Dringend opstartprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• fromalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-01 14:35
Voorbije nacht ben k bij mn vriendin blijven slapen, toen ik zonet thuiskwam kwam k erachter dat mn broertjs mn pc weer eens hebben gemold door vanalles in de bios te veranderen...
gevolg, k zet mn pc aan en alles start op, buiten dan mn scherm, dat blijft in stand by, 3 sec later begint mn speaker non stop te biepen... een snel gebiep, k denk iets v 5x / sec... ook krijgt mn toetsenbord blijkbaar geen stroom daar het num lock of andere lampje niet wil gaan branden...
ik heb reeds geprobeert:
zonder hdd op te starte
andere beeldkaart
alle andere pci kaarten verwijdert buiten agp
en jumpers los gedaan en terug gestoke, batterij los gedaan...
Kan iemandme helpen, deze is erg belangrijk daar er een hoop files op staan die ik vanavond moet hebben!

Verwijderd

Als je na een bios reset je systeem niet terug geboot krijgt, waarom ga je er dan van uit dat je broertjes de bios settings hebben verneukt ? Ze staan op default. Heb je er al aan gedacht dat het misschien iets anders is geweest ?

• fromalk
omdat ze voor de rest beweren niks anders gedaan te hebben...

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Hebben ze per ongeluk je CPU of iets anders dood ge'OCt?

En die files kan je gewoon van je HD afhalen door 'm in een andere computer te frotten, da's niet zo moeilijk dacht ik... Als't echt zo dringend is...

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Kijk eens wat die beepcode betekent, dan weet je wat er aan de hand is ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen?
Misschien dat daar iets in staat dat je kan helpen...

Even over die biepjes, die krijg je alleen, als er wat in je BIOS niet klopt.
Ik weet niet welke je hebt (AMI, Phoenix, weet ik het welk merk bios je hebt...) maar ja kan dan bij Google even zoeken naar [merk] bios beeps of zo, dan krijg je een lijstje, met welke foutmelding bij welk 'melodietje' hoort...

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Als het opgelost is zou ik als ik jou was lekker een password op de bios zetten...

Succes!

• fromalk
Mja, probleem:
Het zijn SATA hdd's die k sinds kort gebruik, heb nog geen andere mobo's met SATA ondersteuning... Nu toen k zonet mn pc boote biepte hij niet... ik zocht ook beepcode op op google, maar het gaat hier niet over 1.2.3.4 of hoeveel x dan ook biepen, hij begint na 4sec te biepen en blijft/bleef dat dan ook doen... K wil testenmet een andere cpu maar ide van mij is met HT en dat is de enige hier in huis :s...
Had nochtans paswoord op mn BIOS staan, maar ze hadden de batterij eruit gehaald... k weet echt niet wat te doen nu :-(

Verwijderd

als hij blijft piepen ziet ie of geen cpu, of geen geheugen of hij mist iets anders essentieels. Haal je geheugen er eens uit en zet het er opnieuw in.

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

fijne broertjes heb je dan as ze even je kast losbreken en met je mobo en bios gaan sjoemelen |:( Heb je geen ccmos jumper op je mobo. Misschien dat het batterijtje eruit niet voldoende is om de defaults te laden 8)

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 15:11:
als hij blijft piepen ziet ie of geen cpu, of geen geheugen of hij mist iets anders essentieels. Haal je geheugen er eens uit en zet het er opnieuw in.
Check gewoon of alle onderdelen er nog wel goed inzitten, met name geheugen en CPU. ;)

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

To be honest, maar dit is niet de manier om een "Help, mijn PC doet het niet!" topic te starten, hoe "dringend" het ook is. De topicstart en de topictitel deugen namelijk voor geen meter. De specificaties ontbreken volledig en hetgeen je allemaal wel niet hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel utigesloten is mager. Neem voortaan de "Let op" tekst bovenaan in de [New Topic] van het subforum door eer je een topic post. Daarin staat uitgelegd dat je voor dit soort problemen eerst de startpost van het PMG Beleid zou moeten doornemen voor een checlist voor een goede topicstart. Daarin staat ook de Troubleshooter gelinkt, waarmee je al een heel eind verder moet kunnen komen :)

Om jou toch niet in een bodemloze put te laten vallen: hang de HDD over in een andere PC (waar je nu achter zit te Gotten?) en maak backups, als het zo dringend is ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.