[XP Pro] Evillyrics rechtenprobleem

Pagina: 1
Acties:

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Aloha!

Ik heb een vraag inzake een rechtenprobleem met EvilLyrics (http://www.evillabs.sk/evillyrics/) en Windows XP.

Mijn moeder heb ik na diverse problemen geen admin-rechten gegeven, en ze installeerd zelf alles perfect. Daarna gaat ze verder als account "moeder".

Het probleem is dat EvilLyrics als beheerder perfect werkt. Geen problemen, WinAmp openen, lyrics laden, en lekker meedeinen :). Edoch, als "moeder" komt de office installer (??) opzetten. Deze wil wat installeren, maar we weten niet wat (anders hadden we het reeds gedaan :)).

Getracht: Office herinstallatie (maar no go).

Werkend:

- EvilLyrics uitvoeren als beheerder (rechtermuisknop, uitvoeren als). Maar dat willen we niet (hey, Windows is meer veiliger en GEBRUIKSVRIENDELIJKER dan ooit :))

Gedaan:

- EvilLyrics FAQ en fora afgezocht, niente
- Google.nl afgezocht...
- GoT gezocht (maar het is vrij onbekend had ik het idee :))
- D:\EvilLyrics rechten aangepast (user == full rights)

Vragen:

- Weet iemand hier iets vanaf?
- Wat zou EvilLyrics met office willen?
- Is er een mogelijkheid dit probleem op te lossen op een nette manier?
- Of (lekker ranzig), hoe voer ik een programma permanent uit als beheerder, zonder het beheer-wachtwoord uit te voeren?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

probeer je als 'moeder' de applicatie op te starten; of probeer je de installatie te starten? Kan het zijn dat die office installatie uit een-of-andere temp map komt zetten? Dit heb ik wel eens eerder zien gebeuren (dat een vorige setup gerunt wordt doordat deze niet was opgeruimt).

Wil je een stap verder moet je beginnen met de Sysinternals registry en file-mon. Run deze onder beiden accounts en probeer bovenstaande vragen dmv zelfonderzoek te beantwoorden :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• DiedX
  • Nu online
Ik heb de temp map opgeschoont, al was hij dat al (thnx voor de tip!)

Ik zal nog eens nadenken over sysmon etc. Dat wordt een latertje, en betwijfel of ik daar nu zin in heb.

Voer trouwens als "moeder" de executable uit d:\arf\arf.exe, en niet de installer...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards