Toon posts:

usb speakers....Let op..!vreet cpu power !!

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ter informatie:

Ik heb dus een week of 2 geleden van mijn pa een Digital Speaker System (dss330)van philips met USB-aansluiting gekregen.

Opzich harstikke fijn natuurlijk, meteen natuurlijk ff tweakers search gebruikt , ff kijken of dat iets is.

nou kwam ik regelmatig tegen dat iemand zei dat het "cpu power" gebruikte..dat werd weer door anderen afgedaan als "minimaal"..

nou heb ik dus uit eigen ervaring ondervonden dat zo'n usb speakersetje je cpu dus echt ZWAAR belast!

er draaide echt geen spel meer fatsoenlijk,
terwijl bij een maat van mij met vergelijkbare computer alles vlot liep,
had ik iets van 8 beeldjes per seconde..:(
met de zelfde instellingen !

dat systeempje trekt dus ff 26% procent van je cpu :(
dus van mijn amd k6-2 500 =130mhz kwijt..
en dan zal het ook nog wel geheugen gebruiken , maar dat weet ik niet zeker..

mijn systeempje: amd k6-2 500
96mb ram
tnt2pro 32mb

dus als je een nog trager systeempje hebt...
wees gewaarschuwt..

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
en als je soundkaart stuk is of je boxen kun je ze meteen allebei weggooien.

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

dan ligt het aan de amd.

mijn intel 600 heeft er geen last van!
fifa draait uitstekend op 1024*768 met een G400 geen hapering te zien.

Verwijderd

Topicstarter
uiteraard is de amd k6-2 500 niet qua performance te vergelijken met een pentium 600.

de wat oudere spellen hebben er niet echt zichtbaar onder te lijden,
maar colin mcrae2 en stcc2 bijvoorbeeld draaien dus voor geen meter,en zonder de usb speakers draaien ze beiden lekker op 1024x768 16bits .

Verwijderd

raar.
ik zie geen verschil tussen met speakers of zonder speakers spelen.
ik hoor alleen het verschil ;)

Verwijderd

Op vrijdag 29 december 2000 02:22 schreef Zeepoog het volgende:
huh ??
een soundkaart heb je niet nodig voor de usb boxen.
waar heb je het over? heb je er wel verstand van????

Verwijderd

koop dan ook geen USB boxen dwaas , waarvoor verkopen ze soundcards denk je ? om de PCI-slots op te vullen zodat je softwarematig gestuurd US-Bullshit geluid kan gebruiken ?

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Uit ervaring weet ik dat die AMD K6-2 bagger traag is ik had een tijdje een 500 Mhz K6-2 en deze ge-benchmarkt met een proc de Intel PII 400Mhz allebij met een vergelijkebare config 256MB ram en Diamond Viper 770 Ultra

en wat ik ook deed de pentium was ongeveer een 25 tot 50% sneller in alles

dus ik denk dat jou proc toch wel de reden is dat het allemaal niet zo soepel loopt

Verwijderd

Op vrijdag 29 december 2000 11:51 schreef real_raichu70 het volgende:
koop dan ook geen USB boxen dwaas , waarvoor verkopen ze soundcards denk je ? om de PCI-slots op te vullen zodat je softwarematig gestuurd US-Bullshit geluid kan gebruiken ?
het geluid dat deze boxen produceren is helemaal niet slecht!!

ga eerst luisteren voordat je zulke uitspraken doet. Ze klinken niet slechter dan andere pc boxen met een live! kaart!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 december 2000 11:51 schreef real_raichu70 het volgende:
leer eens lezen.. ik heb dit setje gekregen!

trouwens het geluid klinkt supergoed !!
veel voller, en super zuiver...

maar ik heb nu wel weer mijn gewone speakers aangesloten op mijn geluidkaart.

en heb mijn usb speaker setje nu op mijn pentium 133 aangesloten.. hij kan het net aan , moet er verder niets aan staan .. en ook niet te hard met de muis bewegen..

maar het is net voldoende om mijn mp3'tjes aftespelen :)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

real_raichu70: geen ge-flame.

