Ik wilde gisteren tussen een laptop en een werkstation bestanden via een UTP kabel uitwisselen. UTP-kabel erin. Werkgroep op beide pc's dezelfde naam gegeven. op het werkstation als IP 192.168.0.1 en op de laptop 192.168.0.2. De bestanden op het werkstation gedeeld en toen kon ik met de laptop bij het werkstation komen en alles kopieren.
Ik heb het als test gedaan, omdat ik vandaag ging formateren. Ik dus formateren en vanmiddag probeerde ik het weer, maar het werkt niet. Ik heb dezelfde IP-adressen gebruikt. subnetmasker op 255.255.255.0 XP-firewall uitgeschakeld en ik gebruik een cross-cable.
Het enige verschil met gisteren is dat ik op de laptop nu XP Home eition heb staan ipv XP Pro. Op de andere pc staat trouwens Pro.
Mijn vraag is dus kan het daaraan liggen dus home edition ipv Pro.
Ik heb het als test gedaan, omdat ik vandaag ging formateren. Ik dus formateren en vanmiddag probeerde ik het weer, maar het werkt niet. Ik heb dezelfde IP-adressen gebruikt. subnetmasker op 255.255.255.0 XP-firewall uitgeschakeld en ik gebruik een cross-cable.
Het enige verschil met gisteren is dat ik op de laptop nu XP Home eition heb staan ipv XP Pro. Op de andere pc staat trouwens Pro.
Mijn vraag is dus kan het daaraan liggen dus home edition ipv Pro.