Toon posts:

Probleem met Nieuwe Processor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb zonet een AMD Athlon XP 2200+ MHz 266FSB 256Kb L2 cache vervangen met
een: AMD Athlon XP 3000 333FSB en 512Kb L2 Cache

Zodra ik 3Dmark03 of andere programma's begon te draaien gaf hij al snel blauwe schermen met de fout Machine Check State, en verder om microsoft en hardware leveranciers te contacteren (Windows XP SP2) op den duur zag je deze fout al bij het opstarten.

Ik heb toen geformatteerd en geprobeerd windows geprobeerd te her-installeren maar deze wil niet her-installeren, formattatie doet hij goed, daarna start hij opnieuw op en bij de helf van de hardware detectie stopt hij weer met datzelfde blauw scherm, Ik heb microsoft al geprobeerd te contacteren maar die werken blijkbaar dus niet op zaterdag

Mijn verdere specs:

Enermaxx 350 Watt PSU
ASUS A7N8X Bios Ver 1.007c Rev: 1.07
XFX Geforce 6800 GT 256 Meg Ram
Soundblaster Audigy 2
2x TakeMS 512 Meg RAM DDR 400
Seagate Barracuda IV 60Gb 7200rpm 2meg cache
Lite-On DVD-/+RW
LG DVD-Rom 16x/48x

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 22:54 ]

Verwijderd

probeer is een andere voeding, je heb een redelijk systeem..

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:09

GreyGhost

Het is een spook

Heb je de koelpasta er wel goed op gedaan?

Zit de koeler er wel goed op?

Probeer de temperatuur eens te volgen met asusprobe of speedfan om te kijken of ie te heet wordt..

For I am grey, between the darkness and the light

Verwijderd

Topicstarter
Heb helaas geen andere sterkere voeding dit is mijn sterkste het is allemaal vandaag begonnen naar vervaning van de processor heb mijn oude ingeruild die heb ik dus ook niet meer :(

Verwijderd

Topicstarter
Koeling zit er goed op en koelpasta ook, is in de winkel gedaan geeft goede tempratuur aan in de bios als ik hem volg.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
als je nog een oude videokaart hebt liggen probeer die dan eens, aangezien die 6800 best veel kan vragen, zo kan je er denk ik wel achter komen of het aan de voeding ligt

Verwijderd

Topicstarter
Oke Ik heb op mijn PC inmiddels (eindelijk) Windows 2000 Professional kunnen installeren, maar zodra ik games probeer te spelen is hij nog zo instabiel als het maar zijn kan, hoewel het me wel verbaasd dat ik nog geen blauwe schermen met 2000 heb gezien

Explorer.exe error volgens log: The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted.

3D Mark 03 Geeft op den duur (filename is random) Filename blabla is corrupt en annulleert de 3DMark

Als je bestanden van een CD-Rom probeert te kopieren staat het log hierzo helemaal vol mee Als Warning:
An error was detected on device \Device\CdRom0 during a paging operation.

Bij installatie van UT2004 vanaf CD kreeg ik de fout dat een bestandje corrupt was.
Toen alle CD's naar de HD gekopieerd, bij CD5 crashte op den duur explorer.exe

UT2004 Geeft na nog geen 5 min:
General Protection Fault (en dan eronder verschilende fouten)
History: AONSWeapon::SetAim <- AONSVehicle::Tick <- AONSWheeledCraft::Tick <- TickAllActors <- ULevel::Tick <- (NetMode=0) <- TickLevel <- UGameEngine::Tick <- Level Torlan <- UpdateWorld <- MainLoop <- FMallocWindows::Free <- FMallocWindows::Realloc <- 676F4C57 0 FArray <- FArray::Realloc <- 0*2 <- FMallocWindows::Free

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 22:38 ]

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:53
Misschien domme optie, maar loop het BIOS eens na op zijn opties, en of de processor ook daadwerkelijk op zijn originele snelheid loopt.
ga ook na of het geheugen zijn juiste waardes heeft, en probeer zo nodig 1 bankje per keer.
Je voeding zou zwaar genoeg moeten zijn, maar probeer evengoed even een andere voeding te regelen.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:29

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Heb je nu de 3000+ vervangen door de 2200+? Staat nl een beetje onduidelijk in je OP. Als dit zo is, staan FSB en MP wel goed in de BIOS?? Misschien perongeluk die 2200+ overgeklokt...?