Laat iemand even een benchmark draaien met en zonder usb speakers aangesloten. Uiteraard een benchmark van iets waar geluid in zit :P.

Jag

Verwijderd

Op vrijdag 29 december 2000 15:27 schreef Jag het volgende:
real_raichu70: geen ge-flame.

Laat iemand even een benchmark draaien met en zonder usb speakers aangesloten. Uiteraard een benchmark van iets waar geluid in zit :P.

Jag
ik heb dvd's bekeken, spellen gespeeld en mp3 geluisterd met usb en via live kaart met 300watt pc-boxen.

die philips usb boxen icm met de philips subwoofer zijn veel beter. vooral door de 'surround' optie.
Ik zag geen performance verschil qua cpu tussen beide boxen, dus was philips naar mijn mening de winnaar!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 december 2000 15:40 schreef yo681 het volgende:

[..]
ik heb dvd's bekeken, spellen gespeeld en mp3 geluisterd met usb en via live kaart met 300watt pc-boxen.

die philips usb boxen icm met de philips subwoofer zijn veel beter. vooral door de 'surround' optie.
Ik zag geen performance verschil qua cpu tussen beide boxen, dus was philips naar mijn mening de winnaar!
hmzz.. op wat voor systeem?

Verwijderd

p3-600
256mb ram
win2000 en win 98

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:21

JT

VETAK y0

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op vrijdag 29 december 2000 02:22 schreef Zeepoog het volgende:
--------------------------------------------------------------------------------

huh ??
een soundkaart heb je niet nodig voor de usb boxen.
waar heb je het over? heb je er wel verstand van????
Hij wel, jij niet. Hij bedoelt dat als je piekers kapoet zijn dat je gelijk geen geluid meer hebt, ook niet met andere pc speakers (tenzij dat ook u es bee piekers zijn).

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

als je geluidskaart + speakers hebt, en je speakers gaan kapot heb je ook geen geluid meer.
maar je geluidskaart kan ook kapot gaan. dan heb je ook geen geluid meer.
de kans is dus 2x zo groot dan bij usb boxen dat je zonder geluid zit!

• JT

JT

VETAK y0

Nee, maar deze kan je tijdelijk op je stereo aansluiten, of ff naar de winkel rennen en een nieuwe set kopen. Als je usb speakers kapoet gaan, dan is automatisch ook de 'geluidskaart' niet meer te gebruiken en andersom.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

dan ren je toch naar de winkel en koop je nieuwe.

• JT

JT

VETAK y0

Ja, maar dan betaal je voor je piekers EN geluidskaart. Als je piekers kapoet gaan, betaal je dan ook voor een nieuwe geluidskaart.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

usb speakers zijn net zo duur als gewone hoor

• The PyroPath
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

/off-topic:
ATi schrijf je met hoofletter A, hoofdletter T en een kleine letter i.
/off-topic

Laat iemand zelf bepalen wat hij het leukste/lekkerste vind, en als hij ze gekregen heeft dan zeg je toch niet dat hij maar wat anders had moeten krijgen?

Breek je nek voorzichtig

• JT

JT

VETAK y0

Nee, dat zeg ik ook niet, beide heeft z'n voordelen, maar dit is mijn argument tegen die stelling van yo681, get it ?

Ennuh, denk dat ik nu maar is dat AtI ga veranderen, had het ook al in de gaten, maar te lui om te veranderen :)

EDIt : zo goed ?

Die usb speakers zijn trouwens wel iets duurder.

Ecodan warmtepomp

• The PyroPath
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

perfect zo, nu nog een Radeon2/ R200 kado krijgen en ik ben gelukkig :)

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Op zaterdag 30 december 2000 23:02 schreef JT het volgende:

Die usb speakers zijn trouwens wel iets duurder.
nee hoor

• JT

JT

VETAK y0

Oh god, krijgen we het oude 'ja hoor' 'nee hoor' discussie :+

JA HOOR !

