Ik werk nu met een hauppauge wintv go kaartje om m'n tapjes van m'n analoge videocamera op m'n pc te zetten. Dit werkt wel aardig, maar de maximale resolutie van de composiet video in kan niet hoger dan 640x480. Hierdoor gaat er veel kwaliteit verloren, en zijn sommige opnamen niet om aan te zien.
Ik heb m'n pc pas helemaal verbouwd en ben nu van dit systeem:
Intel Pentium III 667mhz
256mb sd-ram
20gb Harddisk
32mb AGP Nvidia videokaart GF2
Naar dit systeem gegaan:
AMD Athlon XP 2700+
512mb DDR ram
20+180gb harddisk
128mb Nvidia FX5700 videokaart GF4
Ik heb nu in ieder geval genoeg rekenkracht voor videobewerking, er komt later nog wel een reepje 512mb bij. Maar nu wil ik nog een goede capture kaart. Er hoeft dus geen tuner op te zitten, alleen een S/video en composiet ingang.
Heeft iemand enig idee welke kaarten hiervoor in aanmerking komen? M'n budget is ongeveer 100 euro, het mag ook wel iets duurder, maar niet te veel.
Ik heb m'n pc pas helemaal verbouwd en ben nu van dit systeem:
Intel Pentium III 667mhz
256mb sd-ram
20gb Harddisk
32mb AGP Nvidia videokaart GF2
Naar dit systeem gegaan:
AMD Athlon XP 2700+
512mb DDR ram
20+180gb harddisk
128mb Nvidia FX5700 videokaart GF4
Ik heb nu in ieder geval genoeg rekenkracht voor videobewerking, er komt later nog wel een reepje 512mb bij. Maar nu wil ik nog een goede capture kaart. Er hoeft dus geen tuner op te zitten, alleen een S/video en composiet ingang.
Heeft iemand enig idee welke kaarten hiervoor in aanmerking komen? M'n budget is ongeveer 100 euro, het mag ook wel iets duurder, maar niet te veel.
Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4