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt misschien raar maar ik weet niet precies hoe mijn bios instellingen moeten staan op het moment staat het zo:

L1 Cache: Enabled
L2 Cache: Enabled
BIOS Cacheable: Disabled
VideoRAM Cacheable: Disabled
Fastwrite: Enabled
AGP8x Support: Enabled
EXT Freq: 166MHz
CPU V-Core: 1.650v
Freq Multiple: 13.0x
FSB Spread Spec: 0.50%
AGP Spread: Disabled
CPU Multiplier: Automatic
AGP Voltage: 1.5v
AGP Freq: Auto
AGP Apreture Size: 128 Meg Ram
DDR Voltage: 2.6v
AGP VDDQ: 1.5v

Processor draait volgens windows op: 2.2 (2.17)GHz

EDIT: Sorry dat is mijn typfout boven.
EDIT2: Bios staat zo

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 23:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik zou de ouwe weer ff terugstoppen, een CPU zou niet zoveel mogen uitmaken.

Weet je overigens zeker dat he geheugen 400 Mhz is? Als je een 266 FSB-CPU hebt, dan is 266-geheugen niet eens zo gek verzonnen en dat kan de sprong naar 333 FSB vaak niet maken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die processor niet meer heb ik ingeruild.

Ik had verder eerst

AMD Athlon XP 2200+ MHz 266 FSB 256kb L2 Cache met 2x TakeMS 512 Meg Ram DDR400 werkte uitstekend

Nu heb ik: AMD Athlon XP 3000+ MHz 333FSB 512Kb L2 Cache met 2x TakeMS 512 Meg Ram DDR400 en is erg instabiel.

Verwijderd

sp2 zou fouten geven met AMD Athlons hoorde ik op de radio

Verwijderd

Topicstarter
Dat is alleen maar met AMD Athlon 64 processors, verder heb ik ook zeer veel problemen in Windows 2000 Service Pack 4

Verwijderd

Probeer eens het geheugen te testen met memtest
http://www.memtest86.com

En als hij fouten geeft dan zou ik toch maar eens kijken of het geheugen niet brak is. Door afzonderlijk reepjes te testen.

(p.s. wat ook kan is dat je geheugen timings te strak staan. Dit zou dan wel goed gaan op een lagere fsb, maar met de nieuwe snelhied niet)

Verwijderd

bios update,
staat je geheugen in dualchannel, zo ja afhankelijk testen met memtest,
probeer eens alleen mobo, cpu, 1 reepje geheugen, gpu, hd, cd-rom speler,
is dat het niet dan ligt het niet aan de voeding (heb dezelfde voeding met een zwaar systeem dus dat lijkt me ook onwaarschijnlijk)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 00:10:
Probeer eens het geheugen te testen met memtest
http://www.memtest86.com

En als hij fouten geeft dan zou ik toch maar eens kijken of het geheugen niet brak is. Door afzonderlijk reepjes te testen.

(p.s. wat ook kan is dat je geheugen timings te strak staan. Dit zou dan wel goed gaan op een lagere fsb, maar met de nieuwe snelhied niet)
Het geheugen werkte wel goed met m'n 2200, kan het zijn dat het geheugen van de een op de andere dag brak wordt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 00:32:
bios update,
staat je geheugen in dualchannel, zo ja afhankelijk testen met memtest,
probeer eens alleen mobo, cpu, 1 reepje geheugen, gpu, hd, cd-rom speler,
is dat het niet dan ligt het niet aan de voeding (heb dezelfde voeding met een zwaar systeem dus dat lijkt me ook onwaarschijnlijk)
Minimale systeemstart is geprobeerd en werkt niet; zelfde soort problemen, zal vanavond wel een memtest draaien.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 00:36 ]

Verwijderd

Denk dat het geheugen de snelheid nie aankan!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 16:50
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 00:42:
Denk dat het geheugen de snelheid nie aankan!
nah moet gewoon werken zo

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 00:32:
[...]

Het geheugen werkte wel goed met m'n 2200, kan het zijn dat het geheugen van de een op de andere dag brak wordt?
nee, maar test het toch maar eerst met memtest en plaats je bevindingen hier. Als er geen fouten zijn kunnen we dat in ieder geval wegstrepen.