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

zo te zien heb je er weinig verstand van.
en baseer je je uitspraken niet op ervaring en/of kennis zoals ik dat doe.

Verwijderd

Topicstarter
het boeit verder niet of de een duurder is dan de andere , dat is toch moeilijk inteschatten..
ik bedoel er kan bijvoorbeeld wel 300watt op die speakers staan , maar van een ander merk 150watt speakers klinken mischien wel beter..

maar thnx voor de reacties..

killerloop

Verwijderd

deze speakers vind ik de beste in hun soort (stereo/2 speakers).

ik heb ze echter al lang niet meer, want ik heb nu een DD/DTS receiver en daar heb ik ook mijn pc op aangesloten.

• JT

JT

VETAK y0

yo681: hoezo heb ik er weinig verstand van ? Als ik aan jou ga vragen wat resonantie-frequentie is, weet jij dat waarschijnlijk niet, ook niet wat een transmission line is.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op zondag 31 december 2000 15:20 schreef JT het volgende:
yo681: hoezo heb ik er weinig verstand van ? Als ik aan jou ga vragen wat resonantie-frequentie is, weet jij dat waarschijnlijk niet, ook niet wat een transmission line is.
gaan we hier kennis testen?
jij zit nog maar op het vwo, wat jij nu doet heb ik al achter de rug.
maar goed jochie ;) :
resonatiefrequentie is een eenheid waarin de natrilling wordt gemeten.
transmission line is oa een draad.

zo goed?

weet jij dan wat een explanans en een explanandum is ??? >:)

• DJH
  • Laatst online: 28-03 00:05

DJH

Als je last hebt van performance verlies, kun je bij instellingen->configuratiescherm->geluiden.. je voorkeur geven om het geluid door je geluidskaart te laten gaan ipv USB. Dan regel je de volume alleen via de USB poort. Dus geen performance verlies. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 31 december 2000 16:33 schreef GangstahX het volgende:
Als je last hebt van performance verlies, kun je bij instellingen->configuratiescherm->geluiden.. je voorkeur geven om het geluid door je geluidskaart te laten gaan ipv USB. Dan regel je de volume alleen via de USB poort. Dus geen performance verlies. :)
hmm dat zou ik idd wel eens kunnen proberen.
ik had nl. wel het geluid via de geluidskaart geprobeerd maar toen kon ik het volume niet meer regelen.:(

en dat is wel lastig als je om 1uur s'nachts ff een spel opstart waar het volume op 100% staat ingesteld :)

ik zal het morgen wel ff proberen..

• JT

JT

VETAK y0

yo681: waar ik het nu over heb leer ik niet op school, en je weet dus niet wat een transmission line is in audio termen, dus wie heeft er nou de minste kennis ?

EDIT : resonantie frequentie is trouwens geen eenheid....

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op maandag 01 januari 2001 19:21 schreef JT het volgende:
yo681: waar ik het nu over heb leer ik niet op school, en je weet dus niet wat een transmission line is in audio termen, dus wie heeft er nou de minste kennis ?

EDIT : resonantie frequentie is trouwens geen eenheid....
jij dus.
ik weet wat resonatie frequentie is en wat een transmision line is.
jij weet niet wat een explanans en een explanadum is.
maar goed, als jij graag zo slim wil lijk dan mag dat hoor.
jij bent zeker de slimste en de beste van de hele wereld...:r

