NEC 3500AG - Corrupte DVD's

Pagina: 1
Acties:

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-02 22:36
Ik heb sinds kort een NEC3500AG (ik zag verschil in firmwares. maar weet niet wat het verschil is tussen de 3500A en de 3500AG). Nou heb ik deze geflashed naar firmware 2.17 omdat ie m'n 8x philips dvd's niet kon branden. Nu heb ik alleen last van corrupt beeld als ik dvd's afspeel. Het beeld verspringt of wordt blokkerig. Heb er last van op alle snelheden en met alle media. Kan niet zeker zeggen of het aan de firmware ligt, aangezien ik niks gebrand heb op de originele.

Mijn vraag is: hebben meer mensen hier last van? Zou het puur de firmware zijn, of is het gewoon een defecte brander?

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:11
Een kwestie van de oude firmware terugzetten en nog eens proberen lijkt me

• MrMorePhun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-01 15:48
Flashen met oude firmware in DOS modus

cdrfreak forum heeft massa's info hieromtrent

• Raziel
Originele 2.16 firmware teruggezet, maar zelfde verhaal. Overige specs:

athlonxp 2600+@3400+
epox 8rda+@200/200
4.27 nforce drivers geinstalleerd.

Iemand nog ideeen?

Verwijderd

is het probleem er ook als je je systeem niet OC-ed? (je mobo is in ieder geval een goeie! :9 )

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het probleem wat TS beschrijft heb ik ook met Divx achtige bestanden gehad, dit bleek gewoon een codec probleem te zijn. Misschien is dat hier ook het geval en ligt het niet aan de DVD-brander of de gebrande DVD's.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Raziel
Net teruggeklokt en gebrand, zelfde verhaal. Sucks behoorlijk :(
Source op HD speelt wel goed af, gebrande DVD's spelen zowel op standalone als in PC niet goed af.

[ Voor 44% gewijzigd door Raziel op 12-09-2004 18:56 ]

• MrMorePhun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-01 15:48
Probeer eens andere media...platinum DVD-R werkt zeer goed

• Raziel
Heb het met Traxdata, Philips, Nashua en Fuji. Niet allemaal troep lijkt me.
Heb nu 1 goeie dvd gebrand ... Nashua DVD+RW.

In 'n bios stond m'n secundary slave niet op dma, in windows wel. Dat samen met weer een 166 mHz bus heeft tot een uur goed beeld geleid. Ik hoop dat het die bios setting is, want 2600+ ipv 3400+ zou ook zonde zijn :)

Ik laat het nog even weten voor anderen, en dan kan ie denk ik daarna wel op slot (hopelijk ben ik niet te voorbarig op basis van 1 gelukte dvd).
Pagina: 1