Toon posts:

Alleen opstartgeluid uit boxen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie hier thuis is heel simpel. Een PIIII beneden die niet volgezet mag worden met games en een PII die boven staat (zo traag als de neten).

Wat is een game zonder geluid, dus ik sluit mijn boxen aan en zet de pc aan (PII) maar ik hoor vervolgens alleen het opstartgeluid, en als ik muziek afspeel niks.

Mijn boxen werken dus wel maar weigeren bepaalde geluiden af te spelen :?

Ik heb al gezocht in de search van GoT, en google is my friend ja, ook al gezocht. Ik heb even gekeken in de instellingen van m'n boxen maar kon niks vinden, en ik ben ook behoorlijk n00b op dat gebied, dus ik was alleen maar bang dat ik iets zou mollen.

Voorderest hoop ik dat dit topic geaccepteerd wordt aangezien ik zelf al het hoognodige searchwerk heb gedaan, en dat er mensen zijn die mij hiermee kunnen helpen. :)

// dit topic is verkeerd geplaatst maar lijkt nergens goed te staan. B)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 13:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe nu even een hele gemene kleine bump...Niemand die het antwoord weet?

Verwijderd

Topicstarter
jah sorry...nog een bumpje, ik ben niet ongeduldig, maar er is wel haast bij...

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:42

breinonline

Are you afraid to be known?

Het systeempiepje is geen echt geluid, dat kan elk willekeurig speakertje nog wel maken. Een geluid bij een game echter niet. Daarvoor zul je op zijn minst de geluidskaart goed geconfigureerd moeten hebben. Heb je de juiste drivers daarvoor geinstalleerd? Wat voor game(s) gaat het om en wat voor OS draai je?

offtopic:
Aan je topicstart te zien heb je goed gelezen wat er van je verwacht wordt. Maar je heb nog wat over het hoofd gezien: niet kicken binnen 24 uur :) Er zijn genoeg mensen die haast hebben en iedereen wil graag dat zijn vraag zo snel mogelijk wordt beantwoord.

[ Voor 5% gewijzigd door breinonline op 12-09-2004 19:45 . Reden: toevoeging ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
breinonline schreef op 12 september 2004 @ 19:44:
Het systeempiepje is geen echt geluid, dat kan elk willekeurig speakertje nog wel maken. Een geluid bij een game echter niet. Daarvoor zul je op zijn minst de geluidskaart goed geconfigureerd moeten hebben. Heb je de juiste drivers daarvoor geinstalleerd? Wat voor game(s) gaat het om en wat voor OS draai je?

offtopic:
Aan je topicstart te zien heb je goed gelezen wat er van je verwacht wordt. Maar je heb nog wat over het hoofd gezien: niet kicken binnen 24 uur :) Er zijn genoeg mensen die haast hebben en iedereen wil graag dat zijn vraag zo snel mogelijk wordt beantwoord.
nee het is geen systeempiepje, echt zo'n deuntje. Drivers moeten goed zijn omdat ie het begindeuntje ook doet. Ik draai Windows ME.

• deejee007
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-07 16:02

deejee007

Ubuntu fan

Heb je al gekeken bij de software van je geluidskaart ?

Heb je al in het configuratiescherm bij geluiden gekeken?
Wat krijg je als je een voorbeeld geluid via dit laatste laat afspelen?

:?

Niels en Lieke in the house

Verwijderd

Topicstarter
deejee007 schreef op 12 september 2004 @ 20:09:
Heb je al gekeken bij de software van je geluidskaart ?

Heb je al in het configuratiescherm bij geluiden gekeken?
Wat krijg je als je een voorbeeld geluid via dit laatste laat afspelen?

:?
Als ik een voorbeeld uitkies speeltie niks af :S Ook zie ik bij software en configuratiescherm alleen SB Live! :?

• deejee007

deejee007

Ubuntu fan

Met software bedoel ik de software die je bij programma's kunt starten.

Kijk dus eens bij start > programma's > of hier iets bij staat.

Verwijderd

Al gekeken bij Volume regeling.

Als daat wat veranderd of gedempt staat gaat het ook niet goed b.v. WAVE.

START -> Programma's -> Bureau accessiores -> Entertainment -> Volume Regeling.

:Y)

• deejee007

deejee007

Ubuntu fan

appie jappie bedoelt dus hetzelfde als ik alleen kan het zijn dat SB ook nog eigen software heeft die je kunt instellen.

Als je bij volumeregeling iets instelt zie je dit ook terug in de software van je sb live.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:29

Mentalist

[avdD]

Ik verzet dit topic dan toch van Overige Hardware naar Audio, Video & HiFi Forum :)

Maar ik mis wel een boel informatie in de TS eigenlijk. Zet al in de topicstart wat voor geluidskaart je hebt (wat we nu nog niet precies weten, als je het zelf niet weet, kijk dan wat er op de kaart zelf te zien valt), evenals je OS en in dit geval misschien ook je moederbord. Hoewel niet te waarschijnlijk kan je last hebben van het Via 686B conflict met de SBLive! (alleen krijg je dan normaal nog wel geluid met kraak, maar wie weet? Info is nooit overbodig ;)).

Klopt je volumeregeling wel gewoon? Kijk in je volume control eens bij Opties > Eigenschappen, stel dit in op Afspelen en vink alles aan zodat je alles kan zien. Staat alles voluit en niets gedempt? (om te testen dan, je microfoon kan je beter dempen natuurlijk ;))

Heel misschien je boxen brak en vallen ze na 1 minuut uit? Hoor je ook niets met een koptelefoon direct in de geluidskaart?

Staat je geluidskaart wel goed in apparaatbeheer? Als de geluidskaart in een ander slot geprobeerd als het een losse kaart is?

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 12-09-2004 22:42 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1