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

laat ook maar

• JT

JT

VETAK y0

Ik zeg niet dat ik de slimste ben, maar als jij wel weet wat een transmission line is, leg hat dan ook uit om het te bewijzen. Idd, ik weet niet wat explandium enzow is, maar dat kan ik tenminste toegeven. En als jij zegt dat die usb speakers evenveel kosten, kijk dan ff voor de labtec lcs 1030 en 1040, beide hetzelfde alleen heeft de 1040 usb en die is ook duurder. En de eenheid die BIJ RESONANTIE FREQUENTIE HOORT is herz.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

kosten usb speakers: 2 speakers + subwoofer f 130 (300 watt rms)

is dat duurder dan losse? dacht het niet.

bovendien weet ik wel wat een transmision line en wat resonatie frequentie zijn. dus dan hoef ik ook niet toe te geven dat ik het niet weet.

en kan je niet in 1 keer een (goed) antwoord schrijven? ik zie dat je steeds moet editen

maar dit leidt nergens toe, jij hebt gewoon geen ervaring met de speakers en dus zeg je maar wat. ik wel, dus ik weet waarover ik spreek.
ik heb bijna alle soorten speakers al gehad, dus ik kan nu vrij goed, op basis van kennis èn ervaring, concluderen dat de usb speakers beter zijn dan losse + geluidskaart (mits je geen dos spellen wilt spelen en met stereo genoegen neemt).

• Jag

Jag

Zet gewoon even wat prijzen neer van speakers in normale en usb uitvoering, dan weet je vrij snel of usb duurder is of niet.

En yo681:
ik heb bijna alle soorten speakers al gehad, dus ik kan nu vrij goed, op basis van kennis èn ervaring, concluderen dat de usb speakers beter zijn dan losse + geluidskaart
Oh, lijkt me sterk. Waarom is dat dan?

Jag

Verwijderd

wat, waarom de usb speakers beter zijn?

weet ik ook niet. die van philips (s335 dacht ik) klinken heel goed. ook de subwoofer klinkt goed.
als je genoegen neemt met stereo kan ik zeker die speakers aanraden. ook met dvd's klinken ze goed (als je genoegen neemt met stereo)!

• JT

JT

VETAK y0

kosten usb speakers: 2 speakers + subwoofer f 130 (300 watt rms)
is dat duurder dan losse? dacht het niet.
weet ik niet, want je vertelt mij niet hoeveel ze kosten zonder usb en welk merk het is....
en sorry hoor, maar als jij alles had geweten over speakers zoals je verteld dan had je geweten dat dat echt geen 300 watt rms is... WHAHAHAHAHA !!!! :r
bovendien weet ik wel wat een transmision line en wat resonatie frequentie zijn. dus dan hoef ik ook niet toe te geven dat ik het niet weet.
Ja, natuurlijk, terwijl je geen eens het verschil weet tussen pmpo en rms ??? :+ dream on boy, je wacht gewoon tot dat ik uitleg wat een transmission line is om vervolgens te zeggen : 'dat wist ik natuurlijk, want ik weet ALLES over speakers !' :r

Misselijk gewoon, die gasten die denken dat ze alles weten terwijl het verschil tussen rms en pmpo al ver boven hun iq gaat... :r :r :r

Ecodan warmtepomp

• DJH

DJH

ik heb de dss370 van philips (USB speakers). Deze klinken wel beter dan mijn vorige ('normale' speakers). Maar ik heb mijn pc nu ook aan mijn stereo toren gekoppeld, dat klinkt toch veeel beter dan die pc-speakers.
Ik heb gesproken.

Verwijderd

Hang je pc gwoon aan je stereo torentje, ben je van al het gezeur af,

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:16
Hee JT en yo681 (wat een nicks trouwens)

Hier hebben ze icq/email voor uitgevonden.
Stuur elkaar een iq-testje op en ga die vergelijken, kom op zeg! Tis hier geen kleuterschool! :+

Verwijderd

Op dinsdag 02 januari 2001 12:34 schreef JT het volgende:

[..]
weet ik niet, want je vertelt mij niet hoeveel ze kosten zonder usb en welk merk het is....
en sorry hoor, maar als jij alles had geweten over speakers zoals je verteld dan had je geweten dat dat echt geen 300 watt rms is... WHAHAHAHAHA !!!! :r
[..]
300 rms is inderdaad wel iets aan de hoge kant, maar volgens mij nam 'ie het letterlijk van een site over. Deze fout komt namelijk vaak voor.

Verwijderd

idd, het stond op de site van philips en het staat letterlijk op de doos!

en JT, maak eerst je vwo af voordat je gaat kotsen, sukkeltje. weet jij wel wat usb is? of usb spekeakers? heb je ze ooit gehad? nee, ga maar leren dan. volgende week heb schoolonderzoekjes en je mamma zal niet blij zijn als je met slechte cijfertjes thuis komt. dan moet je weer in de hoek gaan staan en ga je :'(

>:)
ik moet :r van kindjes zoals JT die denken dat ze al grote jongens zijn.

p.s. van mij mag de topic op slot voordat JT doordraait. het ging killerloop
nl niet om de hoogte van de IQ van JT (dat overigens net zo hoog is als van een }:O maar dat ter zijde) maar waarom ze zo veel cpu power vreten.

• JT

JT

VETAK y0

Dan is jouw iq lager dan die van mij...lullig voor je. Nu ga jij over op schelden, maar met concrete bewijzen kom je niet aanzetten omdat je het niet weet.... zielig hoor, dingen roepen terwijl het tegenovergestelde al is bewezen. Ga is een keertje in op de inhoud van mijn berichten, of kan je dat niet lezen ?? Misschien kan je mammie je dat nog leren, maar denk dat het daarvoor al te laat is. Maar als je het nou echt had geweten had je allang de moeite genomen om even op te schrijven wat een transmission line is, dan was je hier vanaf geweest. Maar ja, wat moet je opschrijven als je nix weet he ? :+ Dat word dan toch wel moeilijk...

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op dinsdag 02 januari 2001 18:51 schreef JT het volgende:
Dan is jouw iq lager dan die van mij...lullig voor je. Nu ga jij over op schelden, maar met concrete bewijzen kom je niet aanzetten omdat je het niet weet.... zielig hoor, dingen roepen terwijl het Maar ja, wat moet je opschrijven als je nix weet he ? :+ Dat word dan toch wel moeilijk...
concrete bewijzen heb ik al geleverd, of kan je niet lezen? (roep ff je mammie erbij dan kan ze het je voorlezen)

ik heb al veel speakers gehad.
philips usb heb ik al lang niet meer.
ik heb nu een DD/DTS receiver met 5 speakers 1 subwoofer (zoek ff op internet wat dat betekent of roep je pappie ff bij).
maar als je je oortjes open doet en ff naar philips usb luistert, dan zal je horen dat deze beter zijn dan de labtecs (die ik ook heb gehad) die je niet hebt, nooit hebt gehoord, maar wel aanraadt (slim hoor!).
maar ja, je wilt slim lijken (minderwaardigheidscomplex? => zoek op in een woordenboek ) dus ga je net doen of je ergens verstand van hebt, zielig hoor.
maar goed, ook zulke jochies bestaan. ;(

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:16
De eerste die nu stopt met reageren acht ik het verstandigst.

• DJH

DJH

Op dinsdag 02 januari 2001 19:33 schreef yo681 het volgende:

[..]
concrete bewijzen heb ik al geleverd, of kan je niet lezen? (roep ff je mammie erbij dan kan ze het je voorlezen)

ik heb al veel speakers gehad.
philips usb heb ik al lang niet meer.
ik heb nu een DD/DTS receiver met 5 speakers 1 subwoofer (zoek ff op internet wat dat betekent of roep je pappie ff bij).
maar als je je oortjes open doet en ff naar philips usb luistert, dan zal je horen dat deze beter zijn dan de labtecs (die ik ook heb gehad) die je niet hebt, nooit hebt gehoord, maar wel aanraadt (slim hoor!).
maar ja, je wilt slim lijken (minderwaardigheidscomplex? => zoek op in een woordenboek ) dus ga je net doen of je ergens verstand van hebt, zielig hoor.
maar goed, ook zulke jochies bestaan. ;(
Mooi stukkie tekst 8-)8-)8-)8-)8-)

• JT

JT

VETAK y0

Lees dit alleen als je er nog serieus op in wilt gaan, want ik praat niet tegen mensen die perse hun gelijk willen hebben, houd anders je mond.

