Dual TFT scherm zelfde instellingen verschil qua beeld

Pagina: 1
Acties:

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier een Dual monitor opstelling met 2 x FP557 monitoren. Alle instellingen zijn precies hetzelfde alleen ik zie dat het linkerscherm veel lichter is dan de rechter. Het rechterscherm is veel minder scherm.

De configuratie van de computer is:
Intel Pentium IV 2GHZ
2 x 512 MB DDR geheugen
Asus P4G8x Deluxe bord(Intel 7205 chipset)
Terratec TI4800SE VIVO 128 MB videokaart

Linker aangesloten via DVI converter > D-Sub>monitor
Rechter D-Sub>KVM>monitor

Ik heb de aansluitingen opgedraaid. Ik draai nu met kloonoplossing. De resolutie links is 1024*768 HF 48.20 VF 59.80 en rechts 1024*768 HF 48.34 VF 59.82.

Ik heb ook 75hz geprobeerd dan krijg ik links HF 59.99 VF 75.03 en rechts HF 59.99 VF 75.00.

De kleurinstellingen zijn exact hetzelfde. Ik heb hiervoor gezocht maar geen geschikte oplossing voor gevonden. In de software zijn dezelfde instellingen dus daar is ook geen verschil te zien. Heeft iemand nog een oplossing?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Ik heb twee eizo 15"ers. de een ook dig en de ander ana. Ik heb ze handmatig gelijk gezet. De verschillen zijn nu miniem. Kijk eens of je bij info in het OSD van je TFT's ongeveer dezelfde draaiuren hebt. Slijtage is dan uitgesloten.

succes

• itsalex
  • Niet online
Ik kan dat bij Benq niet zien of ze gelijken uren hebben maar ik vind het wel raar. Ik ga morgen dan maar even Benq bellen. Maar het is toch vreemd dat het niet werkt. Ik ga wel even proberen om ze gelijk te zetten.

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 09:07
Tja, beide monitoren zijn analoog en dan kan bijv. de DVI->vga connector al signaal verschillen tot gevolg hebben. Die zijn op zich niet groot maar als je daarnaast bedenkt dat iedere monitor af fabriek anders ingesteld kan zijn en dat daarnaast het signaal van beide videouitgangen van jouw videokaart ook nog eens verschillende signalen geven dan heb je al snel zichtbare verschillen. Je zult moeten "tweaken" om beide monitoren enigzins aan elkaar gelijk te maken.

Hans van Zijl

• itsalex
  • Niet online
Ik vind het wel vreemd maar die donkere is al omgeruild dus ik denk dat het daar aan ligt. Misschien dat het wel de KVM is maar als ik wissel is het scherm nog steeds donker. Ik heb net gezien dat die "kapotte" veel waziger dan die andere dus ik denk dat het scherm gewoon "stuk" is. Zowel bij 60hz als bij 75hz is dat "kapotte" scherm heel slecht.