commandline dialer voor linux gezocht

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:46

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een programmatje of script waarmee ik vanaf de commandline, of het liefst via een cron-job mijn linux server naar een telefoon nummer kan laten bellen.
Hij hoeft geen ppp te ondersteunen, zoals wvdial doet.

Daarnaast moet ik in kunnen stellen hoe vaak hij mag proberen en hoe lang.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

zelf maken ?
Batchfile:
1
echo ATDTnummer >> /dev/ttyS0

Eventueel kun je nog met de hayes commando's spelen om te zorgen dat het geluid aan of uitgaat e.d.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
mijn modem reageerd hier wel op met wat knipperende leds, maar bellen doet hij niet...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

'wat knipperende leds' is niet echt iets waar ik wat mee kan ;)
Kan het modem uberhaupt wel hayescompatible AT-commando's aan ?
Anders probeer je eens in minicom te bellen, dat zou gewoon 'ATDT' + het nummer moeten zijn.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:57
Als het een serieel modem is dan zal hij vast de AT-commando's wel herkennen.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
het is een extern serieel modem, die met minicom, mgetty, wvdial gewoon werkt.
De enige reactie die ik met

code:
1
echo ATDT0624...... >>  /dev/ttyS0

is dus dat mijn status leds echt alleen even knipperen (nauwelijks te zien).

overigens reageerd bij met echo op geeneen hayes code, terwijl in minicom alles wel gewoon werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door deepbass909 op 12-09-2004 00:27 ]

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 23:13

jvhaarst

Eendracht maakt macht

uit man minicom :
-S script. Run the named script at startup. So far, passing username and password to a startup script is not supported. If you also use the -d
option to start dialing at startup, the -S script will be run BEFORE dialing the entries specified with -d.

-d Dial an entry from the dialing directory on startup. You can specify an index number, but also a substring of the name of the entry. If you
specify a name that has multiple entries in the directory, they are all tagged for dialing. You can also specify multiple names or index num-
bers by separating them with commas. The dialing will start from the first entry specified after all other program initialization procedures
are completed.
Lijkt me niet zo ingewikkeld.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
met alleen 1 probleem, minicom kan niet als cron-job gestart worden, en aangezien de server op vaste tijdstippen moet bellen, moet ik er wel een cron-job of iets dergelijks van maken.

Doormiddel van
code:
1
Screen -dmS minicom minicom -d1
lukt het me wel om minicom te laten bellen op een bepaalde tijdstip, maar vervolgens blijft minicom draaien en wordt mijn serielepoort gelockt.
Een andere oplossing zou dus zijn om de screen-sessie te killen na bijv 5 minuten, maar omdat de pid elke keer anders is, kan ik daar niet een standaard scriptje voor maken.
Heeft iemand daar misschien een ideetje over?

• blaataaps
  • Niet online
De manpage van screen lezen over hoe je screensessies kunt opstarten en afsluiten.

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Is chat niet iets?
Evt in combinatie met expect oid. expect wordt ook door adsl4linux gebruikt dus mayb kun je daar nog wat vandaan halen.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
@Blaataaps
uit de manpage van Screen kan ik niet halen hoe ik een screensessie met een script kan stoppen.

• flok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-03-2023

flok

www.vanheusden.com

deepbass909 schreef op 12 september 2004 @ 00:26:
het is een extern serieel modem, die met minicom, mgetty, wvdial gewoon werkt.
De enige reactie die ik met
code:
1
echo ATDT0624...... >>  /dev/ttyS0

is dus dat mijn status leds echt alleen even knipperen (nauwelijks te zien).
overigens reageerd bij met echo op geeneen hayes code, terwijl in minicom alles wel gewoon werkt.
Eerst even met serserial de seriele poort goed zetten.

www.vanheusden.com

• blaataaps
  • Niet online
deepbass909 schreef op 12 september 2004 @ 19:19:
@Blaataaps
uit de manpage van Screen kan ik niet halen hoe ik een screensessie met een script kan stoppen.
-X Send the specified command to a running screen session. You can use the -d or -r option to tell screen to look only
for attached or detached screen sessions. Note that this command doesn't work if the session is password protected.
3 keer raden wat screen -X -S sessionname quit doet.

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
* Rac-On werkt bij een telecomprovider en heeft een testsysteem gebouwd met Perl. 2 seriele modems aan een pc en elkaar maar laten bellen. Als je geinteresseerd bent wil ik morgen op kantoor de relevante stukken code wel even voor je posten?
't is perl en het programma is gebouwd om contstant te bellen, maar je moet het zonder al te veel moeite kunnen aanpassen..
Ik zou trouwens beginnen met je modem te leren kennen in minicom. Als je het ding daar niet aan eht bellen krijgt, kan je het vergeten.

@Blaataaps, je kan dit wel doen met minicom en screen, maar het is een beetje overkill naar mijn mening..

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• blaataaps
  • Niet online
rac-on schreef op 12 september 2004 @ 21:31:

@Blaataaps, je kan dit wel doen met minicom en screen, maar het is een beetje overkill naar mijn mening..
Ben ik op zich niet met je oneens, maar screen voldoet op zich wel, maar ik ben niet degene die screen in eerste instantie aanraadde, maar gaf slechts reacties op vragen over het gebruik ervan :)
Pagina: 1