De labtec 1030 en 1040 zijn beide hetzelfde, behalve dat de 1040 usb heeft, maar die is ook duurder. Eens of oneens ?

De yamaha yst-ms 50 en yst ms 55 zijn beide hetzelfde, alleen heeft de 55 usb en is duurder. Eens of oneens ?

Als je hier nog serieus op in gaat, dan praat ik nog tegen je, anders niet, want in dat geval ben je het niet waard.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

vrede op aarde jongens.... :7
(beetje late kerstgedachte :))

Verwijderd

Eindelijk is er iemand verstandig en probeert verder te gaan daarmee waar het over ging..... En zo lullig als het is voor yo681, met bovenstaande 2 speakersets heeft hij wel gelijk, als je dat nu nog ontkent, ben je NOG dommer dan ik dacht :r

Verwijderd

Als dit ook nog echt serieus ergens overgaat dan wil ik wel even laten weten wat vergelijkbare niet usb speakers van philips kosten.
MMS 240 (2x15w rms) ongeveer fl. 80,- bij Media Markt. De subwoofer MMS 250 (30w rms) heb ik vandaag los gekocht voor fl. 100,25 Correct. De speakers klinken sowieso al bovengemiddeld goed en zeker samen met de sub ben ik zeer tevreden. *D
Oja, ik heb m'n pc ook op m'n stereo aangesloten en dat klinkt nog het best.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:03
Waarom de een zegt dat USB speakers zuigen en de ander niet? Dit komt omdat de VIA implementatie van USB nogal zuigt.

• JT

JT

VETAK y0

Raampie : een speakersset die helemaal hetzelde is, kost in usb versie meer, maar dat wilt yo681 niet geloven:?, dat bedoel ik

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Aha, ik dacht al dat we met een vergelijkend warenonderzoekje bezig waren. Ik weet niets van USB speakers dus dat neem ik direct van je aan. Waar het omgaat is of je tevreden ben over je materiaal. Of je dan een paar tientjes meer of minder betaald heb boeit dan niet zo vind ik.

Ik weet trouwens niet of de onderstaande set heb maar dit heb ik even overgenomen van de Kinorama site.

Philips DSS-370
Krachtige, digitale USB subwoofer
720 watt PMPO
Incredible surround/3D geluid
Normaal fl. 399.00 Nu fl. 199.00
Pluskaartprijs: fl. 149.00

• JT

JT

VETAK y0

Voor zover ik weet is dat een standaard prijs. Die yo681 ging ineens schelden enzow dat ik er geen kennis van had terwijl hij niet eens het verschil tussen rms en pmpo weet :? Niet erg hoor, maar dan moet hij niet zeggen dat ik er nix van weet en hij wel...
Ik heb die philips setjes gehoord en vind ze goed klinken. Zelf heb ik de Yamaha YST-MS 50, maar die is ff wat duurder, erg relaxed setje.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

De duurdere speakers van philips hebben zeker een goede prijs-kwaliteit verhouding. Ik heb alleen wel twee keer gehad dat ik een kapotte set mee kreeg. 1x voor mezelf en 1x voor m'n ouders. Dat was wel een beetje lastig maar nu alles weer goed werkt ben ik voor fl 180,- zeer tevreden. Als ik ooit een keer een vier of meer kanaals geluidskaart koop dan haal ik er gewoon nog een setje goedkope speakers bij voor achter.

• JT

JT

VETAK y0

Ik denk dat die 2x kapoette set puur pech is.

