen idee waarvoor maar, ooit vind ik misschien iets nuttigs :P)
Of hij's gewoon kapot natuurlijk :)
Pagina: 1