Toon posts:

Edimax Router instellen na vervangen computer in netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 381 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik gebruikte bij mij thuis de volgende opzet: Chello internet, edimax router ertussen, 2 computers. Dit werkte allemaal goed, totdat er 1 computer werd vervangen.

Ik begreep snel dat je de nieuwe computer moest registeren bij chello, dus ik verbond de nieuwe computer rechtstreeks met de kabelmodem van Chello. Toen dit gedaan was had ik internet op mijn nieuwe computer, rechtstreeks via de kabelmodem, de andere computer zat zonder verbinding.

Nu ging ik proberen om de router er weer tussen te zetten. Dit ging allemaal prima, maar toen ik beide computers aanzette, bleek mijn internetconnectie DISCONNECTED in het menu van de edimax router (192.168.2.1). De kabels waren goed aangelegd want ik heb zelfs nog een thuisnetwerk aangelegd, zodat je bestanden kunt uitwisselen. Op allebei de computers kwam het ip ook gewoon goed door.

Het enige verschil zat m in het MAC-adres of Fysiek Adres:

oude computer: 00 - 11 - 09 - 42 - B3 - EF
nieuwe computer: 00 - 50 - FC - 86 - 5D - 7D

Ik heb echt alles geprobeert: computer opniew opstarten, router resetten, kabelmodem resetten, instellingen veranderen, allebei op 10 Half-Duplex gezet (chello-instellingen).. zou het aan het mac-adres liggen??

Khoop dat er iemand is die me kan helpen!!

Maarten

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-12-2025
ja het ligt aan je mac adres dat je router geen ip meer krijgt

nofi: tip lees de handleiding van je router eens
waarschijnlijk staat dit ook in 1 van de faqs op GoT

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

Verwijderd

Topicstarter
hoe bedoel je mn router krijgt geen ip meer door? ze krijgen allebei een goed ip-adres door, ze verbinden ook met elkaar, alleen het Mac-adres is verschillend.

misschien begrijp ik je verkeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik misschien iets oplossen met het programma SMAC? hiermee kan je de Mac-adressen bewerken en dergelijke.. http://www.klcconsulting.net/smac/ ??

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:36

De Nelis

en anders maar niet...

De router moet het mac-adres van je oude PC hebben aangezien daar je chello connectie bij upc op geregistreerd staat.

En je hoeft je router niet opnieuw in te stellen na het vervangen van een pc, gewoon op dhcp laten staan zoals in je oude configuratie en het draait als vanouds.

[ Voor 42% gewijzigd door De Nelis op 11-09-2004 21:51 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoef de router niet opnieuw in te stellen, maar toch krijg ik steeds geen verbinding?? Heeft er iemand n oplossing??

Verwijderd

Je nieuw geregistreerde MAC adres klonen op je router?

Verwijderd

Volgens mij inderdaad je oude MAC adres even klonen. Dat is dus wel een instelling van je router wijzigen :)

Bij de Edimax die ik ken:

Inloggen (duh, maar ja je weet maar nooit )

--> General setup --> WAN --> Dynamic IP

En dan je oude macadres gewoon invoeren, niet op clone mac adres klikken dus.
En even aply natuurlijk.
Pagina: 1