SolarEdge SE5K-RWB + 17 × AIKO Neostar N-Type type ABC | WeHeat Blackbird P80 | 3 × MHI Diamond 2kW
Zou Partition Magic je kunnen helpen misschien? Ik heb zo wel eens een aantal partities kunnen samen voegen maar heb nog nooit zoiets gedaan waarbij er verschillende bestandsformaten worden gebruikt... Google heeft misschien hier iets op of anders de site van Partition Magic?
edit:
link weggehaald, was niet meer geldig
link weggehaald, was niet meer geldig
[ Voor 24% gewijzigd door [FSF]Moses op 12-09-2004 00:51 ]
Moses
Onder Windows XP heb je standaard een tool zitten (schijfbeheer) voor dit soort dingen. Je kunt hiermee wel de Linux partitie verwijderen en weer formatteren naar NTFS ofzo, maar of je die dan ook kunt samenvoegen met de bestaande partitie voor beide OS'en weet ik nie.
Makkelijker is beide partities verwijderen (je hebt waarschijnlijk 1 primary partitie waar nu Windows op staat, en 1 extended met 2 logical drives, die 2 logical kun je verwijderen en er weer 1 van maken).
Makkelijker is beide partities verwijderen (je hebt waarschijnlijk 1 primary partitie waar nu Windows op staat, en 1 extended met 2 logical drives, die 2 logical kun je verwijderen en er weer 1 van maken).
Verwijderd
dat snap ik niet. gooi de linux partitie weg en schuif de rest op. daarmee kun je er rustig 1 wat groter laten worden.Het probleem is echer dat aan het begin van de schijf de windows partitie staat, daarnaast de shared en op het laatst de Linux partitie. Ik kan het dus niet zomaar even resizen.
Ik denk dat dat inderdaar wel de gemakkelijkste oplossing is. Wel ff een backup van je gegevens maken die op die 2 logische partities staan.Postman schreef op 12 september 2004 @ 00:49:
Postman, ik had even niet zo goed de laatste regel van TS gelezen
Moses
Volgens mij nie met wat in Windows zit ingebakken. Partition Magic kan dit wel, maar XP verlangt volgens mij een lege schijf voor deze truuk (of verwijdert alles voor jou).Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 00:52:
[...]
dat snap ik niet. gooi de linux partitie weg en schuif de rest op. daarmee kun je er rustig 1 wat groter laten worden.
offtopic:
Misschien is dit topic beter thuis in Opslagmedia & I/O Controllers
Misschien is dit topic beter thuis in Opslagmedia & I/O Controllers
Geeft niks Moses
[ Voor 3% gewijzigd door Postman op 12-09-2004 00:54 ]
Verwijderd
de wereld is groter dan powerquest:Postman schreef op 12 september 2004 @ 00:54:
[...]
Volgens mij nie met wat in Windows zit ingebakken. Partition Magic kan dit wel, maar XP verlangt volgens mij een lege schijf voor deze truuk (of verwijdert alles voor jou).
http://www.download.com/3...size+partition&tg=dl-2001
meteen de eerste hit: kan partities resizen en je mag hem gratis proberen.
Het was ook al in me opgekomen om de FAT32 partitie te verplaatsen naar het eind van de HD en de NTFS partitie dan gewoon te resizen, maar ik heb nog geen gratis programma gevonden dan dat ook werkelijk kan. Die van paragon is een demo en je kunt de changes niet applyen. Ik heb ook QTparted geprobeerd, maar die kan op de een of andere manier mijn FAT32 partitie niet verplaatsen.
SolarEdge SE5K-RWB + 17 × AIKO Neostar N-Type type ABC | WeHeat Blackbird P80 | 3 × MHI Diamond 2kW
Pagina: 1