Bedenk dat je met die nieuwe processor ook de fsb omhoog hebt gegooid. En die fsb geld ook voor je geheugen. Het kan zijn dat je met ruimere timings het geheugen wel weer stabiel kunt krijgen. (want het is per slot van rekening ddr 400, dus het zou moeten draaien met een fsb van 333)

Als memtest geen fouten geeft kunnen we naar je voeding gaan kijken ;)

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 17:06

Cozm0

Unf!

Geheugen timings te strak?
Kan zijn dat je ram perfect werkte op cas 2.5 ofzo met de 2200+ op 133
maar niet met de 3000+ op 166

Verder zou ik een bios reset naar default doen

Ik heb zelf overigens een xp3000+ @ 400fsb (standaard) met MDT ram pc3200 @ cas 2.5

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• Piet_Paulusma
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01-2023

Piet_Paulusma

De Kraker

probeer ut en anders proberen te ruilen, beetje moe vd troep sry, bdoel ivm update-mogelijkheid bios

[ Voor 108% gewijzigd door Piet_Paulusma op 12-09-2004 02:45 ]

Alleen de computer is wisselvalliger dan het weer

Verwijderd

Topicstarter
Oke zo staan mn memory timings:

Memory Frequency: Auto
SDRam Active Precache Delay: 7
SDRam RAS to CAS delay: 3
SDRAM RAS Precache Delay: 3
SDRAM CAS Latency: 2.5T

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 06:51

Skyline GT-R

RB26DETT

Staan alle jumperkes wel juist ivm de FSB?

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE: Net een BIOS reset gedaan en heb het gevoel dat het ietsjes stabieler draait, ik heb nog wel steeds crashes maar nu duurt het langer (circa 15 min) voordat de game crasht. Verder heb ik in UT2004 hele erge hiccups dat hij gewoon net alsof hij 4 seconden vast slaat en dan weer doorgaat, dit heb ik dan weer om de paar minuten.

Verwijderd

Set zoveel mogelijk bios-opties, dus alles handmatig. bv. AGP op 66Mhz FSB op 333Mhz, geheugen synchroon met FSB en niet via SPD, maar om te beginnen op 3-3-3-7, voltages handmatig ( Wel ff zoeken wat goed voor joue combi is) zetten. Controleer de voltages eens bij een stresstest als proggie Prime95 , fluctueren deze zwaar?

suc6

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

Ik heb echt precies hetzelfde ik ben van een 1800+ naar een 2600+ gegaan op mn asus a7v333 en heb dus ook zwaar last van bsod met als gevolg dat me windows (xp) installatie meteen dusdanig brak was dat ik opnieuw moest installeren, wat dus ook absoluut niet wou. k heb toen me cpu setting in de bios op 1600mhz gezet ipv 2100 en nu werkt het stabiel, maar ik vermoed dat mn voeding toch wel de oorzaak is (noname 300watt) dus daar haal ik van de week wel ff een betere voor en ik hoop dat het dan wel goed gaat werken.

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 12:12:
Set zoveel mogelijk bios-opties, dus alles handmatig. bv. AGP op 66Mhz FSB op 333Mhz, geheugen synchroon met FSB en niet via SPD, maar om te beginnen op 3-3-3-7, voltages handmatig ( Wel ff zoeken wat goed voor joue combi is) zetten. Controleer de voltages eens bij een stresstest als proggie Prime95 , fluctueren deze zwaar?

suc6
Zou je mij die 3 3 3 7 uitkunnen leggen aub welke moeten er op 3 en welke op 7?
Hoe stel ik verder mijn FSB geheugen op 333 in, ik zie hier verder geen optie voor.

Zo staat het op het moment:

Voor: Skyline GT-R ja de jumpers zijn zonet nagekeken en alles staat goed

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 12:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Update: Ik heb zonet een oude Geforce 4 Ti geprobeerd die dezelfde problemen vertoont.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ga je geheugen nu eens testen, je vraagt om advies, je krijgt advies en je negeert het advies. Wat wil je nu?!?!?!

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Sorry was ik helemaal vergeten te vermelden dat beide modules vannacht zijn getest bij beide modules zijn geen fouten gevonden

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 12:39:
[...]

Hoe stel ik verder mijn FSB geheugen op 333 in, ik zie hier verder geen optie voor.

