K7N2 Delta-L kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik ging laatst naar mijn neefje omdat hij zei dat UT heel de tijd bij hem crashte. Ik speel eens een tijdje, en inderdaad, UT crasht na een paar potjes. Dus ik ga in de bios kijken, ff paar instellingen veranderd (alleen agp size op 256 gezet, en aangezet dat de speaker moet gaan piepen als de temp te hoog word).

Ik speel nog een keer, en dat ding begint te piepen, dus de oorzaak was snel gevonden, ik doe er nieuwe koelpasta onder, start op, en laat ff een uurtje een CPU stress test progje runnen. Geen problemen, netjes rond de 60graden. Speel daarna nog even UT om zeker van te zijn dat ie het doet, en ja hoor, UT deed het weer normaal :)

Nu het echte probleem:
Maar mijn neefje wilde er zeker van zijn dat ie niet weer zou crashen, en zette dus de FSB op 150, maar na reboot start de computer niet meer op en begint te piepen. Hij start niet meer op, laat niks op monitor zien.

Hierna heb ik heel die computer even uitelkaar gehaald, even gekeken of de CPU enzow goed zat, jup alles in orde. Daarna dacht ik meteen van, even batterijtje uit de mobo om de instellingen te resetten, dus ik haal het batterijtje eruit, wacht even een tijdje, stop het er weer in, maar helaas nog steeds niks. Daarna weer dr uitgehaald en de computer opgestart zonder batterijtje erin, ook niks. Toen heb ik alles maar los gemaakt, en heb ik alleen de videokaart en zn HD eraan vastgelaten, maar weer niks. Maar nu piepde het niet meer :? Ik kwam er toen ook achter, dat de muis wel stroom kreeg (optisch muis, lampje brandde), maar de toetsenbord kreeg geen stroom. Daarna maar weer alles aangesloten of ie nu wel weer zou piepen, weer geen piep. Daarna even de CPU eruit gehaald en zo opgestart, om te kijken of ik beeld of een piepje of iets dergelijks zou krijgen, maar niks :(

De computer start wel op, alle ventilators gaan draaien, de HD's gaan spinnen, de CD-rom stations doen het ook, maar computer wil niet booten, en laat ook niks zien op de monitor :?

specs:
K7N2 Delta-L
Atlhon XP 2800+
512MBram
80gig WD 7200rpm
Radeon 9800Pro

Kan er nog iets gedaan worden om deze mobo te redden, of is deze echt helemaal dood?
En hoe kan een mobo dan zomaar dood gaan na het veranderen van de FSB, downclocken nog wel:?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-08 02:58
Probeer eens te resetten met de reset jumper van de BIOS op je moederbord. Erruuug standaard maar moet zeker uitgevoerd zijn.

Verwijderd

Ten eerste, 60 graden is niet netjes. De fsb van 133 naar 150 is aardig wat en al helemaal als de cpu al 60 graden is. Maar goed, dat zou hij moeten kunnen overleven. Dat hij alleen geen piepjes oid meer geeft is wel een teken van het einde, maar dat kan ook komen omdat de instellingen nog verkeerd staan.

Heb je de cmos clear jumper al geprobeerd?

Zonder cpu heb je nooit beeld btw ;)

• Chester
  • Niet online
Fsb stond eerst op 166, het was dus van 166 naar 150.
De clear jumper ook gedaan, maar hielp niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Chester op 12-09-2004 02:12 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-08 02:58
Chester schreef op 12 september 2004 @ 02:00:
Fsb stond eerst op 166, het was dus van 166 naar 150.
De clear jumper ook gedaan, maar hielp niet.
Probeer eens met ander geheugen op te starten en dan de BIOS in te stellen. Daarna het oude gheugen weer terug zetten. Het klinkt vaag maar las het laatst en het was nodig omdat anders dure/snelle geheugenmodules niet wilden werken. Dat had met de BIOS en het uitlezen van de SPD te maken.

Als de boel weer draait update de BIOS dan als het nodig is.

• Chester
  • Niet online
Als ik er ander geheugen in stop begint het weer te piepen :?

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:36
Heb je al gekeken wat de D-LED's op het D-bracket aangeven, of is die niet aangesloten?

• Chester
  • Niet online
Nja, topic kan op slot denk ik. De mobo is gewoon dood, heb ff proc's en geheugens uitgewisseld met andere computer, maar alles wat met aan die mobo hangt doet hetniet.
Tnx voor de moeite :)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb toevallig ook zo'n bord van iemand gekregen. Ik heb net MSI gebeld en er zat nog garantie op. Dit bord had dezelfde kuren en mijn test PCI kaart geeft nu FF aan dwz bord kapot. Nou fijn dus en ik heb geen bon meer dus dat wordt een probleem helaas.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Chester
  • Niet online
Mja, dees had helaas maar garantie tot 3 dagen geleden :P
Dus morgen maar een nieuwe mobo halen :)

Verwijderd

Je mobo is niet kapot volgens mij! Ik heb dezelfde en heb hetzelfde probleem gehad. Ergens onder de fan op het mobo zit een jumper om de FSB in te stellen op 100 of op BIOS ingesteld. Als je die op 100 (gelimiteerd) zet doet ie het weer, als het goed is. Niet vergeten hem weer terug te zetten.

• Chester
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 20:27:
Je mobo is niet kapot volgens mij! Ik heb dezelfde en heb hetzelfde probleem gehad. Ergens onder de fan op het mobo zit een jumper om de FSB in te stellen op 100 of op BIOS ingesteld. Als je die op 100 (gelimiteerd) zet doet ie het weer, als het goed is. Niet vergeten hem weer terug te zetten.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Dank je wel :D hij doet het weer, en te denken dat ie morgen een nieuwe zou halen :p
Tnx very much :>

Pagina: 1