Toon posts:

[Ghost 2003] Na reboot start systeem niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een week heb ik Norton Ghost 2003, en wil een image gaan maken van mijn harde schijf. Alles gaat goed binnen XP, heb de image een naam gegeven, en krijg een scherm met de vraag om te rebooten, zodat Ghost de image kan gaan trekken. Bootmenutje komt keurig te voorschijn, maar zodra ik aangeef dat hij de image moet gaan trekken loopt de hele boel vast. Ik zie dat blauwe scherm, met onderin een progress bar en in het midden dat zandlopertje, maar kan helemaal niets meer doen dan. Muis reageert niet meer, num lock werkt ook niet, eigenlijk alleen nog maar de resetknop. Als ik dan kies voor de optie om Windows te starten, kan ik het ook vergeten, en slaat de hele boel ook zo vast als een huis. Er zit dan nog maar 1 ding op, en dat is een nieuwe Windows-installatie.

Ik heb een SATA 200 GB HDD, gepartitioneerd naar NTFS, en Windows XP als OS. Heb SP1 geïnstalleerd voor de USB-drivers en HDD-drivers, anders herkent Windows maar 130 GB. Heb het ook geprobeerd zonder SP1, maar hetzelfde resultaat. Systeemherstel heb ik uitgeschakeld, mocht dat enig verschil maken.

Heeft iemand enig idee hoe die vastlopers elke keer veroorzaakt worden?

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:25
Probeer het eens met command line switches:

http://service1.symantec....&prev=&miniver=symghost_8

Welliswaar voor een andere versie maar de -fni switch heeft bij mij vele problemen opgelost :)

Whoop!

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:08
Die vastlopers ben ik ook nog niet uit, lijkt wel of dat te maken heeft met de SATA schijven en eventuele ondersteuning.....

Je hoeft echter Windows niet opnieuw te installeren, de partitie opnieuw activeren (opstart cd met partition magic bv) moet voldoende zijn. Ghost maakt namelijk een extra partitie om van te booten en z'n werk te doen, deze is nog de actieve als ghost z'n werk niet afmaakt (als laatste wordt dat weer teruggezet nl).

edit:
Ow, goeie marccom, had ik nog niet gezien. Toch eens proberen....

[ Voor 10% gewijzigd door Ethefox op 12-09-2004 13:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik voel me nu heel erg stom, want ik heb er niet bijgezet dat het me 1 X is gelukt om een image te bouwen, aangezien ik niet wist wat ik toen anders had gedaan dan nu...en nu weet ik het weer, LiveUpdate |:(

Ik ga het even proberen, zou het topic nog even open mogen blijven?

Verwijderd

Topicstarter
Ethefox schreef op 12 september 2004 @ 13:32:
Die vastlopers ben ik ook nog niet uit, lijkt wel of dat te maken heeft met de SATA schijven en eventuele ondersteuning.....

Je hoeft echter Windows niet opnieuw te installeren, de partitie opnieuw activeren (opstart cd met partition magic bv) moet voldoende zijn. Ghost maakt namelijk een extra partitie om van te booten en z'n werk te doen, deze is nog de actieve als ghost z'n werk niet afmaakt (als laatste wordt dat weer teruggezet nl).

edit:
Ow, goeie marccom, had ik nog niet gezien. Toch eens proberen....
Ja probeer die LiveUpdate eens, bij mij was dat het probleem dus. Net even een testimage gemaakt, en die is goed gelukt :)

De partitie activeren wordt moeilijk voor mij, aangezien ik alleen een opstartflop heb voor FAT, en nergens iets voor NTFS heb gevonden (niet dat ik echt gezocht heb hoor).