Toon posts:

[USB-serieel converter]veel trager dan ser.-ser.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers!!! Een vraagje voor jullie,

Dit is de situatie:
PC: serieel<>serieel op cardreader = geen problemen, snel
Laptop: usb<>serieel op cardreader = 84x zo traag als PC

Zijn dit soort kabels gewoon inefficiënt, en een noodoplossing voor USB-only systemen?

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:15
Kan je op je laptop niet beter een PCMCIA-cardreader gebruiken?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ben ik de enige die hier geen worst van snapt... :?

Polonium, wees eens duidelijk exact wat je hier doet, het lijkt alsof je een USB-serieel converter gebruikt en daar het probleem zit, maar jij hebt het alleen maar over kabels. Kun je aub eea verduidelijken :o

Enneh, 'dikke stront' hoort niet in een topictitel, ik verander het naar mijn beste inzicht. Als die inzicht gebrekkig is, graag toelichten ;)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Nou voor jou nog even In Depth:

Het gaat om een Sitecom USB > serieel converter. Deze is op dezelfde cardreader veel trager dan een conventionele seriële kabel.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, je brengt me in de war met je converter :). Ik heb op de site van Sitecom gekeken en de exacte naam is "USB to Serial Cable"

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Nou het is niet inherent aan een usb-serieel converter. Ik heb hier ook z'n converter (12 euro inclusief verzendkosten uit hong kong, want wat vragen ze er in nederland belachelijke prijzen voor) en die is zeker net zo snel al normaal serieel. O.a. getest met uitlezen van telefooncentrale.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ik heb problemen gezien met verschillende serieel-converters, zowel PCMCIA als USB.

Voor mijn werk heb ik ze nodig, maar de door mijn werkgever beschikbaar gestelde werkt op veel apparatuur niet, en het werk pas echt dringend toen een blinde collega gedwongen werd zijn oude laptop (met 2 echte seriele poorten) om te ruilen voor een nieuwe (zonder). Zijn seriele braille-leesregel werkte totaal niet, een speciaal voor hem aangeschafte 2-poorts PCMCIA-versie ook niet. Een USB braille-leesregel aanschaffen was niet zo'n leuke optie, die dingen zitten >> € 10.000

Ik had ondertussen een 2-poorts USB->serieel converter USB2COM aangeschaft (bij een web-winkel in Engeland), wat een ongelooflijke knol is, maar die werkte wel probleemloos, dus toen was ik tijdelijk mijne kwijt (en deed ik mijn terminal-access maar weer via een eigen 486@17 MHz laptopje met monochroom display). Het heeft toen weer meer dan een maand gekost voordat we weer door de procedure heen waren om bij een web-winkel (dit keer in Duitsland) zo'n ding te regelen.

Ik heb toen ook onderzocht waar het probleem lag, en dat is vrij duidelijk : de standaard voor RS-232 stelt dat alles tussen 1.5 en 30 V (+/-) gezien moet worden als signaal, 15 V is de "norm". De probleem-gevallen hadden een ruis van boven de 1.5 V, terwijl het signaal laag was. Als dan de andere kant een seriele poort heeft die zich goed aan de standaard houdt, ziet deze een constante stroom van data op zich afkomen, zonder dat die er echt is. Dat 486 laptopje zag aan de poort voor de braille-leesregel gewoon een grote brei van input, zodat het logisch was de de braiile-leesregel daar zijn specifieke protocol niet uit terug kon lezen.

Het is dus goed mogelijk dat de vertraging die wordt geconstateerd wordt veroorzaakt door voortdurende hertransmissies (zoiets als druk netwerk-verkeer proberen te krijgen tussen een half-duplex en een full-duplex Ethernet-poort).

[ Voor 8% gewijzigd door mvdejong op 12-09-2004 10:53 ]

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm, kommer en kwel dus met deze kabels/converters. En ze zij idd overal harstikkeduur. Gekkenwerk als je het mij vraagt.... :(

Maar goed als iemand goede ervaringen heeft, wil ik graag weten welk merk/type en waar te krijgen.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Mijn converter, die de enige echt goed werkende is die ik tot nu toe ben tegengekomen, komt van : EasySync en het is dan de "USB-2COM 2 Port USB-RS232 Adapter" van GBP 33.40.

Ja, hij is prijzig.
Ja, hij is GROOT.
Maar door die grootte hebben ze erbinnen ruimte voor normale TTL-componenten, en ik denk dat dat de doorslag geeft bij signaal-kwaliteit.
Deze is overal en nergens bij web-winkels in het buitenland (Duitsland, Engeland) te verkrijgen, ik ben hem nog niet in Nederland tegengekomen.

Het lijkt erop dat in Nederland USB-componenten alleen in de categorie "als het maar goedkoop is" verkrijgbaar zijn, want ik ben aangeschaft :
- een Adaptec 4100 4-poorts USB-hub : Belgie
- een Sony USB-floppy-drive : Duitsland
- een USB-2COM USB->serial converter : Engeland.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
Als jij zegt dat die Easysync goed werkt dan ga ik die bestellen. Jij hebt er immers een research in gestoken.

Bedankt!!
Pagina: 1