Sinds een week heb ik Norton Ghost 2003, en wil een image gaan maken van mijn harde schijf. Alles gaat goed binnen XP, heb de image een naam gegeven, en krijg een scherm met de vraag om te rebooten, zodat Ghost de image kan gaan trekken. Bootmenutje komt keurig te voorschijn, maar zodra ik aangeef dat hij de image moet gaan trekken loopt de hele boel vast. Ik zie dat blauwe scherm, met onderin een progress bar en in het midden dat zandlopertje, maar kan helemaal niets meer doen dan. Muis reageert niet meer, num lock werkt ook niet, eigenlijk alleen nog maar de resetknop. Als ik dan kies voor de optie om Windows te starten, kan ik het ook vergeten, en slaat de hele boel ook zo vast als een huis. Er zit dan nog maar 1 ding op, en dat is een nieuwe Windows-installatie.
Ik heb een SATA 200 GB HDD, gepartitioneerd naar NTFS, en Windows XP als OS. Heb SP1 geïnstalleerd voor de USB-drivers en HDD-drivers, anders herkent Windows maar 130 GB. Heb het ook geprobeerd zonder SP1, maar hetzelfde resultaat. Systeemherstel heb ik uitgeschakeld, mocht dat enig verschil maken.
Heeft iemand enig idee hoe die vastlopers elke keer veroorzaakt worden?
Ik heb een SATA 200 GB HDD, gepartitioneerd naar NTFS, en Windows XP als OS. Heb SP1 geïnstalleerd voor de USB-drivers en HDD-drivers, anders herkent Windows maar 130 GB. Heb het ook geprobeerd zonder SP1, maar hetzelfde resultaat. Systeemherstel heb ik uitgeschakeld, mocht dat enig verschil maken.
Heeft iemand enig idee hoe die vastlopers elke keer veroorzaakt worden?