Toon posts:

[XP SP2] Norton Anti-Virus 2004 NL geen icoontje meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende:

Windows XP Pro NL + SP2
Norton Anti-Virus 2004 NL + WMI-update via live-update binnen gehaald.

Na sp2 geïnstalleerd te hebben met de WMI-Update van Symantec er overheen geeft het beveiligingcentrum van windows aan dat de virusbeveiliging (norton) ingeschakeld is. De virusscanner werkt ook goed. (getest via: http://www.eicar.org/anti_virus_test_file.htm )

Het icoontje van Norton rechts onderin de taakbalk is alleen verdwenen en in het hoofdprogramma van Norton staat aangegeven dat de Auto-protect 'uit' staat en bij e-mail scannen 'fout'.
Dit heb ik bij meerdere verschillende pc's waar ik hetzelfde geïnstalleerd heb.

De virusscanner (norton) werkt voor de rest goed en als er een virus binnen komt wordt die stil geblokkeerd. (dus niet meer het schermpje van norton dat er een virus gevonden is) Maar ik wil graag de virusscanner zelf in de hand houden, nu lijkt het er op dat windows dit doet.

Ik heb geen virus dat norton uitschakeld. (getest met stinger, msconfig, regedit en volledige systeemscan onder veilige modus)

Zijn er mensen die hetzelfde hebben na het installeren van SP2 + de WMI-update??

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:27

Pinobigbird

doesn't share food!

Ja heb ik ook gehad
* Pinobigbird zoekt in zijn post history...

edit:
gevonden
Pinobigbird schreef op 08 september 2004 @ 22:41:
Ook hier een tevreden SP2 user :)
Ik heb echter 1 probleem gehad met Norton Antivirus 2004, die ik overigens wel met de LiveUpdate had bijgewerkt zodat het Beveiligings Centrum hem herkende.

Bij het opstarten van Windows werd soms wel en soms niet de Auto-Protect ingeschakeld. Het tray-icoon verscheen ook niet en ik kon hem niet handmatig aanzetten, hij reageerde simpelweg niet.

Ik heb Norton Antivirus 2004 gedeïnstalleerd en (na een reboot) weer terug geïnstalleerd. Alles werkt nu prima. Waar het dus aan lag weet ik nog niet.

[..]
knip
[..]

[ Voor 86% gewijzigd door Pinobigbird op 11-09-2004 21:05 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:54

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Heb ik idd ook gehad, ik had het op dezelfde manier opgelost als Pinobigbird. Ik heb trouwens op een andere WinXP NL systeem SP2 geinstalleerd en NAV2004 werkte wel nog 100%, enige verschil was dat het de UK versie van NAV was. Er zit in die NL-versie dus toch iets wat niet helemaal in orde is na SP2 lijkt me zo.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt pinobigbird voor de simpele oplossing!! Bij mij is het nu ook op die manier gelukt.

Ben er nog niet achter wat de rede ervan was....

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:27

Pinobigbird

doesn't share food!

Nu is deze work-around natuurlijk nog geen oplossing :|
Met 1 pc is het nog wel te doen, maar als je, zoals TS meerdere pc's moet doen is de lol er snel af.

Op de site van Symantec kan ik er nog niks over vinden, maar hier blijkt dat hetzelfde probleem dus vaker voorkomt, dat kan geen toeval zijn.

Als je dus op meerdere pc's XP SP2 wilt installeren en je gebruikt Norton AntiVirus 2004 NL, dan zou ik toch maar ff wachten.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt