Toon posts:

Computer start niet op of werkt niet naar behoren.

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn computer:

Mijn computer start niet op of werkt niet naar behoren.
Elke keer als ik mijn computer opnieuw opstart krijg ik weer een andere fout de ene keer hoor je piepjes alsof iets niet is aangesloten (cpu harde schijf of geheugen) en de andere keer stopt hij met opstarten bij het scherm dat je in je bios kan en je cpu snelheid ziet enz.
De cpu snelheid die weergeven wordt op het scherm klopt ook niet, er staat nu ong. 1ghz terwijl het 2 ghz moet zijn.
Heel af en toe komt hij wel in windows maar dan loopt alles weer vast (muis en toetsenbord reageren niet).
Opstarten in veilige modus en laatste goede opstart heeft ook geen zin.

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn of wat ik verder met mijn pc moet doen?

PC info: http://specs.tweak.to/9893

Edit: Link was fout. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 12:49 ]

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 00:37
Heb je alle kabels wel correct aangesloten?

Bij het horen van 'piepjes' zit er meestal iets niet goed aangesloten, en dit kan van alles zijn.

- Een IDE kabel die verkeerd zit
- Je HD kan aan het overlijden zijn
- Je Windows Installatie kan verrot zijn

Kijk eens in je bios of daar abnormale dingen staan, zo niet, probeer dan eens met je Windows XP cd-rom op te starten, herinstalleer Windows en kijk of de problemen zich nog
voordoen.

Andere dingen die je nog kunt doen:
- Neem je HD mee naar iemand anders, sluit em even aan en kijk of die daar opstart.
Zo ja, dan weet je dat het probleem niet bij je HD ligt.
- Wissel eens van geheugen (als je 2 dimmen hebt), wellicht is een geheugenmodule verrot.

Mijn YouTube Channel

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het OS is niet relevant als je niet kan booten. Windows Operating Systems is dan ook niet echt de plaats waar je wilt zijn :P

Verder: geef even de specs (ook) in dit topic. Niet alleen omdat je de verkeerde link geeft ( :+ ), maar ook omdat dat wel zo netjes is tov de mensen die je willen helpen en omdat over x maanden die link dood is maar je vraag en enig antwoord nog wel in de search staat - iets dat wellicht nuttiger is met specs erbij :)

Piepjes: welke precies, en wat betekenen die volgens het boekje van je mobo?

Ik verplaats je vraag even naar Processors, Mobo's & Geheugen. Lees de sticky topics (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/Sticky_off.gif) daar even door om te zien welke info relevant is en lees vooral Technische PMG FAQ - hangen en opstartproblemen door, die geeft al veel info.

Trouwens nog welkom@GoT :*
Snowwie schreef op 12 september 2004 @ 09:11:
- Neem je HD mee naar iemand anders, sluit em even aan en kijk of die daar opstart.
Zo ja, dan weet je dat het probleem niet bij je HD ligt.
IMHO heeft dat weinig zin, of je moet een PC vinden met dezelfde specs. En dan nog moet het een rare Windows installatie zijn die het booten zelf verstoord ;)

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 12-09-2004 10:50 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Snowwie schreef op 12 september 2004 @ 09:11:
Heb je alle kabels wel correct aangesloten?

Bij het horen van 'piepjes' zit er meestal iets niet goed aangesloten, en dit kan van alles zijn.

- Een IDE kabel die verkeerd zit
- Je HD kan aan het overlijden zijn
Ik heb nog geen mobo's meegemaakt die piepen op een HDD error. Ik heb er wel gehad die helemaal niet booten, maar piepen op IDE heb ik nog niet gezien.
- Je Windows Installatie kan verrot zijn
Dan crasht je pc niet tijdens de POST, slimmerik ;)
- Wissel eens van geheugen (als je 2 dimmen hebt), wellicht is een geheugenmodule verrot.
Geheugen is inderdaad een mogelijkheid. Een andere mogelijkheid is de elco's op het mobo. TS, controleer even of de elco's er nog goed uitzien.

Klik hier voor een plaatje van hoe je elco's er _niet_ uit horen te zien.
Waarom heb je in godsnaam een account-activatie link in je post staan?

[ Voor 14% gewijzigd door koraks op 12-09-2004 11:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alle kabels zitten erin ik ga er ook niet vanuit dat het geheugen kapot is omdat ik twee bankjes heb.. Soms komt mijn pc wel in windows dus het is niet zo dat er echt iets ergs kapot is ofzo maar dan loopt hij wel steeds vast zoals ik ook in mijn eerste post zei.

Mijn elco's zien er nog goed uit hoor..

Mijn pc geeft nu ook aan bij het opstarten (zonder dat ik met de pc bezig ben geweest) CPU is unworkable or has been changed plese recheck cpu soft menu.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 13:43 ]

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-08 14:09
Ik zou er we vanuit gaan dat er iets stuk is.. je zegt dat ie soms wel boot soms niet dus valt software al af.

Het moet dus wel mobo /cpu /mem/ video zijn omdat die de boot kunnen dwars zitten..

gok zelf op mem.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Link IS fout :X

PMG Beleid

Specs IN je topicstart, anders kan de search er niets mee (en bovendien loop je dan zeker niet het risico wokkietokkieaanmeldzut te krijgen...

Enneh, zie de GoT Huisregels - een topictitel behoort informatief te zijn, er staat niets informatiefs in deze.

Graag dus nog een keer beginnen, ditmaal bij het juiste subforum (PMG idd), de FAQ en policy daar (met inbegrip van ALLE tips in de Hangen en Opstarten Troubleshooter) en als je daar niet uitkomt een nieuwe topic openen die wel aan de policy voldoet :o

[ Voor 33% gewijzigd door dion_b op 12-09-2004 14:33 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.