Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AOpen voeding irritant geluid

Pagina: 1
Acties:

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik had een AOpen 350 Watt voeding met een 12cm fan daarin, en daar was ik erg tevreden over. Alleen ging hij laatst kapot (Fan deed niks meer) dus heb ik hem teruggebracht naar de winkel.
Ik heb nu 3 weken gewacht en gisteren een nieuw exemplaar opgehaald maar dit is wel een nieuwere versie.

Verschillen:
Andere 12cm fan
24 pins atx, 24pins to 20 pins verloopstuk.
3x sata ipv. 1x.

Maar goed dat doet er niet toe, waar het me omgaat is dat ik mijn oude met een potmetertje op de achterkant kon regelen. Stond hij op low, bleef hij op low.

Maar met deze kan ik hem wel op low en high zetten, maar elke keer (ongeveer om de minuut) gaat deze op high draaien, ongeveer een halve minuut lang, en geloof me dat is ee oorverdovend geluid. Dat was bij mijn oude voeding dus beter.
Ik wil hem graag op low houden, maar hij moet natuurlijk niet te warm worden.

Ik zit nu op de 300 Watt voeding die bij mijn kast zat, maar die trekt mijn systeem amper.

Mijn vraag dus:
Is er een oplossing om hem op low te laten draaien? Want het geluid wat hij constant maakt is niet leuk. :'(

Verwijderd

Hoe zet je hem eigenlijk op low en high? met een potmetertje of een schakelaartje? En dat ie na een minuut harder gaat draaien lijkt mij te liggen aan dat de temperatuur in de voeding stijgt.
edit:
oftwel er zal een een ntc'tje tussen die potmeter/schakelaar zitten, als je die weghaalt dan zal hij op low blijven draaien.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 11:55 ]

• Frietsaus
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 11:49:
Hoe zet je hem eigenlijk op low en high? met een potmetertje of een schakelaartje? En dat ie na een minuut harder gaat draaien lijkt mij te liggen aan dat de temperatuur in de voeding stijgt.
Ja hij wordt geregeld met een potmetertje die draait, en ja hij wordt wel warmer maar mijn oude ging dan niet harder draaien, en deze wel. En het geluid dat hij harder gaat draaien klinkt niet best, zal wel tegen de 35 a 40 dba liggen denk ik.

Dat verwacht je toch niet van een voeding waar met grote letters op de doos staat "SILENT" :|

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Inderdaad, het lijkt mij simpelweg een Temp. gestuurde fan, al eens de specs van je voeding bekeken op de sticker aan de zijkant, of hem geprobeerd op te zoeken op het inet? Dan ben je er heel snel uit, denk ik zo.
M.a.w. terug naar de winkel en vraag een andere voeding.

[ Voor 12% gewijzigd door FirePuma142 op 12-09-2004 11:58 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Frietsaus
  • Niet online
Dan zal ik morgen de winkel even bellen of ik mij geld terug kan krijgen of een andere voeding :Y)

Bedankt...

[ Voor 7% gewijzigd door Frietsaus op 12-09-2004 12:10 ]

Verwijderd

Achja gewoon temperatuur sensor een beetje van de koelblok buigen :)

Verwijderd

De vorige voeding ging kapot, je zette die altijd op low.
Als je de nieuwe voeding op low zet vind hijzelf dat hij te warm wordt en gaat dan harder draaien.

Ik trek hieruit als conclusie dat de vorige voeding door de hitte is overleden, en als je met die sensor gaat zitten kloten dat deze hetzelfde lot zal ondergaan.

• Frietsaus
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 12:18:
De vorige voeding ging kapot, je zette die altijd op low.
Als je de nieuwe voeding op low zet vind hijzelf dat hij te warm wordt en gaat dan harder draaien.

Ik trek hieruit als conclusie dat de vorige voeding door de hitte is overleden, en als je met die sensor gaat zitten kloten dat deze hetzelfde lot zal ondergaan.
De voeding deed het nog wel, maar de fan had brakke lagers en daardoor ging hij de hele tijd stilstaan. ;)

EDIT: Wat wel raar is is, dat als ik hem gewoon vastschroef in de kast dan gaat hij zich heel snel regelen. Maar als ik hem naast de kast legt is er niks aan de hand... :?

[ Voor 14% gewijzigd door Frietsaus op 12-09-2004 12:33 ]

Verwijderd

Nokko schreef op 12 september 2004 @ 12:21:
Wat wel raar is is, dat als ik hem gewoon vastschroef in de kast dan gaat hij zich heel snel regelen. Maar als ik hem naast de kast legt is er niks aan de hand... :?
De temperatuur in de kast zal dan wel hoger zijn dan in de kamer O-)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:08
Da's best mogelijk .. ERG brakke airflow ? maw KAN de voeding uberhaupt wel genoeg lucht aanzuigen om koel te blijven

Repareren doe je zo.

• Frietsaus
  • Niet online
Sine schreef op 12 september 2004 @ 13:32:
Da's best mogelijk .. ERG brakke airflow ? maw KAN de voeding uberhaupt wel genoeg lucht aanzuigen om koel te blijven
Ik heb een AOpen QF50C waar ik geen intake fan in kan zetten... :(
Maar ik heb wel 2x een casefan aan de achterkant...

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:28
Nokko schreef op 12 september 2004 @ 13:35:
[...]

Ik heb een AOpen QF50C waar ik geen intake fan in kan zetten... :(
Maar ik heb wel 2x een casefan aan de achterkant...
Zijn deze dan ook wel Outtake ? En anders zórg je ervoor dat je ergens een intake kan maken ;) daar ben je tog tweaker voor :P ?

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

• Frietsaus
  • Niet online
Silent Hunter schreef op 12 september 2004 @ 14:25:
[...]

Zijn deze dan ook wel Outtake ? En anders zórg je ervoor dat je ergens een intake kan maken ;) daar ben je tog tweaker voor :P ?
Het is al gelukt, gewoon de fan wat sneller laten draaien en hij verwarmd niet.
Hij is nu nog steeds lekker stil, en het koelt goed. :Y)

Bedankt iedereen...
Pagina: 1