Toon posts:

[proc] Pentium v.s cellie

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een domme vraag maar ik heb er niet veel verstand van. Mijn huidige processor is wat aan de trage kant als het gaat om divxjes. Ik heb een pentium 4 1.5 s478 b400. Ga ik er op vooruit als ik deze vervang door een cellie 2.4 b533 => b400 (ivm mobo). Die kost namelijk 80E in de winkel. Ik zou ook 2dehands een processor kunnen kopen, maar ik vertrouw dat nooit zo (overklokkers e.d.). Wat is de verhouding anywayz tussen cellie en p4?

Thanks a lot.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
een pentium 4 1.5 ghz moet zat zijn voor divxjes. Of heb je het over encoden? ik denk dat je er niet zo veel op vooruit gaat. :)

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je gaat er waarschijnlijk wel iets op vooruit, maar een 1.5ghz moet zonder problemen een divx kunnen draaien.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
DivX jes afspelen zou inderdaad geen probleem moeten zijn; als dat niet lekker gaat zou ik als ik jou was je systeem even doorlichten.
Als het om encoden gaat dan ga je er zeker op vooruit; celly's zijn door hun kleine cache vaak langzamer dan Pentiums, echter juist bij processor-intensieve geheugenonafhankelijke dingen (zoals bijv encoden van video/audio) zijn ze bijna even snel als de pentiums op dezelfde kloksnelheid (en ja, dat weet ik uit ervaring).
Overigens zou ik dan als ik jou was een Celly 2.8 @ 400 kopen, anders dan is het zonde van het geld.

[ Voor 11% gewijzigd door Chemist op 11-09-2004 19:07 ]

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

divx draait nog goed op een pentium 2 dus op jouw pentium 4 moet het zeker gaan. Die celeron zal wel beter presteren in games maar met zaken als divx is je pentium 4 sneller ;)

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:22

Thandor

SilverStreak

Een Celeron C is heel traag, de nieuwere D varianten zijn een stuk sneller
Een Duron 1600MHz is sneller dan een Celeron 2,66GHz C
Een Celeron 2,66GHz C heeft ongv. de gelijke performance als een Pentium IV 1,8A

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om het afspelen. Ik gebruik de winamp player met de laatste divx versie. Bij snelle scenes schokt het beeld een klein beetje, zeg maar zo veel dat je er net last van hebt. Ik gebruik btw matrox millenium g550.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor dit soort vragen zijn benchmarks uitgevonden :Z

Google op 'P4 celeron benchmark' en je hebt al een flink aantal te pakken...

Boriz, je wandelt al lang genoeg hier rond om te weten dat deze topicstart qua zelfwerkzaamheid echt onder de maat is :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.