Tv-tuner doet raar (hercules 9800SE)

Pagina: 1
Acties:

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-08 22:26
Edit: Ik heb overigens wel de search gebruikt alvorens dit topic te starten, en zag al veel 9800SE topics staan, maar niets wat direct overeenkwam met mijn vraag en het verdergaan in een aanverwant topic leek me eerder verwarring zaaien dan zuivere logica.. :)

VRAAG:

Ik heb een Hercules 9800SE AIW 128 MB kaart, welke naar mijn idee altijd perfect functioneerd. Ook de rest van mijn pc geeft weinig problemen..

Maar.. als ik de TV-tuner aanzet (gewoon via het bijgeleverde programma) dan loopt de pc 3 v/d 4 keer vast.. meestal gewoon een vastloper waarna ik moet resetten (harde reboot) maar soms is de pc me voor en wordt deze vanzelf gereboot...

Ik weet niet goed wat het kan zijn en hoe het te verhelpen.. Het is erg storend, vooral omdat ik de pc eigenlijk ook als videorecorder wil gebruiken, maar dat nu natuurlijk nauwelijks een betrouwbare optie is..

Specs:

- Twinmos memory PC3200 400 MHz 512 MB
- Seagate Barracuda 7200 160GB 8MB S-ATA schijf
- AMD Athlon XP 2600+ Box 333MHz
- Hercules 9800SE AIW 128 MB videokaart
- Abit NF7-S Moederboard

Rest mij nog te vertellen dat de vastlopers net zo vaak voorkomen als ik al een tijdje bezig ben en van alles heb openstaan als wanneer ik de pc net heb opgestart... en 512 MB zou toch zowiezo genoeg moeten zijn qua geheugen dus het lijkt me stug dat het daar aan ligt..

..

Ik heb de pc overigens laten assembleren bij aankoop (salland computers) en er garantie bij gekregen.. kan ik hier aanspraak op maken?

[ Voor 145% gewijzigd door Valorian op 11-09-2004 19:22 ]

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
Ik had hetzelfde, alleen liep de kaart bij games bij mij ook vast. Met 1024MB, dus te weinig geheugen heb je niet. Heb je ook dat je nog wel beeld hebt, maar geen geluid? Of dat je even beeld hebt, maar niet kunt zappen en vlak daarna een vastloper?

Ik heb em iig verkocht, vond het een troepding! Heb nu een cinergy 400. Beter beeld, en nooit problemen mee.

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-08 22:26
Raziel schreef op 11 september 2004 @ 20:38:
Ik had hetzelfde, alleen liep de kaart bij games bij mij ook vast. Met 1024MB, dus te weinig geheugen heb je niet. Heb je ook dat je nog wel beeld hebt, maar geen geluid? Of dat je even beeld hebt, maar niet kunt zappen en vlak daarna een vastloper?

Ik heb em iig verkocht, vond het een troepding! Heb nu een cinergy 400. Beter beeld, en nooit problemen mee.
Hmm... wat er bij mij gebeurd is meestal

- Een vastloper waarbij ik alleen het opstart-schermpje van de tv-tuner zie, dan kan ik nog wel muizen maar nergens meer op klikken....
- Een vastloper waarbij de pc zichzelf reboot
- Of, inderdaad, een vastloper waarbij ik wel beeld (en soms geluid) heb van de tv-tuner, maar dus nergens meer op kan klikken ...

Ik vind het nogal een groot manco, voor een kaart van 225 euro, de TV-tuner is immers één van de redenen geweest om deze kaart te kopen (vooral het pc als videorecorder idee) .. grr....

Om TV te kijken is het nog te doen zo, in het ergste geval moet ik 3x rebooten om dat ding te laten werken (maar als het eenmaal werkt blijft 'ie het ook wel doen), maar als videorec is het gewoon geen optie....

Ik draai overigens XP Pro, mocht iemand dat zich nog afvragen..

Zijn andere tv-kijk progs nog een optie om de boel stabieler te laten verlopen?

• D2DM
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:55
Heb hier ook eenzelfde probleem met tv-tuner en Video In.
Video out lukt wel (divx film draaien in theater mode op tv e.d.)

iBX440 met p3 tualatin op 14x103, 384MB sdram, grote HD, 350W Fortron PSU, W2k sp4, hercules CAT4.1 package voor Herc.9800se aiw (originele staat), agpx2, fastwrite disabled, VPU recover uit (aan = idem).
4.1 is Hercules recentste, CAT4.10 gaf: kmode_exeption_not_handled Bsod.

In bijv. pinnacle 9 verliest toetsenbord en muis elke controle. Dwz. freeze na 5 tot 10 seconden. Video input in capture scherm en systeemklok rechtsonder draaien normaal door.
Dit gebeurt alleen op tabblad 1 (Capture) en zo te zien als de capture settings op MPEG stand gezet zijn, vanaf AVI default.
Capture devices:
video:ati rage theater video capture. (alternatief: DV camcorder)
audio: sb awe 64 - line in. (alternatief: 64 - midi, - cd audio, - microphone)

Hierbij is het ook vreemd dat bij audio er geen rage theater audio capture device selecteerbaar is.

..vaag

[ Voor 6% gewijzigd door D2DM op 20-10-2004 15:39 ]

R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:36

Tjark

DON'T PANIC

Hier geen problemen. Asus A7n8X deluxe, W2K SP4.
Pinnacle 8 had geen problemen, versie 9 niet mee gewerkt.

*insert signature here

Verwijderd

Probeer dit eens:

in de BIOS: zet IDE-busmastering op DISABLED!
en bij het installeren NFORCE-drivers: IDE-driver NIET installeren!

Ik heb wel een Pinnacle PCTV pro, maar misschien ligt het probleem niet bij de grafische/tv kaart maar heeft dit te maken met het Abit NF7-S in combinatie met de IDE-nforce-drivers. En ja, ik heb ook een Abit NF-S (v2.0) en een 2600+ (333MHz)en ook twinmos geheugen PC3200 (2x512MB).
Mijn problemen (reboots wanneer ik video wilde capturen en het niet opstarten van tvprogramma) zijn er toch mee opgelost...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 09:38 ]

Pagina: 1