Toon posts:

Opstartprobleem Intel D845GBV moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar probleem met mijn intel d845gbv moederbord, als ik de computer aan zet blijft hij op het scherm van Intel hangen. Echter als ik hierna op de reset knop druk dan start de computer wel gewoon op. Daarom ga ik er van uit dat het iets met de bios te maken heeft, alleen heb ik geen iedee wat het is.

Systeem specifikaties:
intel d845gbv moederbord (laatste bios update is geinstaleerd)
CPU: Pentium 4 2,0A
Chieftech 300 watt voeding
256 mb Ram, merk nog onbekend
On-board video kaart

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 18:37 ]

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08 09:36

De Nelis

en anders maar niet...

Je hebt de bios al gereset ? Zou wel eens brak geheugen kunnen zijn of een cdromspeler/hdd die tegensparteld.

time is infinite, but each week is ten hours short..

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:15

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Kun je je Vcore verhogen? Doe deze dan één stapje omhoog. Misschien dat je probleem dan verholpen is. Je cpu krijgt dan niet genoeg spanning in het begin namelijk.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
n13ls13 schreef op 11 september 2004 @ 18:31:
Je hebt de bios al gereset ? Zou wel eens brak geheugen kunnen zijn of een cdromspeler/hdd die tegensparteld.
nou het systeem staat al 2 jaar in elkaar, ik heb het geheugen nog niet kunnen testen, ik heb namelijk veel last van brakke diskettes

Maar als het het geheugen is, dan zou dit toch veel vaker voor moeten komen. En zou dat toch ook bij een reset moeten gebeuren?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:15

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Probeer dan eens Memtest om je geheugen te testen.

Deze ook al doorgelezen?

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 36% gewijzigd door PD2JK op 11-09-2004 18:38 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Waarschijnlijk kun je door ESC snel in te drukken het volledige bios scherm zien met info enzo, als je dus dan heel snel op ESC drukt kan je misschien zien in welk onderdeel hij blijft hangen. Zal wel je harde schijf zijn of iets dergelijks, dat ie niet genoeg opstart tijd heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op 11 september 2004 @ 18:37:
Probeer dan eens Memtest om je geheugen te testen.

Deze ook al doorgelezen?

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
wat moet je dan met 4pins ATX 12V stekkertje gebruiken doen?

Kan het toevallig niet zo zijn dat het baterijtje van de bios leeg is, de computer heeft een tijdje zonder stroom gestaan?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 18:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
laatste update, ik kan niet in mijn bios komen. tijdens de eerste keer opstarten kan ik er wel komen alleen blijft ie dan hangen, als dan op de reset knop druk dan start ie zo snel op dat ik nog niet eens de kans heb om op de escapeknop te drukken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een mijn video kaartje er terug in gehangen, nu start ie wel verder op, maar blijft ie halverwege het opstarten van w2k hangen.

Ik heb net mem test proberen te draaien, bij de 2de run blijft ie bij de 55% hangen. Echter in de eerste run kan ie geen problemen vinden?

Iemand een iedee hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 17:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

warmteprobleem ? zit alles dik onder het stof ?
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 18:42:
wat moet je dan met 4pins ATX 12V stekkertje gebruiken doen?
:? vreemde zinsopbouw.. .maar goed... die 4 pins ATX 12v stekker die moet uiteraard netjes aangesloten zijn... ;)

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 18:58 ]

• brummers
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 18:38
bij ons op het werk hebben we die bordjes ook.(stuk of 90)

en vaak met verschillende klachten we zijn er achter gekomen dat vaak de ide2 defect is.

Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen

Verwijderd

koppel je HD is af
kijk dan is wat hij dan doet
ik heb dit zelfde probleem ook gehad
alleen dan met een asus mainboard blijf hij ook op het bios scherm hangen

wat er bij mij dan ook was dat het HD activitie lampje bij booten opgelicht bleef

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 18:54:
warmteprobleem ? zit alles dik onder het stof ?
Een beetje stok is er wel aanwezig bij de cpu heatsink, maar niet overdreven veel, ik zal het eens weg halen.

voor wat betreft de ide 2, die werkt onder windows nog prima, dus neem ik aan dat daar het probleem ook niet in zit. Maar ik zal hem wel eens afkoppelen.

Het HD lichtje blijft heel even branden, maar gaat ook weer uit, waarna hij gewoon stil blijft staan.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 19:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
I think we have got a winner, voor zo ver ik kan zien is wat Bummer zegt toch nog uitgekomen (jammer genoeg). Ik ga nog even testen en zal straks het eind antwoord geven. Het is gelukkig niet de IDE 2, maar heeft daar wel mee te maken. De DVD speler en de cd-rw hebben een confict met elkaar(los kunnen ze wel aangekoppeld worden). Ik moet nu nog even bekijken of het in de kabel zit (hier zit wel een rare kromming in). Mocht dit niet het geval zijn, dan is dit een extra reden om een dvd+rw aan te schaffen.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 20:15 ]

• brummers
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 18:38
wat is de prijs :)

Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen

Verwijderd

Topicstarter
nu zit ik alleen nog met het probleem dat als ik mijn videokaart winfast A170 DDR er in stop, het opstarten van windows halverwege vast loopt.

Verwijderd

Topicstarter
niemand een sugestie meer?
Pagina: 1