Toon posts:

internet wel erg langzaam

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een planet internetabbonement. ik heb nu ook 2 usbmodems en ook allebei correct aangesloten. alleen duurt het op de ene pc 0.111 seconden om google te laden en op de andere wel iets van 6 seconden. heel vervelend.

wat kan dit zijn?

de kabels waardoor de tweede verbinding loopt zijn net iets ander dat de eerste en er zit ook een stukje met puur koperdraad tussen kan dat uitmaken?

specs pc1:
p4 2.4
512 RAM

specs pc2:
p2 350MHZ
64 RAM

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Om een pagina te laden moet je computer ook wat werk verrichten. Je tweede pc is wel een heel stuk trager dan je eerste, dus dat zou de bottleneck kunnen zijn.
Ik volg niet echt hoe je kabel in elkaar zit, maar het eerste wat ik als ik jou was zou doen is eens een nieuwe kabel proberen (niet zelf maken).

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Gebruik jij op dezelfde verbinding 2 van die USB-modems die je bij je doe-het-lekker-zelf pakket hebt gehad? Het verbaast me dat dat nog werkt. Over het algemeen kan je maar 1 ADSL-verbinding maken.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Even kijken wat er gebeurd als je de kabels verwisselt. Maarja, P2 met 64 MB.....
Als die P4 er nou 6 sec over deed kan ik er nog opkomen dat er iets niet klopt maare.
Misschien is het ook nog een USB2 type, dat de P2 niet op het mobo heeft..

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de PII ook al een keertje op internet gehad met een rechtstreekse kabel met een ander modem en toen liep hij als een trein.

dus ik denk dat het aan de kabel ligt, want hij moet iets van 15 meter overbruggen en 5 meter daarvan is gewoon puur koperdraad, maar dat is ook het draad waar origineel de telefoonverbinding door liep.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 13:56:
ik heb de PII ook al een keertje op internet gehad met een rechtstreekse kabel met een ander modem en toen liep hij als een trein.

dus ik denk dat het aan de kabel ligt, want hij moet iets van 15 meter overbruggen en 5 meter daarvan is gewoon puur koperdraad, maar dat is ook het draad waar origineel de telefoonverbinding door liep.
Koperdraad? Toch niet als in coax he? :?

[ Voor 7% gewijzigd door NMe op 12-09-2004 14:07 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• DrDrax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:39

DrDrax

Bacdafucup

DoubleSpace anomaly! (A)bort, (R)etry, (C)all Stac's legal department

Verwijderd

Topicstarter
het zijn gewoon koperdraadjes met een plastic omhulsel en het internetten is ook of/of. het is niet zo dat ik met beide pc's tegelijk het internet op kan.

Verwijderd

Een klein vraagje... WAAR hebben we het precies over?

USB Modems, of USB Ethernet adapters? Een veel voorkomende vergissing. In beide gevallen is het overigens zo dat ze een gigantische load op de CPU zetten, dat is al vertragend, en als je op die P2 met z'n 64mb bijv. WinXP hebt staan, verbaast me het helemaal niet.

Verwijderd

Topicstarter
we hebben het over een usb modem ik gebruik 2 soorten usb modems. die groene kikker en die paarse speedtouch. maar ik weet dat die 64Mb pc het wel aan kan want ik heb er al een keer eerder op geinternet met een normale snelheid.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 13:56:
Toch niet 15 meter USB, he? Dat zal inderdaad niet hard gaan.
Kun je niet gewoon internet delen via die P4, of nog liever via een routertje. Die laatste moet je dan helaas wel aanschaffen.

Lekker aan het fotograferen? 📸
Check mijn V&A voor een upgrade!

Verwijderd

Topicstarter
nee het is gewoon 15 meter telefoonkabel en daarna een usbkikker. die hele P4 heeft er eigenlijk helemaal niks mee te maken want die stekker haal ik namelijk uit de splitter als ik met de P2 het internet op wil.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

ten eerste is die 15m kabel al een punt.
ten tweede is usb zwaar voor zo'n p2

Verwijderd

Topicstarter
ik heb deze pc al veel vaker op internet gehad met een usb modem dus dat moet lukken.

en ik heb even wat foto's gemaakt van de situatie:

dit zijn de 2 modems:

modemP4
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/goudsew/site/DSC00145.JPG

modemP2
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/goudsew/site/DSC00140.JPG

dit is een normale internetkabel daar heb ik iets van 10 meter van liggen:
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/goudsew/site/DSC00144.JPG

dit is een vreemde en masieffe soort koperen kabel waar hij iets van 5 meter mee moet overbruggen:
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/goudsew/site/DSC00143.JPG

en dit zijn nog wat foto's van hoe rommel het er allemaal uit ziet:
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/goudsew/site/DSC00142.JPG

hier gaat de 5 meter masieffe kabel over naar de 10 meter normale kabel
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/goudsew/site/DSC00141.JPG

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

Je plaatjes doen het niet op geocities, dat trekt ie niet.

However; hierboven is al gesuggereerd dat het gewoon de rekenkracht van je PC zal zijn. Je kunt het uitsluiten door de pc met een fatsoenlijke kabel en/of dicht bij je splitter neer te zetten. Dat is de enige manier waar je écht wat door te weten komt.
De lengte hoeft geen probleem te zijn, en een 'echte' telefoonkabel is ook gewoon koper. Het aan elkaar knopen van kabels kan invloed hebben op de storingsgevoeligheid. Just try it.

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.