Toon posts:

486 Succesvol ge-overclocked tot 120 Megahertzen!!

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen

Ik heb een 486 zodanig opgevoerd (2 fans voorin, dubbele op CPU, 2 achterin + voeding + kast open, dat ie stabiel op 120 MHZ draaid.

Tis origineel een DX2-50 Mhz processor die dus meer als 2x zo snel gaat als dat ie normaal doet.

netjes he?

Johny

Verwijderd

proficiat :) :9~

• pierce
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:07
leuk joh... maar wat mot je ermee :?

5564

Verwijderd

Topicstarter
Hehe.,. eigenlijk niets.. tis puur voor het prutsen denk ik..

just for fun >:)

Maar hij loopt heel stabiel!

Toch een leuke prestatie ..

Johny

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-02 00:09
Flikker op
Mijn 486dx2-66 intel krijg ik niet eens stabiel op 80 mhz. en ik weet ook niet hoe jij de multiplier in 3 wilt veranderen. Je zou voltage moeten verhogen, maar ik ken geen tweakbaar mobo. Of je moet extreem doen en ipv 3,3V op 5V gaan. Maar dat krijg je niet gekoeld. Op 3,3V word ie niet echt warm. Dan heb je niet eens actieve koeling nodig, want heatsink word dan niet eens warm.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Op donderdag 28 december 2000 23:33 schreef pierce het volgende:
leuk joh... maar wat mot je ermee :?
gefelciciteerd >:)
het is gewoon om te experminteren...is toch lachuh als je ene mooi eind resultaat behaald zoals dit *D

Ray

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat inderdaad op 5 volt, en de multiplier is 3.

Ik zeg niet dat ie koel blijft.. hij wordt zelfs (Ondanks de CPU fan + de 4 fans eromheen) nog steeds rond de 40 graden op idle, maar hij loopt verder als een trein

Verwijderd

Wat voor trein? stoomlocomotief zeker? >:)

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:53

4POX

Everybody is wired

Ik vind het geweldig dat iemand nog zoveel uit een oude pc kan krijgen.. Ga zo door.. Ik zal wel willen dat ik nog een 486 had.. lekker relax coden en je zit wat je doet..

De meeste lol had ik vroeger op mijn 486.. Dat ding was zo traag dat je voor jezelf moest uitzoeken wat je wilde

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Topicstarter
ja.. snel voor een 486 dan.. 8-)

Tis gewoon een errug leuk en zeer geslaagd expirimentje..

• Dualdude
  • Laatst online: 15-02 21:28
En ik geloof er geen ruk van. De multiplier van 486 procs kan niet ingesteld worden. Bij een DX2-50 is de bus 25MHz. Met een fixed multiplier van 2. Dus zou je bus op 60 moeten. En dat gaat hij no-way trekken. Of heb je een multiplier fake converter ofzo???? :? :? :? :?

Ik heb ooit met een IMB 486 DX4-100 op 4v lopen klooien. Op een bus van 40 dus cpu 120 was hij redelijk stabiel. Op een bus van 50 dus cpu 150 poste hij wel, booten ging ook en de RC5 client draaide ook wel enkele tientallen minuten, maar daarna crashte hij toch echt wel. DX-2 66 willen al bijna niet stabiel op 80 laat staan een 50 op 120.

• me1299
  • Laatst online: 11:46

me1299

$ondertitel

/me Gelooft er ook geen ruk van... [img=30,15]i/s/frusty.gif[/img]

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Topicstarter
pff.. dan toch niet joh :r :r :r

Verwijderd

die bussen kunnen tot 66 Mhz , tis maar dat ge het weet he

• Dualdude
De bus van een 486 mobo? Nog nooit gezien. Post ff een linkje naar een site van een fabrikant die z'n bord met een bus van 66 MHz verkoopt, dan geloof ik het. Kom niet aanzetten met die staan er niet meer op want van alle bekende merken staan ze er nog wel op.....

• me1299
  • Laatst online: 11:46

me1299

$ondertitel

Laten we het dan vriendelijk houden zo laat op de avond :)

Laat eens een screenshot ofzo zien! :7

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Topicstarter
uhm..

zit hier de CPU te testen met een proggie wat niet met intel cpu's kan..

heb net ff gekeken met een proggie die dat WEL kan, en de werkelijke snelheid is 80 Mhz.. dus geen 120 zoals dat andere programma zei.

maar alsnog, best een redelijke prestatie.

sorry voor dit kleine incidentje..

