Toon posts:

Casema modem niet meer online

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week heb wou ik m'n Casema bekabeling netjes aansluiten.
Voor die tijd werkte alles perfect. Het enige wat ik gedaan heb, is de kabel van het modem naar het muurkastje even eruit gehaald en vervolgens weer erop gezet.
Sindsdien, heb ik geen verbinding meer met Casema.
De lampjes Send en Receive knipperen maar het Online lampje blifjt zo dood als een pier.
Alles uitgezet even gewacht en modem weer aan: geen succes.
Vervolgens heb ik hetzelfde modem van een maat van me geprobeerd maar ook zonder resultaat.
Ik ben inmiddels een week verder en het werkt nog steeds niet. Bij Casema wisten ze het zo 1-2-3 ook niet. Ze hebben bij hun gekeken en bij hun zat alles goed.
Iemand enig idee?
Het enige wat ik me kan bedenken is dat de kabel van het modem naar het muurkastje kapot is, maar dat lijkt me sterk. Ik heb hem doorgemeten met een multimeter en dat was OK.

Verwijderd

Vreemd je belt naar de helpdesk, en ze weten geen oplossing.

Neem aan dat ze wel een monteur hebben gestuurd.

Heb dit ook gehad, wel toeval dat het gebeurde nadat je aan de kabel hebt gezeten.

Ik persoonlijk heb hiervoor 2 x een monteur laten komen, eerst wilde ze niet helpen omdat ik een router ertussen had zitten, dus ik router weghalen, en probleem niet opgelost.

Monteur is toen naar het wijkkastje gegaan, daar wat gerommeld en probleem opgelost.

Moet er wel bijzeggen dat dit 8 maanden geleden is geweest, en de monteur had dit probleem wel vaker in de regio Utrecht.

Dus mijn advies is casema bellen en monteur laten komen.

Verwijderd

Of je kabeltje is naar de sodemieter, of je wcd (wandcontactdoos). En ja, gezien jouw verhaal had ik wel een monteur willen sturen.

Maar ben al een tijdje niet op werk geweest (paar daagjes ziek), t kan zijn dat het een storing is die ze aan t uitzoeken zijn vandaar dat ze nog geen afspraken maken. We hadden vorige week nog wel wat last van modems met knipperend send/receieve lampjes, dus...

Maar ik zou wel even IETS meer uitvragen naar de mogelijkheden als ik jou was. Ze zijn nog tot 5 uur aanwezig :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 13:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de antwoorden.
Het blijft vreemd . Het modem moet er toch tegen kunnen als je de kabel eruit haalt?
Bij ADSL is dit in elk geval nooit een probleem.
By the way, TV en radio werken nog steeds goed.
Ook vreemd is, dat op geen van beide modems, het standby knopje iets lijkt te doen.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Die standbyknopjes werken normaal gesproken pas als de modem online is. Je zet met dat knopje namelijk niet de modem maar de verbinding op standby en een verbinding kun je natuurlijk niet op standby zetten als die er niet is. :)

De helpdesk had gewoon een monteur moeten inplannen volgens mij.

[ Voor 38% gewijzigd door Bergen op 12-09-2004 18:48 ]

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Aan de hand van de standby knopjes en online lampjes neem ik aan de je een motorola modem hebt?

Je kunt het modem vanuit je browser benaderen door naar http://192.168.100.1 te browsen.
Hier kun je dmv de log-file en powerlevels kijken wat er aan de hand is.
Als je upstream powerlevel 58 is en in je log staan "No Ranging Response" error messages dat is er waarschijnlijk iets mis met de bekabeling...

Hopelijk heb je er wat aan.

Eat my shorts !

Verwijderd

Topicstarter
he, hartelijk dank. Ik hoopte al dat ik met m'n browser het modem kon benaderen maar wist het adres niet en op de pc waar ik achter zat had ik verder geen tooltjes om het netwerk te scannen.
Pagina: 1