Ik wil de K8N Neo Platinum met Cool 'n Quiet control voorzien van de Zalman 7000 met Fan Mate 2. Kan de Fan Mate gebruikt worden in combinatie met de Cool 'n Q.functie? Of is de Fan Mate nu overbodig geworden, het mobo bepaald immers zelf de snelheid van de coolerfan.
Is overbodig geworden. Je kunt 'm er wel tussen zetten, maar ik zou de fan snelheid zeker niet te laag instellen.
Toen waren beige computers heel gewoon.
Ik heb hem er wel tussen gezet op mn athlon64, want dan kun je hem tenminste 'hard' beperken op een laag toerental. Mijn moederbord (msi k8t neo) verlaagde het toerental nl. wel iets, maar ik vind dat niet voldoende werken. Hij ging bijna nooit op allerlaagste toerental, ondanks cpu temp van 35 graden.
Als je de geluidsbeperking belangrijk vind zou ik hem er dus wel tussen zetten, maar hou in het begin wel even de temps in de gaten. Bij mij blijft ie op lage toeren (silent modus) nog steeds maar 30-35 graden.
Als je de geluidsbeperking belangrijk vind zou ik hem er dus wel tussen zetten, maar hou in het begin wel even de temps in de gaten. Bij mij blijft ie op lage toeren (silent modus) nog steeds maar 30-35 graden.