Johny

• Dualdude
Je bus draait dus op 40. En dat is heel goed mogelijk. Dit maakt het geheel al een stuk geloofwaardiger...... Ik geloof je :):):):)

Verwijderd

Topicstarter
ff kijken

yep. de bus draaid op 40 Mhz. de multiplier kan ik helaas niet zien in dit programma

Verwijderd

Op donderdag 28 december 2000 23:53 schreef JohnyBcool het volgende:
pff.. dan toch niet joh :r :r :r
^
------- ditto met een sterretje *D

Gefeliciflapstaart :+:+

Hee, je kan ook de bus nog op 50Mhz proberen.
Met de multi op 2. Die 50 Mhz is meestal een 'verborgen' stand, zit meestal verstopt voor de DX50 ....hoor je de multplier op 1x te zetten.

Denk niet dattie 3x50 wil :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz.. net geprobeerd, maar dan wil ie windows 95 niet meer booten.. na het geheugen tellen kapt ie ermee

jammer.. Maar 80 mhz is al ver zat vindt ik

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 28 december 2000 23:29 schreef JohnyBcool het volgende:
Ik heb een 486 zodanig opgevoerd (2 fans voorin, dubbele op CPU, 2 achterin + voeding + kast open, dat ie stabiel op 120 MHZ draaid.

Tis origineel een DX2-50 Mhz processor die dus meer als 2x zo snel gaat als dat ie normaal doet.
Hij staat inderdaad op 5 volt, en de multiplier is 3.
Sorry voor de trap, maar er werdt in een andere thread hierheen gelinked als voorbeeld van hoe ver je een 486 kunt OCen.

Nou, klopt geen bal van- er zijn best 486 CPUs ver te OCen, maar er is minstens 1 stukje info hier behoorlijk fout.
486 CPU's hebben (met mogelijke uitzondering van de DX5, maar die heb ik nog niet in m'n handen gehad- begin volgende week wel :9 ) een vaste multiplier. Een DX-2 wat dan ook zal NOOIT op 3x multiplier gezet kunnen worden, dus 2 mogelijkheden:
- dit is een DX4-75/100 die @40MHz FSB op 120 uitkomt. Nog steeds een goede OC, proficiat (voor nOObs: de DX4 heeft een multiplier van 3... Intel dubieuze marketing anno 1994)
- dit is een DX2-50/66 die @40MHz FSB op 80 uitkomt. Wederom een best fatsoenlijke OC, maar niet de 140% die ons voorgehouden wordt.

In mijn ervaring zijn DX2-66 zelden op 80 te krijgen, maar DX4-100 best vaak op 120. Ik weet niet wat hier precies aan de hand is, maar ik vind het erg verdacht...

P.s. JohnnyBcool, als je echt op een of andere bijzonder wazige manier een DX-2 50 op 120 hebt, stuur dan pics op van:
1) je mobo jumpersettings
2) de POST screen waar de heugelijke melding gedaan wordt van de 120MHz en
3) de CPU zelf (dus zonder fans en met type/serienrs. goed leesbaar.

Als dat allemaal klopt vreet ik stante pede mijn hoed op (digitaal, dan) :+

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Installeer ff WCPUID 3.0f en maak ff een screenshot...
Zet deze dan ook nog ff op het forum....

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op woensdag 16 januari 2002 11:26 schreef dion_b het volgende:
In mijn ervaring zijn DX2-66 zelden op 80 te krijgen, maar DX4-100 best vaak op 120. Ik weet niet wat hier precies aan de hand is, maar ik vind het erg verdacht...
Best wel een leuk oud topic, maargoed..

Ik heb dus een DX2-66 die goed draait op 100MHz.. ('t is wel een AMD).
En verder draait dat ding dan ook 3x33.. Dus die multiplier was wel te regelen.. Nou maakt het misschien wel een verschil dat het geen originele intel is, maar een AMD..

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:47
Op donderdag 28 december 2000 23:50 schreef Dualdude het volgende:
En ik geloof er geen ruk van. De multiplier van 486 procs kan niet ingesteld worden. Bij een DX2-50 is de bus 25MHz. Met een fixed multiplier van 2. Dus zou je bus op 60 moeten. En dat gaat hij no-way trekken. Of heb je een multiplier fake converter ofzo???? :? :? :? :?