Zet je memory op manual en dan de instellingen van hierboven overnemen, echter CAS latency, om te beginnen, op 3 zetten. Indien van toepassing FSB:mem op 1:1 zetten, dus synchroon, draait het best. Eigenlijk waar het op neer komt is; alles zou brak mogelijk instellen op default CPU-speed en zo veel mogelijk settings handmatig instellen. Zet bv. Mem op 2.6Volts en CPU op 1.60 a 1.65 Volts.
draai Prime95 voor overall stabilitytest en memtest 86+ om je mem te testen (boot van floppy; is een uitgekleden Linux OS)

Misschien heeft het ook nog eens zin om met de geheugen banken te spelen. Stop zo weinig mogelijk PCI-devices in je kast, om evt. vermogen te besparen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb zonnet (omdat een vriend me dat adviseerde) de FSB Spread Spectrum op disabled gezet dit haalt het stotteren/hiccups in games weg maar dit geeft me wel naar circa 15 min een BSOD.

Als ik verder op 3 3 3 7 draai gaat is het misschien een heel klein tikkeltje stabieler dan heb ik circa 20 minuten voordat de pc crasht met een BSOD

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 14:23 ]

Verwijderd

dat maakt niet uit of het na 15 minuten of 20 minuten crasht, er is iets in je systeem dat niet werkt... heb je alle nieuwe drivers geinstalleerd, zowel van je moederbord en videokaart...?

Anders koppel zoveel mogelijk dingen los en kijk of hij stabiel blijft... Dan koppel ze een voor een weer vast en kijk wat het probleem is... Maar eerst zou ik de drivers updaten , (bios update ook)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, alle drivers zijn up2date en ik gebruik ook geen beta drivers. Met Minimale systeemstart hardware heb ik hetzelfde probleem

Verwijderd

Topicstarter
Oke update ik heb beide modules apart getest en geeft geen fouten, maar zodra ik memtest draai met beide modules erin (op dual channel mode) geeft hij wel fouten aan

Tsts Pass Failing Address Good Bad Err-Bits Count Chan
5 1 0001cc04ce8 - 460,2 MB ffbfffff edbfffff 12000000 1 -

Zo staat er nog eentje kan iemand mij uitleggen wat dit betekent als hij het met losse modules niet geeft maar als beide erin zitten wel :S

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:53
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 18:06:
Oke update ik heb beide modules apart getest en geeft geen fouten, maar zodra ik memtest draai met beide modules erin (op dual channel mode) geeft hij wel fouten aan

Tsts Pass Failing Address Good Bad Err-Bits Count Chan
5 1 0001cc04ce8 - 460,2 MB ffbfffff edbfffff 12000000 1 -

Zo staat er nog eentje kan iemand mij uitleggen wat dit betekent als hij het met losse modules niet geeft maar als beide erin zitten wel :S
Je weet zeker dat het2 exact dezelfde modules zijn?
Dual Channel is erg gevoelig wat geheugen betreft.

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 22:53:
Klinkt misschien raar maar ik weet niet precies hoe mijn bios instellingen moeten staan op het moment staat het zo:

DDR Voltage: 2.6v

Processor draait volgens windows op: 2.2 (2.17)GHz

Hmm, ik zou die DDR voltage op auto zetten, in ieder geval bij mij gaf dat nou wel eens problemen met pifast . Ik weet niet of je mobo die optie heeft maar het lijkt me waarschijnlijk van wel. Overigens is 2,6 volt niet gek ofzo..

Die memory timings zijn in orde, ik zou wel op optimal zetten via bios (als dat zo is dan is het goed) verandering in de timings kan ook blauw scherm geven. BSOD

Nou in ieder geval alles op default zetten. Niks expert settings. Hij moet het gewoon doen op default bios settings. Zo niet, TERUG!

[ Voor 8% gewijzigd door Cyberamp op 12-09-2004 22:37 ]

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Verwijderd

Topicstarter
:( Ik heb nogmaals beide geheugenblokken laten checken door memtest86 en in 1 van de blokken vond hij bij de eerste pass geen fouten maar bij de 2e, 3e 3n 4e wel. Ik heb de andere ook getest en die was gewoon helemaal stabiel volgens memtest. Nu werk ik momenteel met 1 Geheugen Module van 512 maar Windows 2000 geeft nog steeds blauwe schermen met Memory Expection Error, soms Hardware Check State en de andere keer is de fout weer anders, het is nu zelfs al zo erg dat ik fouten krijg met het overkopieren van bestanden van CD-Rom naar hardeschijf. :(

EDIT: Heb mijn BIOS inmiddels ook nog een keer gereset maar dat haalt ook niks uit.
EDIT: Ja mijn geheugen modules zijn precies het zelfde takeMS BD512TEC500 512MB DDR400/CL3 (32x8)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 11:01 ]

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 13:31

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Nou toch maar even wat onderdelen ruilen... andere PSU en eventueel andere CPU.