Ecodan warmtepomp

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Wat een gedoe zeg. En dat allemaal omdat een mede-tweaker een topic opende over CPU belasting door USB speakers.....misschien is de rest dan een klein beetje off-topic??? Misschien???:?

Ach en ondertussen moet ik zeggen dat ik heel blij ben met mijn SB128 en FPS1000!! 200 piek en ik kan de buren wakker maken met mijn herrie >:)

reserveringshouder Tesla Model 3

• DJH

DJH

Op dinsdag 02 januari 2001 23:01 schreef Raampie het volgende:
De duurdere speakers van philips hebben zeker een goede prijs-kwaliteit verhouding. Ik heb alleen wel twee keer gehad dat ik een kapotte set mee kreeg. 1x voor mezelf en 1x voor m'n ouders. Dat was wel een beetje lastig maar nu alles weer goed werkt ben ik voor fl 180,- zeer tevreden. Als ik ooit een keer een vier of meer kanaals geluidskaart koop dan haal ik er gewoon nog een setje goedkope speakers bij voor achter.
Philips levert slecht soldeer werk. Dat is gewoon een feit.

• JT

JT

VETAK y0

Hmmm...dat weet ik niet maar ik vind dat die speakers een erg leuk geluidje hebben. Mag ik misschien vragen hoe je daar achter bent gekomen ? Hebbie een paar filips producten opengeschroefd ofzow ?

Ecodan warmtepomp

• DJH

DJH

Op woensdag 03 januari 2001 19:16 schreef JT het volgende:
Hmmm...dat weet ik niet maar ik vind dat die speakers een erg leuk geluidje hebben. Mag ik misschien vragen hoe je daar achter bent gekomen ? Hebbie een paar filips producten opengeschroefd ofzow ?
Ja meerdere, ik heb zelf de DSS 370. Deze zijn ook kapot geweest. Op de plaats waar het stekkerplugje aan het printplaatje vast zit. Vaak gebeurt dit bij philips producten, vooral als je ze vaak verplaatst. Ook volgens enkele soldeer 'experts' is dit het zwakke punt bij philips prod..

Verwijderd

volgens mij is hij er idd achter dat die duurder zijn, want het is meteen stil>:)

Verwijderd

Handig om te weten mocht het ooit buiten de garantie fout gaan. Dan kunnen we lekker aan het knutselen.

Verwijderd

P.S Mijn pa heeft nu een USB speaker, en werkt prima!
PII-300.

• JT

JT

VETAK y0

NVidea gebruiker : hij vons zichzelf zo stoer en zo intelligent en verstandig omdat hij ouder is en bedrijfskunde doet, maar in feite heeft hij er gewoon geen kennis van. Niet erg hoor, maar ga dan niet doen alsof je dat dan wel heb....das echt 1 v.d. zieligste soorten mensen ter wereld :r:r:r:r:r:r:r Als ik vroeg wat een transmission line was zei die dat ie het wel wist maar niet wou uitleggen en dat het een soort kabel was.....Hij wist het gewoon niet, hij dacht zeker line=lijn=kabel....In feite is het een speakerconstructie die door middel van een lange gang in de speaker de beste bas reproduceert van alle speaker-ontwerpen....Maar neeeeeeeeee hoor, het is een kabel. Volgens hem dan :r :+

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

haha, onnozele JT, het is NVidia en niet NVidea !!!
moeilijk he lezen/weten!!!

transmision line is en een draad. dat is wat dat woord letterlijk betekent! bijdehandje.

als je al ATi (zie andere topic) en NVidia niet goed kan schrijven dan ben je wel erg zielig hoor.
en dat clown gezichtje past wel bij je, je bent dan nl zelf volgens mij.

p.s. de wereld is goed en JT's leven is klote

Verwijderd

JEZUS WAT ZIJN JULLIE KINDERACHTIG!!!