Ik heb ooit met een IMB 486 DX4-100 op 4v lopen klooien. Op een bus van 40 dus cpu 120 was hij redelijk stabiel. Op een bus van 50 dus cpu 150 poste hij wel, booten ging ook en de RC5 client draaide ook wel enkele tientallen minuten, maar daarna crashte hij toch echt wel. DX-2 66 willen al bijna niet stabiel op 80 laat staan een 50 op 120.
Het kan wel. Ik ben er zelf ook eens mee bezig geweest. Ik had toen een AMD 486 DX-4 100 op 133 gezet door hem in te stellen als AMD X5-133

Catch a smile out there!

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Ik doe juist moeite om die dingen te downklocken om er zuinige routertjes mee te maken, wat wel aardig lukt :)
bdw klokfrequentie veranderen issuh op oudere borden een kwestie van een ander oscillator blokje erin prikken, voor mij dus 25MHz ipv 33MHz je proc multiplier blijft dan dezelfde terwijl de frequentie wel veranderd.

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 12:24 schreef picobyte het volgende:
Ik doe juist moeite om die dingen te downklocken om er zuinige routertjes mee te maken, wat wel aardig lukt :)
bdw klokfrequentie veranderen issuh op oudere borden een kwestie van een ander oscillator blokje erin prikken, voor mij dus 25MHz ipv 33MHz je proc multiplier blijft dan dezelfde terwijl de frequentie wel veranderd.
Eeeuhm, op mijn 486 bordje (gisteren nog mee aan het prutsen geweest om data van een hd te krijgen) is het gewoon met jumpers in te stellen.

btw 486 zijn best wel degelijk, ik was vergeten om bij het terug zetten van de voeding om de cpu fan stroom te geven. Nou, aan zoŽn heatsink van een 486 dx2 66 kan je dus mooi je vingers branden.

Met 20 Mb draait win95 trouwens best nog snel, viel me 100% mee.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-02 21:59
Op het moederbord van mijn 486 (met UMC chipset) zit wel een multiplier en voltage selector. Hoever zou je een AMD 486 DX/4 100 Mhz processor veilig op kunnen fokken met acieve koeling? Ik weet niet hoe ik de temperatuur kan meten, hoe doen jullie tweakers dat eigenlijk?

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op woensdag 16 januari 2002 11:33 schreef tasker het volgende:
Installeer ff WCPUID 3.0f en maak ff een screenshot...
Zet deze dan ook nog ff op het forum....
486's hebben geen CPUID records volgens mij :)

Maaruh, ik geloof hier ook maar weinig van hoor.. maarja, gun die jongen z'n 5 minutes of fame dan is ie ook weer stil. Ze konden die chips toen echt nog niet zo goed bakken dat ze zo hoog konden hoor. Volgens mij heb je gewoon een DX4/100 en anders loop je gewoon onzin te blaten.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 16 januari 2002 11:40 schreef Haemorrhage het volgende:

[..]

Het kan wel. Ik ben er zelf ook eens mee bezig geweest. Ik had toen een AMD 486 DX-4 100 op 133 gezet door hem in te stellen als AMD X5-133
Ik hoor idd wel vaker dingen over multiplier verandering van AMD DX4/5 chips- hoe stel je dat in? Ik krijg nl. binnenkort een DX5, en (rara) in de MS-4134 mobohandleiding staat niets over een multiplier jumper. Reden dat ik het wil weten: multiplier omlaag, FSB naar 50MHz >:) 150 here we come.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Er is een nog snellere 486 mogelijk hoor!
Ik heb een AMD 486-133Mhz (4x33MHz) en die is te krijgen op 160MHz (4x40MHz), helaas start windows dan niet meer op.
Ik ben al tijden aan het proberen op hem op 160MHz stabiel te krijgen, maar helaas lukt dat tot nu toe alleen met L1 en L2 cache uit :'(.

