Toon posts:

Te veel lawaai => koeler processor

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
LS,

Ik heb zo'n thermaltake kast. Met tig fans. Relax,alles blijft lekker koel.
Maar er komt me toch een lawaai uit die kast daar wordt je niet vrolijk van.
Dacht eerst dat het aan me Geforce 5900 FX lag, maar die heb ik eruit gepleurd waarna ik mijn ATI radeon 9700 Pro erin geflikkert heb. Same problem.
Dus alle termaltake fannetjes eens even uitgezet => same problem. De fan van de voeding is het zeker niet. Dat hoor ik. Blijven er mijns inziens twee opties over:
- de stanaard intel koeler voor een 3.0 Ghz processor (HT)
- die radoen maakt precies dezelfde herrie als de geforce.

De eerste lijkt me aannemelijker. Het is niet goed te horen aangezien de cpu naast me GFX hangt.

Ideeen, tips zijn welkom. Alvast bedankt. :(

• lytjepole
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08 21:14

lytjepole

Schier?

even met je vinger 1 voor 1 de fannetjes tegenhouden (voorzichtig)
zo kun je meteen bepalen welke het meest lawaai maakt

[Did you know... ... that 35% of statistics are made-up?]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
hou gewoon met je hand dat koelertje even stil, dan hoor je het meteen.....

Verwijderd

Topicstarter
mensen, jullie zijn fast.

Dat heb ik gedaan voor alle termaltake fans, daar zat'm het probleem niet. Die processor koeler blijf ik vanaf, heb ik geen vinger meer....

of valt dat wel mee....?

Verwijderd

Veel fan's is zowiezo veel herrie, luchtstroom E.D. Het kan goed je voeding zijn, kun je testen door hem zonder PC d'r aan aan te sluiten (paperclip tussen pin4 (meestal groen) en een GND), en op zo'n manier kun je ook je CPU fan zonder PC d'r achter aansluiten.

Is het niet mogelijk dat je HD een lawaaibeest is?

Verwijderd

Topicstarter
is een HD die zoveel lawaai maakt logischer dan een CPU koeler?

HD namelijk nog niet aan gedacht.

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 10:53
Die stock coolers van Intel maken idd een hoop herrie... :(

Ff een Zalman CNPS7000B-AlCu (Socket A, 478, 754, 939, 940) kopen en je problemen zijn voorbij, qua herrie dan! ;)

Verwijderd

Weet ik veel wat voor HD je hebt! AFAIK heb je een RAID5 array van 6x 15KRPM schijfen. Aan de andere kant zou je voor ultieme stilte kunnen gaan en heb je een 4200RPM 2,5" schijfje opgehangen.

• lytjepole
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08 21:14

lytjepole

Schier?

je vinger gewoon in het midden er tegenaan drukken dus niet in de schoepjes gaat meestal wel goed.

[ Voor 2% gewijzigd door lytjepole op 11-09-2004 23:57 . Reden: typo ]

[Did you know... ... that 35% of statistics are made-up?]

Verwijderd

welke thermaltake kast heb je, bij de website van thermaltake staan namelijk onder de beschrijving van de kast welke fan hoeveel dBA maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Lol,
Tis een 7200 rpm HD maar volgens mij is het dat niet. Ik ga die cpu koeler eens even laten crashen en wel nu. Be right back, en superbedankt voor de niet meer normaal snelle tips.

Verwijderd

Topicstarter
tering hoere fuckzooi.

Die vieze vuile kut intel koeler.

Het is'm, smerig kut apparaat.

Die wordt maandag vervangen

MIJN DANK IS GRENZELOOS.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nou nou, zulk taalgebruik voor zo'n simpel probleem...... :/

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je kon van te voren al bedenken dat het die koeler was. En voor zon klein probleempje nou meteen onwijs te gaan schelden vind ik nogal triest :X :r

Verwijderd

Topicstarter
Ja, simpel it is. Maar daarom juist. Te simpel, had niet gedacht dat zo'n cpu koelertje zoveel zeik kan maken. Zat me echt dwars want ik heb een helicopter op me kamer staan. Vandaar.

Verwijderd

wat wil je met een kleine stock fan, die dingen maken altijd herrie

haal een zalman koeler of een thermalright bijna geruisloos die dingen

• Sergej
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
metal14 schreef op 12 september 2004 @ 00:03:
Je kon van te voren al bedenken dat het die koeler was. En voor zon klein probleempje nou meteen onwijs te gaan schelden vind ik nogal triest :X :r
Idd onnodige topic, je bent zelf slim genoeg om erachter te komen dat het de boxen inter koeler was(laat je nu maar wijsmaken dat p4's niet zo heet worden en athlon's wel...die fan verklaart genoeg). Gewoon een andere cpu cooler erop doen zou ik zeggen, hoeft niet per se een dure(ik vind het tenminste duur) zalman te zijn. Een Arctic Super Silent 4 Pro TC is zeker net zo goed als de boxed cooler maar een stuk stiller, zeer stil zelfs.

Verwijderd

Topicstarter
Offtopic => maar genoodzaakt.
Tsja, onnodig. In jouw ogen, met jouw kennis is het een onnodig topic. Voor mij niet. Ik ben een Tweaker op een erg laag pitje. De grote learning curve was 8 jaar geleden en daarna hou ik me meer met werk bezig dan met bakkies. M.a.w. voor mij was het niet onnodig en volgens mij gaat het daarom. Ik ben nl. geholpen.

Wederom bedankt voor de tips en moeite.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20
Ik wil niet de heilige uithangen maar zo tekeer gaan terwijl je juist hebt uitgevonden dat de oorzaak vrij simpel en goedkoop kan worden verholpen is behoorlijk overdreven :X

Anyway, je had sowieso even de fan's één voor één kunnen stilzetten; een paar seconden zonder cpu of grafische kaart fan is echt geen proleem, zo traceer ik ook altijd de herrie in een bak (gewoon alles draaiend houden en dan met je oor de oorzaak achterhalen is niet te doen met meerdere fan's en disken in zo'n klankkast.

Nou ja, je bent er iig uit, volgende keer eerst maar ff tot tien tellen bij zulke kleine dingen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.