Toon posts:

x87 error exception test - coprocessor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje loopt de computer zo nu en dan vast. Hij kan het een hele dan niet doen, maar soms loopt ie ieder half uur vast. Dit gebeurd vaak net na het opstarten. De harde schijf rateld niet meer en bij taakbeheer staar er geen hoog cpu verbruik.

Specs:

Dell Dimension xps t450
mobo: Dell?
cpu: celeron 1400 met slot t converter
geheugen: 128 mb siemens en 128 mb hp
hd: 16 gig maxtor

Dit heb ik al gedaan:
- mobo gekeken op lekke condensatoren
- powermax hd check gedaan
- memtest (maar een uurtje, geen fouten)
- Er zat oorspronkelijk een pentium III 450 processor in, toen liep hij ook al vast, de 1400 komt uit mijn oude computer en deed het toen perfect.
- De Dell Diagnostics tool gedraaid, ik kreeg toen deze error:

"x87 error exception test - coprocessor

cannot generate an interrupt for a precision exception"

Ik kon er op google weinig over vinden (behalve dat de dell diagnostics dit test)
Weet iemand wat deze fout inhoud, waar het aan ligt en of dit mogelijk de vastlopers veroorzaakt?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

• Hoover
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09-2025
Lijkt op een defect moederbord.

Wat je het beste kunt doen is de hardware swappen zodat je erachter komt wat er mis is.

Duurt wel een tijdje maar dan ben je zeker van je probleem......

succes

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:18

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Dell-moederborden worden geloof ik door ASUS gemaakt, probeer het typenummer eens te achterhalen zodat je een BIOS-update kunt doen, want een Celeron 1.4 op een mobo zetten waar eerst een P3 in zat kan nooit in 1 keer goed gaan volgens mij. Zit nogal een generatiekloof tussen en kan me dus niet voorstellen dat zo'n oud mobo die nieuwe processor zonder update goed zal ondersteunen.

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• Fulcrum2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01 02:54

Fulcrum2000

Ik wil een threadripper...

Heb je Windows opnieuw geinstalleerd na deze processor swap?.

Edit: processor swap = het wisselen van je processor ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Fulcrum2000 op 12-09-2004 22:05 ]

AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x

Verwijderd

Topicstarter
Wat is hardware Swappen :? ? Het mobo is bij mij idd ook de hoofdverdachte, daarna misschien software, maar ik weet niet of dat van die zware crashes kan veroorzaken.

Het principe van een slot-t converter is dat je zonder echte biosondersteuning deze upgrade kan doen, de cpu zat eerst met het zelfde systeem in een andere computer (een pentium 500) en dat werkte probleemloos. Bovendien was het probleem al aanwezig voordat ik de upgade deed.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 20:24:
cpu: celeron 1400 met slot t converter

- mobo gekeken op lekke condensatoren

- De Dell Diagnostics tool gedraaid, ik kreeg toen deze error:
"x87 error exception test - coprocessor
cannot generate an interrupt for a precision exception"
1) Kan die Slot1 adapter het voltage van het Dell board veranderen met een eigen voedingscircuit? Immers, een Cel 1400 draait op iets van 1.5V en dat gaat dat bord in die Dell niet leveren (min. 2.0V waarschijnlijk)

2) Lekkende condensatoren zul je ook niet vinden (vrij zeker), want ze gebruiken Intel borden en geen Asus/Abit etc.

3) Die test zou ik met een korrel zou nemen, immers je draait niet meer de originele Pentium 3.
--MeAngry-- schreef op 12 september 2004 @ 21:51:
Dell-moederborden worden geloof ik door ASUS gemaakt, probeer het typenummer eens te achterhalen zodat je een BIOS-update kunt doen, want een Celeron 1.4 op een mobo zetten waar eerst een P3 in zat kan nooit in 1 keer goed gaan volgens mij. Zit nogal een generatiekloof tussen en kan me dus niet voorstellen dat zo'n oud mobo die nieuwe processor zonder update goed zal ondersteunen.
Geen Asus maar Intel. Verder werkt zo een Cel 1400 gewoon op oude Dell BIOSen, de BIOS is eigenlijk nooit het probleem (behalve het weergeven van het correcte type en frequentie bij de POST), het voltage is veel belangrijker.
Fulcrum2000 schreef op 12 september 2004 @ 21:54:
Heb je Windows opnieuw geinstalleerd na deze processor swap?.
Dat is niet nodig.

Belangrijkste punt: heeft die Slot T een eigen voltage circuit en zo ja, waar is die op ingesteld.

Anders draait je Cel 1400 nl. op 1.8 of 2.0V ofzo, en daar gaat ie na een tijdje gewoon op crashen. Ik meen dat die dingen al een eigen beveiliging hebben, dus ws. fikt ie niet meteen door ofzo, maar schakelt ie zichzelf uit.

[ Voor 4% gewijzigd door roelio op 12-09-2004 22:05 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Op de converter kan je het voltage aanpassen en die loopt op 1,5 volt. Zoals ik al zei was het probleem al voordat ik de upgrade deed, bovendien deed de celeron met de converter het al prima in een andere computer.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Ideetjes: wissel voor de gein de DIMMs eens om.
Welke BIOS versie draait ie? Ik dacht dat A11 de nieuwste is, vanaf A06 issie zoiezo compleet stabiel in de meeste situaties. Misschien eens updaten?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet op wat voor biosversie hij draait, maar in ieder geval een oude, misschien moet ik dat maar eens een keer proberen. Is het misschien mogelijk dat het software is? Ik heb net spysweeper gedraaid en die vond een heleboel (ook draaiende processen op de achtergrond). Maar omdat de vastlopers niet regelmatig zijn, weet ik niet of dit de oplossing zou kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
*Update*

Ik zal ook nog even vertellen hoe het afgelopen is:

Moederbord heb ik vervangen voor een std atx moederbord (asus p3c2000). Ik heb de kast en voeding omgebouwd naar atx en nu werkt het perfect.
Dus voor de volgende die deze error krijgt:
Vervang het mobo.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 11:06 ]

Pagina: 1