Pc doet het niet meer na crash

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eR1k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08 20:51
Lo mensen,

amd xp-m 2600
abit nf7-s reve2.0 (standaard bios)
mushkin 2*256mb pc3200 (bh-6)
maxtor 40gb 7200 rpm
sapphire 9800 non pro (standaard bios) cat 4.8->4.9
onboard sound
52x cdplayer
mach2@r507
qtec 550 watt
windows xp pro

Ik heb gisteren mijn mach 2 geinstalleerd en de eerste runs verliepen vrij soepel. Echter toen ik per ongeluk een te hoge multiplier bij mijn fsb ingesteld had (m.a.w. de cpu liep VER buiten zijn specificaties) hoorde ik zo'n sirene en zette ik mijn pc uit.
Maar daarna heb ik geprobeerd mijn pc op te starten en dat balkje dat normaal 12 keer op een neer ging gaat nu slechts 3 keer op en neer. vervolgens wordt het scherm zwart en slaat mijn monitor voor een paar seconden uit en daarna weer aan terwijl de pc continu aan blijft staan. Ik log in bij windows, ik laat hem op starten en druk op start. Heel langzaam schuift het menu omhoog maar wanneer ik een programma probeer te selecteren loopt de pc helemaal vast. Als ik "deze computer" wil selecteren loopt hij vast. Hij loopt continu vast. Alles instellingen zijn standaard dus het maakt niet uit of ik mijn cpu op 3 gig of op 800mhz laat lopen, de pc slaat altijd vast. Wat mij wel opviel in de bios was dat je alles kon zetten naar "defaults" echter het kopje waar je fsb kon instellen kon ik "user define" niet veranderen naar "defaults". Heel vreemd.
Weten jullie misschien wat het probleem is, hardware matig, software matig of beide ?

btw. ik heb al vele malen een cmos clear gedaan maar dat werkt niet want de fsb en mp in de bios blijven onder de noemer "user define" staan en niet "default"
Mijn core lijkt niet verbrand te zijn, deze blijft paars egaal van kleur. Kan het zijn dat mijn voeding het begeven heeft ? Tevens waren er enige artifacten in het begin maar dat lijkt opgelost te zijn doordat ik nieuwe drivers geinstalleerd heb.

[ Voor 31% gewijzigd door eR1k op 11-09-2004 22:32 ]

Verwijderd

Heb je al een BIOS reset gedaan? Oh, je hebt al ge-edit.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 05:34 ]

Verwijderd

hmmm ff de stroom eraf (stekker er uithalen dus).....dan starttie op met safe settings en kan je in de bios de fsb corrigeren bv.

ok de bios heb je dus al gereset...

Ander geheugen proberen indien mogelijk?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 22:18 ]

• eR1k
In principe maakt dat niet uit, want ik kan dus de fsb op 200 zetten ik kan de fsb op 220 zetten. Hij start op, maar blijft even traag reageren en crasht vervolgens in windows.

Verwijderd

doe eens een memtest, het lijkt alsof er iets met je geheugen is

Verwijderd

jaja... kan natuurlijk zijn dat windows vern**kt is... heb je al een image terug gezet, of clean installen?

Verwijderd

TerraNova schreef op 11 september 2004 @ 21:46:
[knip

Mijn core lijkt niet verbrand te zijn, deze blijft paars egaal van kleur. Kan het zijn dat mijn voeding het begeven heeft ?
Dat zegt niks. Er kan iets beschadigd zijn binnen in de processor.

Ik ben bang, dat je cpu naar de gort is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 22:22:
[...]

Dat zegt niks. Er kan iets beschadigd zijn binnen in de processor.

Ik ben bang, dat je cpu naar de gort is.
Hij kan nog wel in Windows komen, gebeurt niet vaak als cpu kaduuk is.

• eR1k
Nog een voorbeeldje. Als ik een venster open en ik beweeg deze over het scherm dan bereikt mijn cpu al 100% full load... Ik heb nog wel wat corsair llpt liggen, deze zal ik morgen ff instaleren. Maar laat de tips maar komen, ik kan ze goed gebruiken.

[ Voor 36% gewijzigd door eR1k op 11-09-2004 22:24 ]

Verwijderd

zal allereerst ff nog memtest laten draaien, indien fouten nadere geheugen proberen. (denk nog steeds dat het aan windows ligt)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 22:23:
[...]

