Toon posts:

Snelheid branden invloed op CD kwaliteit?

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Even een simpele vraag: heeft iemand ooit getest of de de snelheid (8x) van het branden een negatieve invloed op de geluidskwaliteit van de te branden cd heeft (in vergelijking met bijv. 2x branden)??
Uit mijn eerste testen lijkt het alsof er geen kwaliteitsverschil is. Heeft iemand andere resultaten, of weet iemand wat meer?

Bedankt, PAM

• exabart
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 21:27
Het schijnt dat bij hogere snelheid de putjes minder diep zijn. Sommige cd-spelers hebben daar moeite mee (mindere kwaliteit laser). Ben er wel benieuwd naar of het echt zo is, want mijn stereo doet ook wel eens moeilijk.

Verwijderd

en de zogenaamde officiele testen die er zijn spreken elkaar bijna allemaal tegen. Eerst was het zo dat op lagere snelheid beter was omdat dieper wordt gebrand. Maar een paar laatste testen zeggen juist dat een snelle brander veel compacter brandt. Dus alleen op de plek waar het echt moet en dat op lagere snelheden dat wel eens te grof is.
beetje lastig uitgelegd...maar ja..... :)

• thedjin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2023
somige spellen zoals gangsters bramde miet op een hoge snelheid een lage snelheid deed hij het wel
héél gek

raar is zo gek nog niet !

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

Dit is al eens vaker ter sprake gekomen hierzo, en toen heb ik het ook al gemeld.

Er is een gedachte, dat met bijvoorbeeld 2 speed branden het putje nogal lang gaat nagloeien. Dat heeft tot gevolg dat de randen van een putje ietsje wegsmelten. Met een hogere snelheid (bijvoorbeeld 8 speed) gloeien de putjes niet zo lang na en krijg je dus scherpere randen. Wat hier in de praktijk waar van is weet ik niet, maar ik geloof dat ik het in ct gelezen heb, en dat vind ik persoonlijk nogal een betrouwbaar blad (dus niet computertotaal maar echt ct..)

Verwijderd

Ik denk niet dat de snelheid van schrijven invloed heeft op de daadwerkelijke geluidskwaliteit. Wel op de leesbaarheid: als ik een CD op 2x beschrijf (heb nog een oud brandertje), kan m'n Kenwood wisselaar (auto) ze niet lezen. Op singel-speed wel. Ik heb trouwens al meerdere (audio) CD-spelers gezien die moeite hebben met CD's die op meer dan 1x zijn opgenomen.

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 19:36
Alleen de leessnelheid heeft invloed van de audio kwaliteit... van het branden zelf zal je niks door de snelheid merken...

Currently playing: MTG Arena (PC)

Pagina: 1