Toon posts:

Linksys WRT54G probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Dit weekend ben ik in het bezit van een draadloze Linksys router WRT54G en een netwerkkaart met antenne WMP54G. De installatie is goed gegaan, de stekkers zitten er goed in, alle lampjes branden die moeten branden, internet is online, mijn netwerkkaart geeft een goed ip adres aan (192.168.2.101 met subnetmask 255.255.255.0), de netwerkkaart kan contact leggen met de router en de router zien en ik kan contact maken en inloggen op de routerpagina's (door 192.168.2.1 in te tikken bij de explorer). Ook kan ik naar m'n router pingen. Het signaal is uitstekend.

Allemaal leuk, maar internet doet het niet. Soms doet ie het voor heel eventjes en dan lijkt het te werken. Als je dan even bezig ben, 1 van de dingen die ik deed was mijn snelheid testen op speedtest.nl, dan knalt ie de verbinding er gewoon uit. De verbinding die ik dan had was gewoon 54mbps en weinig verlies, maar internet zelf was erg traag (40 tot 50kbyte waar toch wel 100 tot 120 mogelijk moet zijn).

Ik heb kabelfoon premium en ik merk al dat er niet veel mensen zijn met dit probleem, veel spreken over installeren en knallen maar. Ik heb al de volgende firmware: v2.04.4 - HyperWRT v1.3.

Ik heb geen flauw idee wat het probleem is, hopelijk kan iemand me verder helpen.

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:50

Stewie!

Keen must die!

Hier vliegt dat hele wireless gedeelte vaker eruit (momenteel zelfs helemaal). Zelfs na een reset en nieuwe firmware nog problemen.

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154