Toon posts:

Netwerk werkt niet met Eminet router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

We hebben hier 2 computers staan en een nieuwe Eminent router, en we hebben internet via het 50 euro per maand pakket van Chello. Nu willen we dus internet delen via de router.

De netwerk kaarten zijn zeker goed en goed geinstalleerd. We hebben een UTP kabel van modem naar router, en UTP kabels van router naar PC.

Het lukt me maar het zaakje werkend te krijgen. Beide computers hebben XP. Het hoort dus volgens mij gewoon een kwestie te zijn van router goed instellen en gaan. Waarschijnlijk ligt daar de fout dus dan ook.

Ik heb als eerst het MAC adress van de modem ingevuld in de router. Ook hebben we als host name chello.nl gegeven. Klopt dit? Chello geeft dat namelijk als domeinnaam aan, ik weet niet of domeinnaam en host name het zelfde is. En in het boekje van de router staat zelfs dat hostname en MAC misschien niet eens hoeft.

Ook staat DHCP ingeschakeld in de router zodat de IP's automatisch moeten worden verkregen. Op beide computers staat ook ingesteld dat ze beide de IP's automatisch moeten verkrijgen.

Ook heb ik de 802 technologie ingeschakelt en uitgeschakelt in de router, dit helpt niks, moet deze aan of uit? Bij netwerk instellingen staat hij wel weer aan, dus ik dacht dat hij dan in de router ook aan moet.

Ik kan dus ook niet pingen naar sites.

Wie kan mij helpen? Heb even geen ideeën meer..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 21:05 ]

• [FSF]Moses
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10-2025
Eeeh mac-address van je modem? Ik neem aan het MAC address van de PC die eerst alleen aan het modem hing?
Hostnaam, volgens mij kan dat alles zijn voor zover ik weet, echter geen chello.nl of ik moet zwaar in de war zijn....

Zien de 2 xp bakken elkaar wel? Wat als je ipv een dhcp toegekend ipnummer vaste ipnummers gebruikt voor de 2 xp bakken?

Moses

Verwijderd

Inderdaad het mac adres van je pc invoeren in je router, niet die van de modem.

Verder kan het nog van alles zijn.
Werkt je internet als je een pc direct aansluit?
Krijgen je PC's allebei een IP van de router?
Branden je lampjes? :D

Verwijderd

Om het nog even duideliker te zeggen :

De pc, welke eerst draaide op de modem, via de netwerkkaart, is degene die is aangemeld bij chello, oftewel het zogenaamde provisioning.

De pc die dus is aangemeld bij chello, open daar in XP het dosvenster/opdrachtprompt en voer daar dan in : ipconfig /all

Nu krijg je een overzicht te zien van je netwerkkaart. Daar staat een fysiek adres.
Voorbeeld : 01-00-wg-et-sh-km

Clone nu dit adres in je router, sla het op, restart je pc, zo mogelijk ook je router en dan moet ie het doen.

Verwijderd

Topicstarter
FSF-Moses schreef op 13 september 2004 @ 10:43:
Eeeh mac-address van je modem? Ik neem aan het MAC address van de PC die eerst alleen aan het modem hing?
Hostnaam, volgens mij kan dat alles zijn voor zover ik weet, echter geen chello.nl of ik moet zwaar in de war zijn....

Zien de 2 xp bakken elkaar wel? Wat als je ipv een dhcp toegekend ipnummer vaste ipnummers gebruikt voor de 2 xp bakken?
Oke, ga ik die van de PC proberen. Hostnaam weet ik zelf ook niet, chello.nl leek me logisch. En de bakken zien elkaar ook niet. Een vast IP nummer toekennen werkt ook niet.
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 12:25:
Inderdaad het mac adres van je pc invoeren in je router, niet die van de modem.

Verder kan het nog van alles zijn.
Werkt je internet als je een pc direct aansluit?
Krijgen je PC's allebei een IP van de router?
Branden je lampjes? :D
Internet werkt wel als je de router er tussen weg laat. Lampjes van 1 pc brand wel, ander niet, maar werken beide niet. Lampjes router nog niet naar gekeken.
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 12:37:
Om het nog even duideliker te zeggen :

De pc, welke eerst draaide op de modem, via de netwerkkaart, is degene die is aangemeld bij chello, oftewel het zogenaamde provisioning.

De pc die dus is aangemeld bij chello, open daar in XP het dosvenster/opdrachtprompt en voer daar dan in : ipconfig /all

Nu krijg je een overzicht te zien van je netwerkkaart. Daar staat een fysiek adres.
Voorbeeld : 01-00-wg-et-sh-km

Clone nu dit adres in je router, sla het op, restart je pc, zo mogelijk ook je router en dan moet ie het doen.
Dit ga ik eens proberen :)

Bedankt allen.
Pagina: 1