Toon posts:

[WLAN] p2p netwerk, alleen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met een p2p netwerk (via wlan). Ik zal even de situatie uitleggen. Ik heb een PC staan met daarin een WLAN kaartje en een laptop met daarin en WLAN kaartje. Ik wil graag bestanden tussen mijn laptop en pc kunnen uitwisselen. Ik heb de IP adressen en dergelijke allemaal ingevuld en "Mijn documenten" op delen gezet, maar ik krijg slechts verbinding tussen de kaarten. Bij mijn netwerklocaties staat dus niets (hier zouden dus mijn laptop en pc moeten komen staan).

Voor het delen van de bestanden heb ik een progje gedownload FileSync. Maar dit heb ik nog niet getest want ik moet natuurlijk een werkend netwerk hebben.

Maar weet iemand wat ik vergeten ben waardoor ik geen werkend netwerk krijg en alleen verbinding tussen de kaarten?

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 23:34
heb je ze wel op "ad-hoc" gezet je wlan-kaartjes ?

[ Voor 31% gewijzigd door Shuisman op 11-09-2004 22:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
SHuisman schreef op 11 september 2004 @ 22:03:
heb je ze wel op "ad-hoc" gezet je wlan-kaartjes ?
Jazeker, daar kan het niet aan liggen.

Kan het misschien zo zijn dat de settings van "het thuisnetwerk" niet kloppen.

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09-2025

Ruudjah

2022

Heb je geprobeerd te pingen? Heb je //ipadres// geprobeerd?

TweakBlog

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu het netwerk werkende, ik kan dus via mijn laptop in de mappen van mij pc kijken. Het probleem is dus opgelost.

Alleen vraag ik me nu af of het mogelijk is mijn anologe internet verbinding 56 kb te delen. Ik wil dus de verbinding die ik op mijn pc heb ook op mijn laptop kunnen gebruiken, maar is dit wel mogelijk. Want ik heb dus geen vast DNS. Kan mij iemand even uitleggen hoe ik dit even kan doen.