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:19

rajackar

Blood Minister

Ik heb ooit mijn dx2 66 op 120 laten lopen om quake1 te spelen. Alleen hield hij het niet langer dan een half uur vol. Was mijn eerste oc ;)
Ik was 13 of zo en had er geen notie van dat je ook meer koeling nodig had :o

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Verwijderd

Waar hebben jullie die DX2-80 en DX2-100 gelaten? Die beestjes moeten echt wel hoger kunnen! B-)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 16 januari 2002 13:01 schreef RCy2k het volgende:
Waar hebben jullie die DX2-80 en DX2-100 gelaten? Die beestjes moeten echt wel hoger kunnen! B-)
DX2-100 heb ik nog nooit van gehoord (Intel stopte met de DX1-50 omdat die hoge FSB problemen gaf), DX-80 van TI heb ik een keer op 100 geprobeerd, maar dat lukte niet te booten (koeling was wel zeer gebrekkig).

Oslik blyat! Oslik!

• Eindbaas
  • Laatst online: 19-01 07:18
Hmmm, even graven in mijn geheugen.... Ja! Mijn 486 DX4/100 draaide prima en stabiel op 120Mhz :) Dat was een OC waar je het ook echt kon merken in prestaties en niet het "gerommel in de marge" van de huidige cpu's...

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 12:34 schreef Japie_17 het volgende:
Ik weet niet hoe ik de temperatuur kan meten, hoe doen jullie tweakers dat eigenlijk?
Ga langs de bouwmarkt of de hallfords voor een auto temp meter. Zoek even op GOT voor meer info.

Maare, aangezien het een 486 is, wat dacht je van je vingers? Voel je heel snel of ie te warm is. Verder produceerd een 486 niet al te veel hitte. Vlgens mij crached ie eerder dan dat ie doorfikt.

Maare, mocht je hem nog willen gebruiken dan zou ik ietswat respectvoller ermee omgaan.

• Oscar the Grouch
  • Laatst online: 13:51

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->OCM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

heb ooit zo'n amd 5x86-133 gehad. die kon ik toen op 160 mhz laten lopen, was de snelste 486 die ik ooit heb gehad!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 12:36
Op woensdag 16 januari 2002 15:00 schreef XPlosion het volgende:
heb ooit zo'n amd 5x86-133 gehad. die kon ik toen op 160 mhz laten lopen, was de snelste 486 die ik ooit heb gehad!
Ik had een Cyrix 50Mhz 486 en die had ik gewoon ipv m'n Intel DX33 erin gepropt en die liep toen autom. op 85Mhz .. zonder problemen.. ook nooit begrepen waarom :P

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!

• marteltor
  • Laatst online: 17:11
ik heb hier dus een 486sx25...
valt die nog wat op te fokken?

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 14:56 schreef Oscar the Grouch het volgende:
Move HA->OCM
Sja..Beter laat dan nooit hè |:(

• marteltor
  • Laatst online: 17:11
Op woensdag 16 januari 2002 15:10 schreef larry_ellison het volgende:

[..]

Sja..Beter laat dan nooit hè |:(
het heeft maar ruim een jaar geduurt :D

Verwijderd

Een DX2 processor wel degelijk op een 3x multiplier te zetten..

Ik heb 2 DX2 80Mhz processoren op 100Mhz laten lopen met maar dan wel met 33Mhz bus :) Bij een van de 2 pc's gaf ie dan ook een DX4 aan.

Verwijderd

Ik heb eerder ook een AMD X5 133@160Mhz gehad op een mobo met umc chipset, 2x 32mb edo ram. voodoo2 12mb kaart.

Kon nfs III, quake II enz zonder enig hapering spelen. Kijk dan heb je nog wat aan je 486. :)

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:14

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op donderdag 28 december 2000 23:29 schreef JohnyBcool het volgende:
Beste mensen

netjes he?

Johny
Ik geloof er niet zoveel van, je PCI bus loopt dus nu ook op 60 MHz, mede je cache-bus. Dat laatste zou kunnen als je cache van een Pentium gebruikt.
Niet te denken hoe hoog je ISA bus loopt......

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 16:22

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Door JohnyBcool - donderdag 28 december 2000 23:29

Mmmm is dit is volgensmij een beetje oud topic :P
Ik heb zo'n vermoede dat we geen reactie van "JohnyBcool" hoeven te verwachten op een topic van ruim een jaar oud B-)

Verwijderd

cool heb zelf nog een 3dubbele 486 liggen

33,40,66mhz hehe eens kijken wat ik ermee kan!!

