108 mbps wifi door 4 muren en een vloer?

Pagina: 1
Acties:

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-05 08:31

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Hooi,

Ik ben van plan een pci to pci wireless netwerkverbinding te maken in de volgende situatie:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ingen218/Situatie.JPG

Hiervoor had ik in gedachte de volgende pci kaartjes aan te schaffen:

http://www.e-tech.nu/Product_Detail/1125/N

Dat is dus een 108 mbps wireless kaart.

Nu weet ik (bijna) zeker dat het berijk van de kaartjes alleen niet genoeg is. Is dit probleem op te lossen met een antenne en zo ja in welke richting moet ik dan gaan denken, ik heb antenne's gezien van 6 tot wel 24 dBi, maar vanzelfsprekend valt die laatste buiten het budget :D

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09-2025

Ruudjah

2022

Duidelijke pic. Ik heb behoorlijk wat ervaring met het aanleggen van WLAN's, en ik geef je 0,01% kans dat het gaat werken, de muren zijn simpelweg te dik. Je ziet daar bijvoorbeeld een halve meter dikte, daar alleen gaat het signaal al amper doorheen.

Wat je kan doen, is een low-budget antenne zelf maken. Tik op marktplaats.nl een oude schotel op de kop, en zet in het brandpunt een simpele biquad antenne (zoek op wirelessnederland.nl op het forum maar es op biquad). Dan ben je voor nog geen 30 euri per antenne klaar, en dan heb je een signaalversterking van ongeveer 20-25 DBi. Deze kan je met een pigtail simpel met een reverse SMA connector aan je PCI kaartjes knopen.

Eh, en nu ik toch bezig ben, als je een lompe versterker er tussen zet kan het ook: deze 2.4Ghz WiFi 500mW signal booster. :D

TweakBlog

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

tip: gebruik van deze booster kan je op 3000 euro boete komen te staan. De meneer van de inkoop-actie loopt het risico van een inval door de FIOD en nog veel en veel hogere boetes.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

IDD weinig kans, een simpel access point in het midden zal kunnen helpen. Overigens moet je je niet helemaal klem kijken op die 108mbps, dat valt nogal tegen. Sterker nog, het verschil tussen een goede 54mbps kaart is nop.

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:13
Ros een kabeltje met de versterker door naar zolder, je hebt een houten vloer. Kan je met een speedboor wel een gaatje in maken denk ik!? :D

Is de zolder open?! Als dat zo is dan wordt het natuurlijk makkelijker...

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 06:34
Waarom hang je beide antennes niet buiten?? Heb je ook geen last van muren :)

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:45

Zoefff

❤ 

Bl@de schreef op 12 september 2004 @ 19:02:
Ros een kabeltje met de versterker door naar zolder, je hebt een houten vloer. Kan je met een speedboor wel een gaatje in maken denk ik!? :D

Is de zolder open?! Als dat zo is dan wordt het natuurlijk makkelijker...
Ik gok zo dat het niet 1 huis is, maar een rijtje huizen, aangezien de afstand zo'n 30 meter is. En waarschijnlijk zullen de buren het niet echt waarderen als jij FTP kabeltjes over hun zolders gaat leggen :P

Wellicht kan je nog een kabeltje via de dakgoot oid leggen, of anders de antenne's (met of zonder pringles-bus) buiten hangen.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-05 08:31

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Oke ik was dus al bang dat het moeilijk ging worden.

Iig bedankt voor de reacties. Ik heb de wifi kaart ondertussen besteld en ben misschien van plan zelf te gaan knutselen (al heb ik weinig tijd) ook leek mij de oplossing zoals deze op www.cantenna.nl staat niet onaardig.

2 B Continued :)

P.S. 1 De dikte van de muren is bij nader inzien wat minder uitgevallen, dit ga ik nog een keer goed bekijken (verwacht 20 cm) maar het is idd een standaard rijtjeshuis.

P.S. 2 ik heb de sugesties die gegeven zijn over draadje trekken en antenne buiten hangen onderzocht natuurlijk, maar in het geval van het draadje is het gewoon niet echt "netjes" t.o.v. de buren en de antenne buiten hangen kan ook niet wegens teveel signaal verlies om hem buiten te krijgen (lange kabel), laat staan dat wij niet van plan zijn in de buitenmuur te gaan boren (geen roosters of ramen die dag en nacht open blijven staan al is het wel verleidelijk 8)7 }) )

[ Voor 11% gewijzigd door Ryan1981 op 13-09-2004 17:53 ]

• D3StRoY40
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-05 12:04
Ik ben dus degene (pc2) de blauwe !

We hebben nog even zitten praten over de muren, maar ik denk toch ook wel dat deze niet zo dik zijn.. zoals ryan net tegen me vertelt: we horen de buren praten..

Misschien dat het maar 20 Cm is ofzo, wie weet nog minder!

Ik ga dat nog wel even uitzoeken dan :)
Wel een leuk projectje om mee aan de slag te gaan 8)

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:45

Zoefff

❤ 

Standaard dikte van een muur is zo rond de 18-20 cm, tenzij het een spouwmuur is natuurlijk, dan zijn ze vaak 2x zo dik :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• D3StRoY40
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-05 12:04
Ja idd daarom :)

Maarja de buurman hoor ik een scheet laten.. dus ik denk dat het behoorlijk dun is het is in ieder geval erg gehorig :)

Proberen is nooit weg, dat gaan we dan ook wel doen zonder versterking eerst, wat toch denk ik niet zal gaan lukken
Pagina: 1