Toon posts:

Conflict tussen XP Home en pro?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde gisteren tussen een laptop en een werkstation bestanden via een UTP kabel uitwisselen. UTP-kabel erin. Werkgroep op beide pc's dezelfde naam gegeven. op het werkstation als IP 192.168.0.1 en op de laptop 192.168.0.2. De bestanden op het werkstation gedeeld en toen kon ik met de laptop bij het werkstation komen en alles kopieren.

Ik heb het als test gedaan, omdat ik vandaag ging formateren. Ik dus formateren en vanmiddag probeerde ik het weer, maar het werkt niet. Ik heb dezelfde IP-adressen gebruikt. subnetmasker op 255.255.255.0 XP-firewall uitgeschakeld en ik gebruik een cross-cable.

Het enige verschil met gisteren is dat ik op de laptop nu XP Home eition heb staan ipv XP Pro. Op de andere pc staat trouwens Pro.

Mijn vraag is dus kan het daaraan liggen dus home edition ipv Pro.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
nee daar ligt het niet aan. home of pro maakt geen !@# uit

wat is de foutmelding :? heb je het guest account aangezet? heb je simple filesharing uitgezet? heb je het guest account ook rechten gegeven om zich te mogen aanmelden op die pc via het netwerk :?

iets meer info graag

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
op beide pc's heb ik onder de LAN-verbinding de volgende onderdelen geinstaleerd
Client voor Microsoft-netwerken
Bestand en printerdeling voor Microsoft-netwerken
TCP/IP protocol

en op de laptop is er ook nog Qos pakketplanner

aan de guest account kan het volgens mij niet liggen want aan het werkstation heb ik helemaal niks veranderd. De foutmelding weet ik niet precies, maar ik ga het zo weer proberen en het ff citeren(ik zit nu op de laptop

Ik update deze post in een minuut of 2 met de preciese foutmelding

edit:
Kon om 1 of andere reden niet op tweakers komen maja dit is de error

"Test is niet toegankelijk. u hebt mogelijk niet de juiste machtiging voor deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtging hebt.

De lijst met servers voor deze werkgroep is momenteel niet beschikbaar."

"Test" is trouwens de naam van de werkgroep.

Wat ik trouwens precies doe is naar mijn netwerklocaties gaan en dan klikken op "zoeken naar computers in werkgroepen".

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 23:33 . Reden: update ]

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 23:38

Spikey

Making the web accessible!

Ik heb het ook wel eens inderdaad.. dan werkt het voorheen wel. Je kan bij de share etc.
en dan na een reinstall ging het ook niet meer. soms van A > B wel en van B > A dan weer niet. Ik heb er ook nooit wat van begrepen en ben dus ook wel benieuwd naar een mogelijk antwoord.

Overigens werkte het vaak later (in eens? kan niks bedenken wat ik gedaan heb) wel weer :?

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
Als je geen guest account gebruikt moet je op beide dezelfde gebruikersnamen en wachtwoorden gebruiken.

offtopic:
Die extra t hoort erbij: formatteren.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
pinockio schreef op 11 september 2004 @ 23:44:
Als je geen guest account gebruikt moet je op beide dezelfde gebruikersnamen en wachtwoorden gebruiken.
Op beide pc's zelfde username en password. Ik ben op beide trouwens ook beheerder
Pagina: 1