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
test 5 en 7 in memtest zijn cpu tests. En 350watt is zat voor dit systeem, snap niet dat mensen zeggen dat dat te weinig zou kunnen zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan weet ik dat ik dus morgen (zodra de winkel open is) terug ga met de CPU en wel een nieuwe vraag hopelijk zijn dan de problemen opgelost.

Verwijderd

Bios reset en heb je de videokaart config van PCI bios ( standaart ) naar AGP bios gezet bij advanced opties?

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 18:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 18:03:
Bios reset en heb je de videokaart config van PCI bios ( standaart ) naar AGP bios gezet bij advanced opties?
Ja dat heb ik ook gedaan en ook mn audio uitgezet omdat ik een audigy 2 heb en ook primary boot device op CD-Rom weer gezet om nogmaals xp trachten te installeren maar helaas zonder succes :(

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
Ecteinascidin schreef op 12 september 2004 @ 00:00:
Ik zou de ouwe weer ff terugstoppen, een CPU zou niet zoveel mogen uitmaken.

Weet je overigens zeker dat he geheugen 400 Mhz is? Als je een 266 FSB-CPU hebt, dan is 266-geheugen niet eens zo gek verzonnen en dat kan de sprong naar 333 FSB vaak niet maken.
Dat boot ie niet denk ik ;)

Mijn 333mhz mem boot ook niet op 400mhz. Als ik zijn 266 geheugen was zou ik ook niet booten op 333mhz :P

Het kan idd een br0n van problemen zijn, maar gezien zijn 350w voeding icm. een athlon en een 6800....
Het KAN maar geef geen garanties :P

offtopic:
daarom nooit je oude cpu verkopen voor je een nieuwe aan de praat hebt :P

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet het zeker dat het DDR400 geheugen is dat mn oude processor 266FSB is en mn nieuwe 333FSB heb het geheugen nota bene in mn handen nu en staat op de sticker. En nee het is mn voeding niet want het maximale dat hij trekt met meet apparatuur aan mn voeding is 288 tot 314 watt max!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:29

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 12:39:
[...]

Voor: Skyline GT-R ja de jumpers zijn zonet nagekeken en alles staat goed
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 10:46:... geheugen modules zijn precies het zelfde takeMS BD512TEC500 512MB DDR400/CL3 (32x8)...
Ik zou 'SDRAM CAS Latency' even op 3 zetten als ik jouw was :)

Rail Away!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Waarom zie ik nergens Motherboard monitor voorbij komen?

Installeer MBM even dan kan je de voltages zien en de temperaturen.
Als je voltages en de temperaturen goed zijn, je moederbord officieel deze cpu ondersteund en ook als je de cpu op een lagere snelheid laat draaien (probeer even een fsb van 266) en dan nog steeds problemen, dan moet je overwegen om een andere cpu te halen, omdat deze dan best wel eens gaar kan zijn.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik ben naar de winkel toegeweest vanochtend, daar hadden ze m'n oude CPU nog. Die heb ik erin gezet en tot nu toe is hij stabiel, verder heb ik ze een nieuwe 3000 laten bestellen omdat deze gaar is en verder ga ik het geheugen ook ingeruilen 2x TakeMS 512 DDR400 tegen 1 Blokje van Infineon 1024 Meg Ram DDR400 omdat 1 van mn geheugen reepjes ook gaar is dus er waren 2 defecte dingen, dit kostte me wel 40 euro extra maarja dat moet maar want in vind Dual Channel nog al erg gevoellig en erg instabiel naar mijn mening.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 14:55 ]

Verwijderd

jah als 1 van je geheugen reepjes gaar is en je in dual channel draait, dan kan je het wel schudden.
hoe zat het eigenlijk als je alleen je goede reepje erin deed?

Verwijderd

Topicstarter
Dan werkte het nog niet stabiel toen heb ik de oude processor terug gekregen en die geprobeerd met beide geheugne modules en crashte nog steeds, toen de kapotte geheugen module eruit gehaald en nu draait hij wel. Is wel een stuk slomer maarja voor die ene week maakt dat ook niet uit.
Pagina: 1