XP (SP2) installatie geeft foutcode 7

Pagina: 1
Acties:

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
Hallo,

Ik heb een slipstream cd gemaakt van WinXP met SP2 erin.
Als ik boot van de cd lijkt er geen vuiltje aan de lucht, maar na de hardware controle geeft ie de fout: kan i386\NTKRNLMP.EXE niet in het geheugen laden, foutcode 7.
Ik heb toen andere manieren geprobeerd om een slipstream cd te maken, verschillende cd's geprobeerd, maar hetzelfde resultaat.
Als ik mijn orginele cd met WinXP SP1 probeer gaat het wel gewoon.
De cd is gemaakt met het programma autostreamer.
Met de hand een cd maken kreeg ik ook al een rare foutmelding...iets met de map i386.
Ik kreeg SP2 niet geintregeerd met de orginele cd.

Tja...wat nu?

mijn systeem.

Verwijderd

ik heb een aantal van die slipstream progsels getest, en minstens 1/3e is gewoon crap. ik zou niet de moeite nemen dat op te lossen en gewoon een ander programma proberen.

verder zou het met de hand ook moeten lukken, welke foutmelding kreeg je precies dan?
of, volg deze guide, en geef aan wat er waar fout gaat: [rml][ Howto] Windows XP Sp2 slipstreamen[/rml]

edit: misschien dat zo'n programmaatje het ook niet zo leuk vindt dat je originele cd al sp1 heeft. als je het met de hand doet, is dat iig geen probleem

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 01:26 ]

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
Ik heb het ook met de hand geprobeerd, maar krijg steeds foutmeldingen.
Ik heb het met de how to geprobeerd, maar lukt niet.
De melding die ik krijg is:

Kan een of meerdere bestanden die nodig zijnvoor de geintegreerde installatie niet kopieeren.

Controleer of:

a) er zich tijdens het integratieproces geen netwerk- of kopieerfouten hebben voorgedaan.
b) de indeling van de doelmap juist is.

De te integreren bestanden moeten zich in een i386- en/of een ia64 of nec98-map bevinden.
Als u bijvoorbeeld voor een i386-share het volgende hebt getypt 'update /s:c:\cdshare', moeten de bestanden zich in de map c:\cdshare\i386) bevinden.

Ik ben niet zo'n DOS man, maar er zijn zoveel commando's, maar welke is nu de goede dan?
Ik snap er niks meer van.

UPDATE: het samenvoegen gaat nu prima, heb de juiste commando's gevonden.
De foutmelding kwam dus niet van het samenvoegen, maar door wat anders.
Het lijkt wel of sommige extenties zijn verminkt.
De hier betreffende foutmelding heb ik opgelost door het bestand te zoeken en na te kijken, wat bleek? de .exe was veranderd in .ex_
Heb het bestand daarna veranderd in .exe, en het probleem was opgelost.
Heelaas daarna bleek tijdens de installatie dat er nog veel meer van dit soort fouten in de cd stonden.
Het branden is echt goed gedaan, heb de juiste instellingen gebruikt.

[ Voor 32% gewijzigd door dynax op 13-09-2004 09:24 ]

mijn systeem.