Ik wil een servertje inrichten en heb de volgende spullen tot mijn beschikking:
- 2 * A-open BigTower (1tje van 6 jaar oud en 1tje van 4 jaar oud)
- Abit BP6 moederbord met 2 Celeron 500Mhz procs
- AOpen AX6BC-EZ moederbord met PIII - 600Mhz
- 40Gb Hdd U133
- 1*256 en 2*128 Mb PC100 geheugen
- Lite-On CD brander
- Promise Ultra133 kaartje
- lowprofile videokaartjes (stuk of wat, zowel AGP als PCI)
- diverse netwerkkaartjes
Ik wil het apparaat inrichten als mailserver, 'downloadserver' en fileserver (extra backup van de office bestandjes)
Ik zal waarschijnlijk nog wel een 120Gb hdd'tje aanschaffen (de 40Gb is al weer 4 jaar oud en voor backup heb ik toch liever een nieuw apparaatje) en wellicht een USB 2.0 kaartje om mijn externe hd op aan te sluiten.
Het PIII systeem heb ik vorig jaar 'retired' en gebruikte ik tot een maand geleden als downloadpc'tje. Mijn harddisk is overleden dus ik moet toch op nieuw aan de gang.
Ik heb geen ervaring met het BP6 moederbord (was ergens 'over' en is in mijn rommelkast beland) en ben nu benieuwd of ik het best er een dual celeron of een single PIII systeem van kan gaan maken.
- 2 * A-open BigTower (1tje van 6 jaar oud en 1tje van 4 jaar oud)
- Abit BP6 moederbord met 2 Celeron 500Mhz procs
- AOpen AX6BC-EZ moederbord met PIII - 600Mhz
- 40Gb Hdd U133
- 1*256 en 2*128 Mb PC100 geheugen
- Lite-On CD brander
- Promise Ultra133 kaartje
- lowprofile videokaartjes (stuk of wat, zowel AGP als PCI)
- diverse netwerkkaartjes
Ik wil het apparaat inrichten als mailserver, 'downloadserver' en fileserver (extra backup van de office bestandjes)
Ik zal waarschijnlijk nog wel een 120Gb hdd'tje aanschaffen (de 40Gb is al weer 4 jaar oud en voor backup heb ik toch liever een nieuw apparaatje) en wellicht een USB 2.0 kaartje om mijn externe hd op aan te sluiten.
Het PIII systeem heb ik vorig jaar 'retired' en gebruikte ik tot een maand geleden als downloadpc'tje. Mijn harddisk is overleden dus ik moet toch op nieuw aan de gang.
Ik heb geen ervaring met het BP6 moederbord (was ergens 'over' en is in mijn rommelkast beland) en ben nu benieuwd of ik het best er een dual celeron of een single PIII systeem van kan gaan maken.