• JT

JT

VETAK y0

Raampie : hijs degene die erop wacht totdat ie wat kan zeggen...das pas zielig :r :o Nah ja, hij doet maar, ik ga er voor de rest niet meer op in.....Dat issie toch niet waard.

EDIT : hij is er al achtergekomen dat ik gelijk had dus het boeit me echt totaal niet meer......

Van die philips speakers valt mij eigenlijk best wel tegen, maar er komt toch een leuk geluidje uit, ik vraag me af of dat ook bij andere producten, zoals tv's zo is.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

ik wacht ?

ik kom net thuis. ik heb geen vakantie zoals jij JT. Ik had college en moest daarna werken.

tja, niet iedereen moet naar zijn pappie om voor zijn zakgeld.

p.s. gezien het feit dat ik mijn philips usb 1,5 jaar geleden incl sub voor f 139 bij vobis had gekocht, zijn de philips usb boxen goedkoper dan vergelijkbare boxen. bovendien staan bij MM in rotterdam zowel usb als gewone boxen, prijzen: dezelfde.

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
Op dinsdag 02 januari 2001 02:01 schreef Jag het volgende:
En yo681:
[..]
Oh, lijkt me sterk. Waarom is dat dan?
ik denk door de geluidskaarten, zeker weet ik dat niet, maar dat denk ik

• Roger Beurskens
  • Laatst online: 21:51
ik heb nog niet gekeken als je wil vergelijke..
meen de labtec lcs 1030 en 1040 zijn in princiepe allebei zelfde alleen dce 1040 meen ik usb
kan iemand dat even sjekken op hastec.nl?

ben te lui om te kijken zorry..

Greetz Roger

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 31 december 2000 16:33 schreef GangstahX het volgende:
okee weer even on-topic....:)

dit heb ik dus ff uitgeprobeert , maar....dat werkt dus niet :(

dan komt er errug veel ruis en buitenaardse piepjes uit mijn speakers.

maar het idee was idd goed.
want ik heb dus nu mijn usb speakers aangesloten en mijn gewone speakers op mijn geluidkaart.

ik kan nu dus mijn mp3tjes luisteren via usb en zodra ik wil gamen zet ik ff in multimedia -> voorkeurs apparaat op mijn geluidskaart.

het is natuurlijk niet helemaal fantstisch dat ik dat telkens om moet zetten.

maar er valt mee televen :)

Verwijderd

je kan ook de usb stekker eruit trekken en je speakers direct aan je geluidskaart aansluiten. alleen kan je dan je volume niet meer via de boxen regelen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 januari 2001 22:29 schreef yo681 het volgende:
je kan ook de usb stekker eruit trekken en je speakers direct aan je geluidskaart aansluiten. alleen kan je dan je volume niet meer via de boxen regelen.
ja en dat is lastig.
zoals ik al eerder zei: als je dan een spel opstart , midden in de nacht en het volume staat op 100% dan is dus wel ff heel de flat wakker...:)

die optie vervalt dus..

• therobber
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:29
t loopt weer uit op niks hierow

maargoed
ik heb gewoon lekker mijn sb live 1024 met mijn labtec apx4620 boxen en die rulen vet :9

geluids kwaliteid is redelijk goed kan altijd beter natuurlijk

gewone speakers zijn duurder dan usb speakers hoor als je goeie wilt teminste aangezien er op usb nog niet veel goeds van speakersets is verschenen lijkt mij de keuze simpel

meeste mensen gaan voor dat labtec setje met 5 boxsjes klinken heel goed

check dit eerst als je speakers koopt
http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=110

mzls
ROB

6.35K wP Solar | 23.6kWH Zendure (2 x Ac2400+) | Tesla M3H LR 750

• Jag

Jag

Ok, en nu KAPPEN! De eerste die nu nog door flamet heeft een probleem.

Jag

• JT

JT

VETAK y0

Hmmm....JAG, deze topic werd geloof ik niet eens meer gepraat :D

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1