Verkeerde Flash M7NCD, hoe te herstellen?

Pagina: 1
Acties:

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05-2025
Hallo mensen,

Ik heb een link gekregen van iemand vanmiddag waarmee ik mijn bios kon flashen, maar hij gaf mij een verkeerde flash. Oftuwel een M7NCD PRO flash. Aangezien ik geen PRO heb, is nu mijn hele moederbord naar de tering.

Is er misschien iemand die weet wat er nog te doen is? (afgezien van heel boos worden, nieuw moederbord kopen)???

(om het toch maar van de grappige kant te bekijken:

- hele compter ligt nu uit elkaar
-10km gefietst om alle onderdelen te laten checken bij een vriend
-het deed het allemaal :):)
-we gingen nog even kijken naar een nieuw moederbord, aangezien ik dacht dat mijne dus nu stuk was (= ie nou ook!! Fucking..))

Grmbl :) nou jah.. d'z het risico, maar ik ben dus NIET blij.. :S

www.maartenlangelo.nl

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:26

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je BIOS chip vervangbaar is (dus niet vastgesoldeerd) kun je een nieuwe bestellen. Of Biostar moet slechte support hebben...

Een andere mogelijkheid is een nieuw moederbord. Je hebt al een ASRock K7S8X voor 35 euro inclusief btw.

Waarom wou je je bios flashen? Was het echt nodig?

[ Voor 12% gewijzigd door PD2JK op 11-09-2004 20:35 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel ietsje verduidelijkt en vage smiles verwijderd.

• T i M
  • Laatst online: 09-02 20:30
Ik dacht dat er in de FAQ een hoop te vinden was over het recoveren van een mislukte bios flash.

• Maarten L
Hmm.. als je dan ook vertelt waar ik dat kan vinden:) :) En .. is het niet voor elk moederbord verschillend? aangezien ik niet echt een doorsnee moederbord heb :(..

volgend moederbord wordt een bekend moederbord:)

Je schijnt ook het moederbord "terug" te kunnen flashen, maar dat kan je niet zelf doen, 1 of andere methode voor waar je "iets" voor nodig bent.. :)

Morgen zondag = rustdag, overmorgen maandag:) gaan we even verder zoeken..

www.maartenlangelo.nl

Verwijderd

Maarten L schreef op 11 september 2004 @ 23:59:
Hmm.. als je dan ook vertelt waar ik dat kan vinden:) :) En .. is het niet voor elk moederbord verschillend? aangezien ik niet echt een doorsnee moederbord heb :(..

volgend moederbord wordt een bekend moederbord:)

Je schijnt ook het moederbord "terug" te kunnen flashen, maar dat kan je niet zelf doen, 1 of andere methode voor waar je "iets" voor nodig bent.. :)

Morgen zondag = rustdag, overmorgen maandag:) gaan we even verder zoeken..
Kan niet. Je moet een nieuwe chip erin zetten of met een speciaal apparaatje deze chip opnieuw flashen. Hoe dan ook..hij moet uit je plank.

Vaak krijg je ze gratis thuis als je de fabrikant mailt :)

Verder moet je niemand de schuld geven. Dat iemand je een verkeerde link geeft is misschien wat dom, maar wat nog veel dommer is, is dat jij blind die bios erin flasht. Maargoed, dat heb je bij deze dus ook afgeleerd :+

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 15:51
Ten eerste, sorry dat ik je de verkeerde link had gegeven, maar je had natuurlijk zelf moeten kijken of de bios klopte met je moederbord.

maar goed, uit de pmg faq:
Hoe recover ik een mislukte BIOS flash?
Dat kun je op verschillende manieren doen. Indien de PC nog floppyactiviteit vertoont na de reboot, dan kun je de BIOS herstellen met een speciale opstartflop:

AWARD BIOS

Maak een opstartflop. Tip: DRDOS Flash op www.bootdisk.com.
Kopieer AWDFLASH.EXE en BIOSFILE.BIN naar de diskette.
Maak een AUTOEXEC.BAT aan met enkel de volgende regel:
AWDFLASH.EXE BIOSFILE.BIN /PY /SN /R /CC /CD /CP
Duw de flop in de gleuf en booten maar!
Mocht dat niet werken, dan is het, zoals fewture zegt, een kwestie van mailen naar Biostar, die sturen je ongetwijfeld een nieuwe bios chip op.

• Maarten L
ga ik nu proberen:) kijken of het gaat werken. En inderdaad hier leer je heeel veeel van. Ik ga hier noooit meer de fout in! :) hahahaha.. :D

www.maartenlangelo.nl

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
Maarten L schreef op 12 september 2004 @ 11:32:
ga ik nu proberen:) kijken of het gaat werken. En inderdaad hier leer je heeel veeel van. Ik ga hier noooit meer de fout in! :) hahahaha.. :D
Kan je nog booten van een floppy?

Je kan de bios opnieuw laten flashen door: http://www.flashbios.org/.
Het kost 10 Euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Xfile op 12-09-2004 11:55 ]

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Verwijderd

Xfile schreef op 12 september 2004 @ 11:53:
[...]

Kan je nog booten van een floppy?

Je kan de bios opnieuw laten flashen door: http://www.flashbios.org/.
Het kost 10 Euro.
Dan kun je dus beter gewoon om een nieuwe vragen, want dat is vaak gratis ;) Scheelt toch weer 10 euro.

• Maarten L
Jupz en vandaag is het weer maandag:) Aan het werk maar weer.. hihi:) Verveeelde me zoveeeel dat mijn zusjez computer maar opnieuw geinstald heb. Toch nog iets goed gegaan..

www.maartenlangelo.nl

Pagina: 1