[A7N8X-X] start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• Necrite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-08 17:44
Ik heb vanmiddag mijn systeem in een andere kast gezet (techsolo TC-52 :9~), maar nu start het hele zaakje niet meer op. Het stand-by lampje op het mobo brand wel, maar als ik op de power-knop druk gebeurt er niets. Geen ventilatoren, geen harde schijven, geen monitor, nix. :(

Specs:
Asus A7N8X-X
AMD Athlon XP 2000+
512 MB Kingston PC3200
Geforce FX 5200
Maxtor 80 gig
no-name 300 watt voeding

Tot voor gisteren werkte ie dus nog wel.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, shit happens. Maar wat is je vraag :? Wel, heb je überhaupt wel iets gedaan om het probleem te verhelpen? Dat kan ik helaas niet uit de topicstart afleiden .. Meest logische is om het boeltje weer in de oude kast terug te zetten en te testen. Of op een houten plankje. Ook had je de voeding afzonderlijk kunnen testen. Zie verder ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter dat je eigenlijk éérst had moeten doornemen voor het openen van dit topic :)

• Necrite
Mijn vraag leek me duidelijk, nl: Wat moet ik doen zodat het spul weer gaat werken?
Ik heb al de BIOS gereset, USB muis eruit gehaald (gelezen op 1 of ander wazig forum dat dat zuo helpen), kijken of het zonder harde schijven/ventilatoren wel werkt...
Die FAQ heb ik nog niet gelezen, sorry daarvoor.

-edit-
De bios is versie 1006

[ Voor 6% gewijzigd door Necrite op 11-09-2004 21:06 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:28

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Is de powerknop wel in orde? Maak eens contact met een schroevendraaier op de Power-On contactpunten.

Ventilatoren gaan ook niet 'heel eventjes' draaien?

[ Voor 27% gewijzigd door PD2JK op 11-09-2004 21:09 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Necrite
*kick

De voeding maakte kortsluiting binnenin, dat is nu verholpen en het hele zaakje draait weer :D

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-07 21:57

Nickbn

Betrokken

ik heb hetzelfde probleem, nieuwe mobo kast etc, maar dan met athlon 2600

alleen begrijp ik het stukje "voeding maakte kortsluiting" niet
hoe bedoel je? was je voeding opeens kapot gegaan ofwat?
ik heb wat onderdelen uit oude comp gehaald die het nog goed deden maar nu opeens niet meer
Pagina: 1