Op donderdag 28 december 2000 23:29 schreef JohnyBcool het volgende:
Ik heb een 486 zodanig opgevoerd (2 fans voorin, dubbele op CPU, 2 achterin + voeding + kast open, dat ie stabiel op 120 MHZ draaid.
Tis origineel een DX2-50 Mhz processor die dus meer als 2x zo snel gaat als dat ie normaal doet.
Hij staat inderdaad op 5 volt, en de multiplier is 3.
Sorry voor de trap, maar er werdt in een andere thread hierheen gelinked als voorbeeld van hoe ver je een 486 kunt OCen.
Nou, klopt geen bal van- er zijn best 486 CPUs ver te OCen, maar er is minstens 1 stukje info hier behoorlijk fout.
486 CPU's hebben (met mogelijke uitzondering van de DX5, maar die heb ik nog niet in m'n handen gehad- begin volgende week wel

) een vaste multiplier. Een DX-2 wat dan ook zal NOOIT op 3x multiplier gezet kunnen worden, dus 2 mogelijkheden:
- dit is een DX4-75/100 die @40MHz FSB op 120 uitkomt. Nog steeds een goede OC, proficiat (voor nOObs: de DX4 heeft een multiplier van 3... Intel dubieuze marketing anno 1994)
- dit is een DX2-50/66 die @40MHz FSB op 80 uitkomt. Wederom een best fatsoenlijke OC, maar niet de 140% die ons voorgehouden wordt.
In mijn ervaring zijn DX2-66 zelden op 80 te krijgen, maar DX4-100 best vaak op 120. Ik weet niet wat hier precies aan de hand is, maar ik vind het erg verdacht...
P.s. JohnnyBcool, als je echt op een of andere bijzonder wazige manier een DX-2 50 op 120 hebt, stuur dan pics op van:
1) je mobo jumpersettings
2) de POST screen waar de heugelijke melding gedaan wordt van de 120MHz en
3) de CPU zelf (dus zonder fans en met type/serienrs. goed leesbaar.
Als dat allemaal klopt vreet ik stante pede mijn hoed op (digitaal, dan)