Hij kan nog wel in Windows komen, gebeurt niet vaak als cpu kaduuk is.
Er hoeft maar ergens één baantje stuk te zijn en bepaalde instructies kunnen niet meer (correct) worden uitgevoerd.

Ik heb het een keer gehad met een 1700+, die een korte tijd te warm geworden was.
PC startte normaal op, Windows ook, totdat ik sommige programma's ging gebruiken. Rare foutmeldingen, vastlopers, programma's die gewoon helemaal niks deden.

Ik heb toen een 1800+ gehaald en alles werkte weer normaal :)

@TS: Als je nog een andere processor hebt kun je die even proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 22:40 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 22:38:
[...]

Er hoeft maar ergens één baantje stuk te zijn en bepaalde instructies kunnen niet meer (correct) worden uitgevoerd.

Ik heb het een keer gehad met een 1700+, die een korte tijd te warm geworden was.
PC startte normaal op, Windows ook, totdat ik sommige programma's ging gebruiken. Rare foutmeldingen, vastlopers, programma's die gewoon helemaal niks deden.

Ik heb toen een 1800+ gehaald en alles werkte weer normaal :)

@TS: Als je nog een andere processor hebt kun je die even proberen.
ik zei "niet vaak"... maar hardware is iid soms net als vrouwen; zeer complex en veels teveel mogelijkheden om echt te begrijpen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eR1k
Ik heb veilige modus gedaan en hierin kon ik wel fatsoenlijk sommige dingen selecteren. Heb ander geheugen geprobeerd, andere cpu maar het werkt nog steeds niet echt lekker. Daarna heb ik mijn schijf geformateerd en nog steeds als ik een scherm probeer te verschuiven heb ik 100% load, dit is dus de explorer.exe
Weten jullie of dit aan mijn videokaart ligt!? of staat er iets fout ingesteld in mijn bios ?

ps: heb net ff drivers geinstalleerd van mijn gfx, maar nu kan ik windows alleen nog aan de praat krijgen in veilige modus omdat zij gelijk vast loopt bij windows normaal opstarten, ook zag ik wat artefacten. Maar er zijn normaal gesproken geen spikkeltjes of rare gekleurde blokjes te zien dus ik denk dat dat gewoon een grapje van windows was :X

[ Voor 32% gewijzigd door eR1k op 13-09-2004 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of je het al geprobeerd hebt maar misschien verhelpt het bij een bios update.

Wat zijn je Temps van je CPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eR1k
Mijn bios op abit nf7-s rev2.0 geeft -8 aan maar ik weet zeker dat me temp minimaal 15 graden lager ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je grafische kaart kan ook te warm worden en daardoor kun je gekke dingen krijgen als je een scherm verplaatst/minimaliseert/etc. Je zou even aan de koeler van je grafische kaart kunnen voelen of deze erg warm is (en wat zijn je overige temps > cpu&case).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TerraNova schreef op 13 september 2004 @ 14:36:
Mijn bios op abit nf7-s rev2.0 geeft -8 aan maar ik weet zeker dat me temp minimaal 15 graden lager ligt :)
-8??? en hij moet 15 graden lager liggen???? huh... dus je Processor moet dus ongeveer onder het vriespunt bij -23 graden 8)7

Weet je het heel zeker? LOL 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 11:22

Kristof

is een Belgisch product

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 11:19:
[...]

-8??? en hij moet 15 graden lager liggen???? huh... dus je Processor moet dus ongeveer onder het vriespunt bij -23 graden 8)7

Weet je het heel zeker? LOL 8)
Zoek eens op "mach2" (hetgeen hij in zijn startpost vertelt...)

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kristof schreef op 14 september 2004 @ 11:40:
[...]

Zoek eens op "mach2" (hetgeen hij in zijn startpost vertelt...)
Je hebt gelijk, heb ik over het hoofd gezien excuses :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eR1k
Gasten bedankt voor jullie hulp ! Heb een mobo bios flash gedaan en alles werkt weer ok. Heb alleen mijn 2600+ IQYHA 0351 MPMW in het proces gesloopt dus draai nu op een barton 2500+ op een magere 2,7 gig snik* :'(
Pagina: 1