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Op donderdag 28 december 2000 23:50 schreef Dualdude het volgende:
De multiplier van 486 procs kan niet ingesteld worden
Wat kan dit volgens jou niet..... :(
Op een 486 kan je dus echt wel de multiplier op het mobo veranderen. Heb dit vaak genoeg gedaan.......
gelul dus.. vanaf een p2 kan je mp niet meer veranderen dacht ik corrigeer mij als ik dit fout heb.......

>Systeemspecs<

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 21:02 schreef Nimrod het volgende:

[..]

Wat kan dit volgens jou niet..... :(
Op een 486 kan je dus echt wel de multiplier op het mobo veranderen. Heb dit vaak genoeg gedaan.......
gelul dus.. vanaf een p2 kan je mp niet meer veranderen dacht ik corrigeer mij als ik dit fout heb.......
wat zitten jullie nou allemaal tegen mensen te praten die anderhalf jaar geleden iets gepost hebben? die ene gast gaat jou echt niet corrigeren, kijk naar de datums man... 28 december 2000

BTW voor de mensen die blijven posten dat het niet kan op 120 mhz, hij heeft al gezegd dat het idd niet op 120 maar op 80 mhz liep... LEZEN doet wonderen

Verwijderd

leuk voor je, alleen tja als je er niets mee doet dan heb je er niets aan

• rajackar
  • Laatst online: 08:19

rajackar

Blood Minister

Niemand heeft ooit beweerd dat je er iets aan had ;)
alleen dat het leuk was :7

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Mwah, leuk is het natuurlijk wel.
Kijken of iemand m'n 7,8Mhz (oid t'is een 8086) op 12Mhz kan krijgen.... :) ;) ...toch maar niet doen, ik probeer wel te klote met van die 486-ers, daar heb ik er toch een stuk of 6 van...

|Specs|

Verwijderd

486 DX2-80... AMD maakte die dingen... en Texas Instruments. Eigenlijk de meeste non-Intel fabrikanten maakten andere 486 processoren. :)
de 486 DX2-100 was meen ik van Cyrix. Die heeft niet lang op de markt gestaan.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:06
doe aub de kast dicht en maak er een servertje van

• [NUT]
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:03

[NUT]

Heppiedepeppie

Op donderdag 28 december 2000 23:47 schreef Doomday het volgende:
Wat voor trein? stoomlocomotief zeker? >:)
een stoom trein kan best snel gaan hoor 8-)

ik geloof het niet echt, maar als het waar is is het een memorabele prestatie :9

• kermi011
  • Laatst online: 27-06-2025
hmm dit leverde het bij mij op . >:)

Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~korme003/tweakers/486boem.jpg

goh wat ruik ik toch !!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op donderdag 17 januari 2002 16:25 schreef kermi011 het volgende:
hmm dit leverde het bij mij op . >:)

[afbeelding]

goh wat ruik ik toch !!
hmm, volgens mij mis je links onderin nog een stukje :+

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• scarhand
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-06-2021
Op donderdag 17 januari 2002 16:33 schreef chaos_rulez het volgende:

[..]

hmm, volgens mij mis je links onderin nog een stukje :+
neej joh! hij heeft teveel, bovenaan, dat witte dat hoort nie, daarom doetie het ook niet meer denk ik :+

• kermi011
  • Laatst online: 27-06-2025
neuh das het afgevlakte hoekje waarmee je kan zien hoe de proc op het mobo moet....

Hij brak pas toen ik hem vande socket af wilde halen hij`s alleen rechtsboven doorgefikt :o

Verwijderd

Volgens een paar Benchmarks liep mijn 486 ook op 147mhz, terwijl ut toch echt een 66mhz'er was :)

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Mijn cyrix 486 DX-2 66Mhz wil niet sneller dan 80 Mhz. MIjn videokaart (Trident VLB 1024kB) kan de bus van 50 Mhz niet aan. :'(
Iemand sugesties?

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:05

jep

code:
1
cat /proc/cpuinfo | grep MHz

:)

• tweak_freak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

tweak_freak

#######->

Ik heb van middag op de rommelmarkt voor 1 euro :7 (i.p.v 10)een 486 pc gekocht.
als ik hem aanzet geef de ami bios aan dat er een 487sx 80 inzit ? wat is dit maar als ik hem op 100 zet geefty de bios een dx2 aan

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Beetje loze kick, niet? Je gaat gigantisch offtopic en de antwoorden zijn vast wel op te googlen. Anders moet je maar een nieuw en goed topic starten. Check de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.